Hibiki – Whisky în excelența japoneză

Scris de Luxury
Publicat la data de: 10-09-2019

în: Lifestyle

Un carusel în buchetul celor 24 de anotimpuri și calendarul lunar japonez – acesta este regalul simplei contemplări a notelor ce vor onora whisky-ul cu noi interpretări care, în măiestria lor, prin Hibiki, vor eleva chiar un nou rival pentru mândria scoțiană. 

După mai bine de șase decenii de istorie, în 1989, casa Suntory impunea un reper prin Hibiki, creația-amiral ale cărei aprecieri vor fi avansate chiar spre a-l evoca drept cel mai bun din lume! 

Etimologic tradus drept „rezonanță”, Hibiki devenea un sublim ecou al visului lui Shinjiro Torii, pe care o formație profesională în științele farmaceutice îl va impulsiona, în 1923, spre a recrea whisky-ul sub preceptele filosofiei japoneze.  

Pentru distileria Yamazaki, amintită astăzi drept prima și cea mai veche din Japonia, împrejurimile idilice ocrotind pitorescul Kyoto vor evidenția exact natura drept cel mai demn elogiu pe care Torii îl putea aduce tezaurului pe care urma să-l adapteze, din Scoția, la specificul țării sale. Tot natura urma să-i fie și întâiul izvor pentru a-i defini individualitatea, începând de la maturarea în butoaie din soiul de stejar japonez Mizunara. Mai târziu, maturarea de 30 de ani se va realiza în butoaie de Umeshu, fiind folosit un filtru de cărbune de bambus. 

Conturându-și o personalitate distinctă, whisky-ul japonez va propune inclusiv noi coduri de savoir vivre, precum Mizuwari, desemnând – oricât de bizar ar putea părea – armonia cu apa. 

Alchimiei din spatele cotației grain îi este dedicată, în 1972, o distilerie în peninsula Chita. 

La doar un an distanță, inspirația de a găsi cea mai pură apă îl va călăuzi pe Keizo Saji spre a deschide distileria Hakushu, devenită una dintre cele mai apreciate din lume. 

În galerie cu versiunile Hibiki de 12, 17 sau 21 de ani – ultima, o creație a distileriilor din Yamazaki și Chita –, casa introduce Japanese Harmony, o încununare a caracterului din diverse perioade de maturare și o enigmă în ceea ce privește notele care-l înnobilează. 

Ca indiciu rămâne magia celor peste 30 de sortimente de whisky folosite pentru versiunile realizate după 2010.

The Grand Avenue - The home of Exclusive Brands