
Faptul că Louis Vuitton este sinonim cu călătoriile este o realitate de peste un secol, dar lucrurile au luat o întorsătură radicală odată cu lansarea poșetei în formă de avion în valoare de 39.000 de dolari, creată de Virgil Abloh pentru colecția Toamnă/Iarnă 2021. Accesoriul nu numai că a avut un preț scandalos, dar nu a fost primit cu laudele pe care designerul le-ar fi anticipat.
Acum, aceeași geantă, care este și unul dintre ultimele modele lansate de Abloh în timpul vieții sale, este scoasă la licitație de către Sotheby’s pentru 60.000 de dolari. Geanta este intactă în toată splendoarea sa în formă de avion, cu ferestre în carlingă, coadă, nituri argintii și motoare sub aripă. Aceasta este complet îmbrăcată în pânza monogramă iconică Louis Vuitton, căptușită cu material textil negru și este prevăzută cu o curea de umăr, o etichetă de bagaj și o plasă de protecție.
Când a apărut prima dată, prețul de 39.000 de dolari a șocat mai multe persoane care s-au exprimat în mediul online. Social media s-a aprins cu reacții, glume și neîncredere. Cineva l-a comparat chiar cu achiziționarea unui avion de epocă real. În ciuda criticii online, geanta a avut fanii ei – inclusiv Chris Brown, care a susținut odată că deține singura geantă din Statele Unite. Dar, dincolo de meme-uri și păreri acide, această geantă a marcat un moment. A făcut parte din comentariul continuu al lui Abloh cu privire la lux, design și semnificație, aducând din nou în lumina reflectoarelor filosofia sa „turist vs. purist”.
Așadar, fie că vedeți această geantă ca pe o artă, o ironie sau pur și simplu ca pe un truc scandalos al modei, nu se poate nega că această geantă de avion este o capsulă a timpului creată de una dintre cele mai influente minți creative din modă.