Alexandra Dumitru: „Pandemia a creat o disfuncție în domeniul de beauty”

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 09-05-2024

în: Beauty

Alexandra Dumitru

În lumea fascinantă a frumuseții și antreprenoriatului, Alexandra Dumitru strălucește prin modul ei de a fi, dar și de a conduce afacerile pe care le-a construit. Fondatoarea salonului Sungate și noul lider al biroului de arhitectură Altro Architecture & Design împărtășește cu noi poveștile și lecțiile învățate în această călătorie de succes. Într-un interviu captivant, Alexandra Dumitru abordează subiecte precum provocările industriei frumuseții și secretele menținerii unui echilibru între viața profesională și cea privată. De la povestea înființării Sungate, la planurile de francizare și proiectele spectaculoase ale biroului de arhitectură, acest interviu oferă o perspectivă unică asupra vieții și carierei unei femei puternice și talentate.

Poți să ne spui care este povestea ce a dus la înființarea salonului Sungate? Ce te-a inspirat să începi propria afacere în domeniul serviciilor de înfrumusețare?
Sungate este oglinda sufletului meu, este locul în care mi-am materializat toate dorințele pe care le-am avut legat de domeniul înfrumusețării și îngrijirii femeii. Mi-am dorit un loc unde să existe posibilitatea transformărilor spectaculoase cu produse de top, un loc unde femeia să poată ajunge cu cele mai pretențioase idei, dorințe, și să i se poată îndeplini. Un loc unde „nu se poate” să nu existe!

Mi-am dorit un salon unde doamnele și domnișoarele care își doresc un păr lung să aibă la dispoziție cele mai calitative extensii și peruci din România, unde blondul se realizează la nivel de artă păstrând părul sănătos! Un loc în care absolut toate serviciile de înfrumusețare să se ridice la cele mai înalte standarde! Și așa a luat naștere Sungate, în 2012.

Prin ce se deosebește Sungate de alte saloane de înfrumusețare? Cum vă diferențiați serviciile și cum creați o experiență unică pentru clienți?
Consider că Sungate se diferențiază de alte saloane de înfrumusețare exclusiv prin servicii și produse de cea mai bună calitate, printr-o echipă extraordinară, prin update continuu la cele mai noi tehnologii în materie de beauty, prin multă răbdare și înțelegere a dorințelor clientelor, dar și prin multe ore petrecute în salon alături de cele care ne trec pragul.

Cum faci față provocărilor din industria saloanelor de înfrumusețare, cum ar fi schimbările în preferințele clienților, fluctuațiile economice sau evenimentele neprevăzute, precum recenta pandemie globală?
Antreprenoriatul, în primul rând, este o provocare. O provocare pe care ți-o asumi în momentul în care începi un business, indiferent de domeniu. În ceea ce privește provocările din domeniul înfrumusețării, acestea sunt diverse, însă eu nu mă raportez niciodată la vreun alt salon, ci mă raportez întotdeauna la noi, la salonul meu și la dorințele clientelor noastre. Încerc să fiu în concurență permanentă cu mine, cu noi, să reușim zi de zi, an de an, să fim din ce în ce mai buni și să avem cât mai multe cliente mulțumite!

Pandemia a creat o disfuncție în domeniul de beauty pentru că s-a încurajat practicarea serviciilor de înfrumusețare acasă și astfel s-a creat un cerc vicios în care s-au practicat prețuri foarte mici, muncă la negru, produse îndoielnice ș.a.m.d. Ne-am revenit greu după această perioadă, dar cu ajutorul femeilor care într-adevăr se respectă și văd mersul la un centru de înfrumusețare ca pe un ritual de relaxare, ca pe o pauză binemeritată în care se lasă răsfățate de către personal specializat, am revenit la forma inițială!

O altă provocare din domeniul nostru este reprezentată de măsurile fiscale, iar cele noi nu vor face altceva decât să omoare multe afaceri mici, șomajul va crește, vor încuraja plecarea tinerilor peste hotare, munca la negru, infracționalitatea va crește, nivelul de trai va scădea etc. Ne adaptăm și învățăm din mers, iar calitatea serviciilor și pregătirea profesională a oamenilor vor face diferența.

Alexandra Dumitru

Domeniul înfrumusețării este unul în continuă schimbare. Cum reușești să te menții la curent cu ultimele tendințe și tehnici din industrie?
În domeniul înfrumusețării nu se schimbă nimic, doar se upgradează tehnologia ca și în celelalte domenii. Noi trebuie să ținem pasul cu noile tehnologii și reușim să facem asta cu ajutorul seminariilor și târgurilor internaționale la care participăm.

Care sunt trendurile de beauty în 2024?
Din punctul meu de vedere, trendul este cel care ți se potrivește și cel care te caracterizează. Marile case de modă stabilesc un trend și este de datoria noastră să îl personalizăm în funcție de fiecare clientă în parte. Pentru că nu tuturor persoanelor li se potrivesc aceleași lucruri. De aceea încercăm ca prin dorința clientei și viziunea artistului să găsim rezultatul spectaculos care ne caracterizează!

