Vicenzaoro, mai mult decât un târg de bijuterii

Scris de Ozana Mazilu
Publicat la data de: 13-03-2017

în: Jewels & Watches

De curând, la Vicenza, în Italia, a avut loc Vicenzaoro, renumitul târg internațional dedicat industriei și artei bijutiere. Tendințele în materie de bijuterii pentru anul 2017 au fost stabilite în cadrul acestui fastuos eveniment, care face parte din International Gold and Jewellery Show, fiind organizat de Italian Exhibition Group. Cu o cifră de afaceri de peste 120 milioane de euro, IEG este o companie condusă de Lorenzo Cagnoni și care a luat naștere prin fuziunea dintre Rimini Fiera și Fiera de Vicenza. 

La această ediție, Vicenzaoro s-a arătat mai înclinat către satisfacerea nevoilor vizitatorilor străini, cumpărătorilor, designerilor și tuturor celor interesați de ultimele tendințe în materie de bijuterii. Noutatea de anul acesta o reprezintă colaborarea cu Trendvision Jewellery + Forecasting, primul centru de cercetare independent care urmărește fenomenele socio-culturale în artă, arhitectură și modă.

Colecțiile brandurilor de bijuterii, piesele unicat, materialele și componentele, în conformitate cu tendințele pentru sezonul viitor, au fost ilustrate în cadrul unor workshop-uri de câte 30 de minute. Deosebit de interesante au fost și seminariile susținute de Paola De Luca, unul dintre specialiștii care prezic trendurile în ceea ce privește bijuteriile de lux. Cât despre tendințele-cheie ale sezonului, am putea spune că acestea vin cu surprize. Astfel, se observă revenirea în forță a aurului. Până de curând, prețul ridicat al metalelor prețioase a determinat designerii să „cântărească” extrem de atent cantitatea de aur folosită și să opteze pentru piese minimaliste, însă de anul acesta, aurul își reia rolul principal în componența bijuteriilor de lux.

În ceea ce privește industria orologeră, ceasornicarii și designerii fac un pas înapoi și doi înainte în acest sezon, creând contraste interesante între moderație și exces, convenție și inovație, trecut și viitor. Previziunile în materie de trenduri sunt instrumentele esențiale pentru crearea unei imagini a modului în care va arăta viitorul. După cum afirmă Paola De Luca, „piesele ușoare și minimaliste, multistratificate, prezintă o mare importanță în acest sezon, la fel ca bijuteriile cu referințe istorice, cum ar fi monedele”. Aflăm, tot de la Paola, că diamantele sunt acum mai accesibile și la modă și că se potrivesc generației Millennials.

Ceremonia de decernare a așa-ziselor „Oscaruri ale bijuteriilor” i-a avut ca protagoniști pe Faraone Mennella, desemnat cel mai bun designer italian de bijuterii, și pe Nikos Koulis, recunoscut drept cel mai bun designer internațional. Printre premianții serii s-au numărat și Antonini Milano, pentru cea mai bună colecție de brand italiană, „Siracusa”, dar și casa Boucheron, pentru cea mai bună colecție de brand internațională, și anume „Animaux de Collection”.

Vicenza și-a câștigat, în timp, renumele de „capitală mondială a bijuteriilor”; ca atare, era cât se poate de firesc să dispună și de propriul muzeu dedicat bijuteriilor. Gândit ca un concept dinamic și contemporan, scopul Muzeului Bijuteriilor este de a oferi o experiență de cunoaștere, mai degrabă decât amintirea unor dovezi prăfuite ale trecutului. Vorbim despre un loc capabil să exprime tradiția și frumusețea aurului și a bijuteriilor pentru toate vârstele și gusturile, copii sau experți deopotrivă. În fapt, obiectivul principal al muzeului este de a transmite nu atât pasiunea pentru o piesă de bijuterie excepțională, cât mai ales efortul și îndemânarea celui care a făurit-o. Muzeul ilustrează modul în care teritoriul Vicenzei a reușit, de-a lungul timpului, să atragă și să înglobeze talent, viziune și pricepere în prelucrarea aurului și a bijuteriilor, dezvoltând astfel o importantă rețea de producție care a transformat orașul în Capitala Bijuteriilor.

Vicenzaoro reprezintă o provocare ce își propune să evidențieze rolul evenimentului ca actor principal, cu o nouă structură și repoziționare a târgurilor sale de bijuterii. Târgul de la Vicenza devine astfel un brand exportabil care oferă o reprezentare concretă a evoluției unui nou mod de a face business.

Galerie Foto