Tiffany & Co. deschide un magazin flagship în Tokyo

Scris de Cătălina Teodorescu
Publicat la data de: 14-07-2025

în: Lifestyle

Tiffany Tokyo

Tiffany & Co. inaugurează cel mai mare magazin al brandului în Asia. Este vorba despre un nou flagship al celebrei case de bijuterii, situat în Ginza, Tokyo. Noul boutique este inspirat de iconicul flagship Tiffany & Co. de pe Fifth Avenue din New York, un magazin emblematic a cărui imagine a fost recreată de arhitectul japonez Jun Aoki, cel care a realizat designul flagship-ului din Ginza. Alături de Aoki a lucrat arhitectul new-yorkez Peter Marino, care a proiectat interiorul noului boutique. Fațada flagship-ului din Ginza este în sine o bijuterie, replicând estetica-semnătură a brandului Tiffany – întreaga clădire, care măsoară 66 de metri, este acoperită de sticlă în nuanța de turcoaz pe care brandul a trademarkuit-o.

Deși nu deține întreaga clădire, casa de bijuterie va ocupa șase dintre cele douăsprezece etaje, începând cu spațiul de la subsol. Acesta, alături de parter și de primele trei etaje, vor funcționa ca spații de retail, în care clienții pot admira și achiziționa piese Tiffany. Cel de-al patrulea etaj va găzdui primul Blue Box Café din Japonia, iar la etajul doisprezece va exista un spațiu VIP accesibil numai pe bază de invitație.

Tiffany Tokyo

Deschiderea acestui nou boutique Tiffany este în plan de aproximativ patru ani, iar construcția propriu-zisă a durat doi ani. „Fațada acestui magazin este una dintre cele mai impresionante din portofoliul LVMH”, spune Anthony Lendru, CEO Tiffany & Co. „Are 66 de metri, e o fațadă care te poartă spre Rai. Toată în turcoazul specific Tiffany’s, până la cer. Când privești în sus, nu poți distinge diferența între văzduh și Tiffany. Este prima dată de când am fost achiziționați de către grupul LVMH când am putut crea un impact vizual atât de puternic”.

Jun Aoki, arhitectul care a proiectat fațada a declarat că s-a inspirat de piese de vitraliu din arhiva Tiffany, în special unele decorate cu flori de glicină. „Nu există natură în Ginza, ci doar clădiri. Așa că am vrut să adaug acesteia ceva care să invoce natura, mai degrabă decât ceva făcut de mâna omului”. Pentru a recrea aspectul florilor de glicină, Aoki a mizat pe sticlă curbată, iar pentru a recrea culoarea-semătură Tiffany & Co., a acoperit sticla în puncte albe, suprapunând apoi puncte albastre.

Tiffany Tokyo

În interior, arhitectul Peter Marino a decorat spațiul cu elemente de design care celebrează istoria bogată a brandului, dar și legătura cu Japonia, unde Tiffany & Co. au deschis pentru prima dată un magazin acum mai bine de jumătate de secol, în 1972. Lângă piese de artă semnate de Michelangelo Pistoletto, Damien Hirst, Julian Schnabel, sau Donald Judd, stau peste 100 de piese semnate de artizani japonezi. O parte dintre tavane sunt acoperite de bandă washi care le face să arate ca un exercițiu de origami, iar altele sunt acoperite cu foiță de aur din Kanazawa. Mobila este realizată din textile din Hosoo, iar display-urile din vitrine sunt create de artiștii Kimiko Fujimura și Mariko Kusumoto.

Blue Box Café, cafeneaua localizată la etajul al patrulea, include o terasă, o raritate în orașul Ginza. Meniul stă sub semnătura lui chef Natsuko Shoji, iar instalațiile florale care servesc ca decor au fost realizate de Makoto Azuma.