De curând ai preluat și afacerea familiei, iar moștenirea unui astfel de business poate veni cu provocări și oportunități unice. Cum ai gestionat tranziția și cum ți-ai implementat propria viziune, onorând în același timp moștenirea biroului de arhitectură consacrat?
Da, în urma decesului tatălui meu am acceptat provocarea de a prelua biroul de arhitectură înființat de el în urmă cu 33 de ani, totul din dorința de a-l păstra aproape! Altro Architecture & Design (www.altrostudio.ro) este noua provocare din viața mea, iar împreună cu echipa de arhitecți tineri și ingenioși, mi-am propus să continuăm cel puțin la fel de bine ca până acum.

Cum reușești să găsești o sinergie între aspectele creative ale arhitecturii și industria frumuseții?
Tatăl meu, un artist în adevăratul sens al cuvântului, s-a dedicat cu patos acestei meserii mai bine de 40 de ani, încercând să mă îndrume de mică în această direcție. Însă pasiunea mea pentru make-up și păr a fost mai puternică și a câștigat în detrimentul acestei meserii. Cu toate acestea, creativitatea este o trăsătură moștenită și a sosit momentul să răspund provocării acestui domeniu magnific – bineînțeles, cu ajutorul echipei mele talentate.

Ai o experiență vastă în antreprenoriat. Consideri că o femeie trebuie să facă mai multe sacrificii decât un bărbat pentru a reuși în afaceri?
Într-adevăr, pot spune că am acumulat experiență, dar în antreprenoriat nu este suficientă niciodată și zilnic trebuie să studiezi și să te implici activ. În lumea afacerilor, pentru femei există și plusuri, și minusuri, însă sunt de părere că femeile se sacrifică mult mai mult decât bărbații. Uneori este nevoie să sacrifici viața privată, timpul petrecut alături de copil, sacrifici timpul alocat îmbunătățirii aspectului fizic și sănătății.

Alexandra Dumitru

Pentru că este luna femeilor, aș vrea să ne spui cum ai caracteriza o femeie puternică, o femeie de succes.
Consider că o femeie de succes este aceea care a reușit să nu plece capul, să nu își sacrifice moralitatea și integritatea, femeia care la sfârșitul zilei se poate uita în oglindă cu sinceritate față de propria persoană și să spună „DA, nu îmi este rușine și nu regret nimic din ceea ce am făcut și ceea ce am devenit!”. Femeia care nu și-a compromis sufletul este femeia de succes!

Femeie puternică nu te naști, ci devii, este un cumul de experiențe. Femeia puternică știe că puterea ei se trage din emoții pe care își dă voie să le trăiască din plin. Femeia puternică nu caută atenție, ci respect. Femeile puternice preferă adevărul, oricât de grea ar fi această alegere, în fața oricărei minciunele dulci. Asta e politica lor și vine din aceleași intenții pure de a face bine, pentru ele și pentru alții.

Femeile puternice știu să ierte, inima lor e plină de iertare și mintea lor nu vrea să aibă nimic de-a face cu negativismul. Femeile puternice au învățat să aibă încredere în forțele lor. Știu să-și asculte vocea interioară și să se bizuie pe ea.

Care este modelul feminin care te inspiră?
Nu există o singură femeie care să-mi fie model în viață, nu am găsit o astfel de „perfecțiune” care să mă motiveze pe termen lung. Însă am reușit să alcătuiesc un mozaic. Mă inspiră mama, cu forța și determinarea ei, cu răbdarea și pozitivismul care o caracterizează. Mă inspiră toate poveștile de viață ale femeilor cu care am luat contact în decursul vieții, iar concluzia pe care am tras-o este că trebuie să construiesc zilnic cea mai bună versiune a mea pentru a evolua pe toate planurile.

Gestionarea a două afaceri poate fi o provocare. Cum reușești să menții un echilibru sănătos între viața profesională și cea privată, pentru a evita epuizarea?
Nu găsesc întotdeauna un echilibru, dar mă străduiesc să aloc câte puțin din timpul meu fiecărui aspect al vieții. Așa revenim la întrebarea legată de sacrificiile pe care trebuie să le facem în calitate de antreprenori. În viață nu putem să reușim singuri, avem nevoie de oameni care să ne susțină ideile, să ne înțeleagă emoțiile și să vegheze bunul mers al lucrurilor.

Ce sfat le-ai da celor care aspiră să devină antreprenori?
Pentru a deveni antreprenor este nevoie de disciplină, curaj, toleranță la frustrare, inteligență emoțională, educație financiară, determinare, consecvență, o putere mentală de excepție, gestionarea emoțiilor la nivel înalt și multă putere de muncă. Pentru a ajunge pe culmile succesului trebuie să parcurgi un drum cu multe renunțări, dar și cu multe satisfacții.

Privind în viitor, care sunt planurile și obiectivele tale pentru acest an?
Îmi doresc ca anul acesta să aloc mai mult timp familiei și sănătății. Pe plan profesional doresc francizarea brandului Sungate, iar în ceea ce privește biroul de arhitectură Altro, îmi doresc să reușim finalizarea cât mai multor proiecte spectaculoase.