
Ieri dimineață, șase femei au zburat până în spațiu și înapoi la bordul rachetei Blue Origin. Călătoria a durat unsprezece minute și a culminat cu patru minute petrecute în gravitație zero, fix deasupra Liniei Kármán, care se află la 100 de kilometri desupra nivelului Mării. Echipajul a fost format din șase femei – este prima dată când compania Blue Origin trimite în spațiu o rachetă cu echipaj exclusiv feminin.
Katy Perry (artistă pop), Gayle King (jurnalistă și personalitate TV americană), Aisha Bowe (inginer aerospațial și antreprenoare), Amanda Nguyễn (antreprenoare și activistă pentru drepturi civile), Kerianne Flynn (producătoare de film) și Lauren Sánchez (jurnalistă, autoare și filantroapă) sunt cele șase femei care au alcătuit echipajul navei spațiale. Acestea au purtat costume special create pentru acest eveniment de brandul Monse.
Lauren Sánchez, logodnica omului de afaceri Jeff Bezos (care deține, pe lângă celebra platformă Amazon, compania Blue Origin), a creat costumele spațiale alături de co-fondatorii brandului Monse, Fernando Garcia și Laura Kim. Cei doi designeri, care sunt de asemenea directori de creație pentru casa de modă Oscar de la Renta, au colaborat de mai multe ori în trecut cu Sanchez.

Costumele Monse Blue Origin au fost custom-made pentru fiecare dintre cele șase femei în parte – siluetele lor au fost scanate în 3D și apoi s-a folosit o tehnologie numită Creative Character Engineering astfel încât acestea să se muleze perfect pe forma corpului. Din punct de vedere al croielii, costumele duc cu gândul la salopetele de schi sau motocross, cu extra detalii de efect precum pantalonii ușor evazați. Cromatica a fost aleasă pentru a se potrivi cu brandingul Blue Origin – o bază de albastru și bleumarin, cu accente albe. Pe costume au fost brodate patch-uri NASA, Blue Origin și câte o inscripție cu numele de familie al fiecărei membre al echipajului.
„De regulă, costumele spațiale sunt create pentru bărbați și apoi sunt adaptate pentru silueta feminină”, a declarat Sánchez ieri. „Am vrut ceva care arată ușor periculos, ca un costum de motocross sau unul pentru schi. Am vrut să fie ceva sexy și flatant pentru siluetă. Ce a ieșit mi se pare că e un rezultat elegant, dar care aduce și un element provocator”. Jurnalista Gayle King a spus despre costumele spațiale co-create de Sánchez că sunt „profesionale și feminine în același timp”. Pe dedesubtul costumului spațial, Lauren Sánchez a purtat, conform declarațiilor sale de ieri, piese de lenjerie de la Skims, brandul deținut de Kim Kardashian.
Monse nu este primul brand de lux care a creat designul pentru costume spațiale. În 2024, Pierre Cardin a dezvăluit un parteneriat cu Agenția Spațială Europeană pentru a crea costumele pe care astronauții le vor purta pentru a se pregăti pentru viitoare misiuni de aselenizare, iar Prada și Axiom Space au dezvăluit un costum care va fi folosit în misiunea NASA Artemis III.