Moda acasă: mărcile de modă de lux se extind în designul de interior

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 31-07-2024

în: Art & Design

mărcile de modă

Din ce în ce mai multe mărci de modă sunt hotărâte să vă atragă nu numai să vă umpleți garderoba, ci și să vă îmbrăcați întreaga casă, transferând flerul lor elegant și expertiza meșteșugărească în mobilierul și decorarea căminului ideal, de brand. Dintre mărcile de modă deja consacrate de ani de zile, menționăm: ARMANI/CASA, DIOR MAISON, ETRO HOME, FENDI CASA, GUCCI DECOR, HERMÈS, LOEWE, LOUIS VUITTON, MIU MIU sau VERSACE HOME.

Casele de modă redefinesc peisajul designului din Milano la Milano Design Week 2024, integrând perfect stilul lor distinctiv în diverse discipline de design.

Pasiunea pentru design a orașului Milano este infuzată cu un sentiment înnăscut de eleganță și sofisticare, derivat din istoria sa bogată pe post de capitală globală a modei. Sectorul modei este strâns legat de scena sa de design, care se bazează pe materiale, tendințe și estetică. Acest efect este amplificat în timpul Săptămânii Designului de la Milano, când brandurile de modă folosesc ocazia pentru a-și evidenția abilitățile în design dincolo de articole de îmbrăcăminte. Distincția dintre modă și design este estompată pe măsură ce casele de modă renumite își transferă designurile și filozofiile distinctive în forme tangibile, tridimensionale. De la instalații arhitecturale la design de produse și colecții de mobilier, casele de modă își integrează perfect stilul distinctiv în diverse discipline de design, lăsând o amprentă de neșters pe peisajul creativ al orașului în timpul săptămânii designului.

În mijlocul stârnirii celor mai captivante, provocatoare și excentrice idei despre creativitate din lumea modei în timpul Săptămânii Designului de la Milano 2024, casele de modă și-au arătat priceperea. STIR la Milan Design Week 2024 intră în tărâmul prezentărilor și instalațiilor de design ale caselor de modă în acest an.

mărcile de modă

Armani/Casa

Noua colecție Armani/Casa a lui Giorgio Armani, Echoes from the World, a fost dezvăluită la istoricul Palazzo Orsini în timpul Săptămânii Designului de la Milano 2024. Expoziția a prezentat camere inspirate din regiunile dragi lui Armani, prezentând o fuziune a designului interior și a stilului de viață imaginat de celebrul designer italian. Vizitatorii au urmărit o panglică aurie prin palat, întâlnind scaune emblematice și modele de mese precum masa Trocadero și scaunele Sofia, care reprezintă Europa, dar și masa Vivace și consola Venus, care reflectă China. Influențe arabe au fost văzute în cabinetul de bar Club, în timp ce cultura berberă a inspirat patul Morfeo și măsuțele de cafea Esagono. Fiecare cameră a îmbinat designul mobilierului cu îmbrăcămintea și artefactele personale, evidențiind inspirațiile globale ale Armani și măiestria italiană.

mărcile de modă

LOEWE

LOEWE și-a dezvăluit colecția ambițioasă de design de iluminat în cadrul expoziției de design, cu lămpi realizate de 24 de artiști renumiți, marcând cea de-a opta prezență a mărcii la Salon. Fiecare artist a explorat proprietățile luminii, manipulând materiale precum bambusul, hârtia și sticla pentru a crea modele inovatoare, inspirate din obiecte naturale și create de om. Designul lămpilor a depășit granițele, introducând noi tehnici și materiale, extinzând în același timp generațiile de cunoștințe de design și meșteșuguri. Piesele remarcabile au inclus lampa lăcuită a Gentei Ishizuka, creația din piele a lui Dame Magdalene Odundo și designul inspirat de formă umană al lui Enrico David. Alți artiști, precum Hafu Matsumoto și Zizipho Poswa, s-au bazat pe experiențele personale pentru a-și modela creațiile. Colecția a inclus, de asemenea, articole pentru casă și modele la comandă, prezentând colaborări cu artiști prezentați. Angajamentul LOEWE față de măiestrie și durabilitate a fost evident în ofertele sale inovatoare, reflectând devotamentul continuu al mărcii pentru explorarea și colaborarea artistică.

mărcile de modă

Hermès

La Milano Design Week 2024, Hermès a prezentat „Topografia materialului” în locația La Pelota, concentrându-se pe materialitatea pământului și prezentând obiecte noi și de arhivă. Modelele tradiționale italiene de podele, provenite din întreaga țară, reflectau măiestria ancestrală. Vizitatorii au experimentat o călătorie meditativă peste poduri în mijlocul evenimentului plin de viață. Creațiile Hermès au fost afișate discret în spatele unei fante iluminate, juxtapunând piese contemporane și istorice. Vitrina și-a propus să creeze o legătură între limbajul modern al Hermès și istoria sa, demonstrând influențe și tehnici consecvente în colecțiile din anii 1930.

Gucci

Gucci a prezentat Design Ancora, un proiect special, care a fost dezvăluit la magazinul emblematic de pe Via Monte Napoleone, în cadrul târgului de design. Directorul de creație Sabato De Sarno și-a propus să redefinească spiritul iconic prezentând o ediție specială de cinci obiecte care simbolizează spiritul italian, interpretate pentru contemporaneitate ca un omagiu adus epocii de aur a designului italian. Arhitectul Guillermo Santomà a proiectat spațiul pentru prezentare, cu produsele disponibile pentru cumpărare ulterior pe site-ul Gucci.

Alte mărci renumite prezentate la festivalul de design au fost Bottega Veneta, în parteneriat cu Fundația Le Corbusier pentru a-și reimagina scaunul LC14 Tabouret Cabanon, în timp ce Yves Saint Laurent a lucrat alături de arhiva Gio Ponti pentru a dezvolta o colecție specială de porțelan. Prada, în colaborare cu FormaFantasma, a găzduit discursurile seminarului Prada Frames, concentrându-se pe tema Being Home. Issey Miyake a colaborat cu colectivul olandez We Make Carpets pentru a crea un covor distinctiv folosind 60.000 de bețe de bambus, lăudat pentru combinația sa de rezistență și complexitate. Prezentarea Fendi Casa de la Via Manzoni a evidențiat decoruri intime concentrate pe emblematica siglă „dublu F”. A introdus noi colaborări precum canapeaua Fendi F-Affair de la Controvento, extinzând totodată colecțiile existente cu piese precum fotoliul Mrs. Parsifal al lui Thierry Lemaire și fotoliul Ottavia al Cristinei Celestino.

Săptămâna Designului din Milano 2024 a surprins casele de modă îmbinând moda și designul, extinzându-se dincolo de îmbrăcăminte pentru a redefini scena de design a orașului. De la explorarea ușoară a mărcii LOEWE, la călătoria introspectivă a brandului Hermès prin materiale și de la omagiul casei Gucci adus designului italian, până la influențele globale ale Armani/Casa, fiecare brand a avut un impact memorabil cu prezentările sale unice. Această colaborare între modă și design s-a extins la Bottega Veneta, Yves Saint Laurent, Prada, Issey Miyake și Fendi Casa, prezentând peisajul creativ divers din Milano. Pe măsură ce cortina se închide așteptând o altă săptămână de design, orașul rămâne un centru de creativitate și posibilități, unde moda și designul se îmbină perfect pentru a inspira publicul global.