%title%

CONSTANTIN – un vin conceput la maturitate deplină!

Scris de Ozana Mazilu
Publicat la data de: 11-03-2020

în: Lifestyle

Crama Gîrboiu și LUXURY Magazine au o istorie frumoasă și este o bucurie să ne oprim din când în când din ritmul cotidian pentru a ne mai povesti proiecte, momente, reușite care ne motivează și ne aduc împreună.

De data aceasta, „șueta” ne găsește în plină toamnă, la sfârșitul campaniei de recoltare, o perioadă încărcată dar plină de energie, cumva punctul culminant al vinului. De aici și până la desăvârșirea produsului final, Crama Gîrboiu se implică cu totul în procesul de vinificație, dorindu-și ca întotdeauna să se prezinte pe piață cu vinuri care o reprezintă ca afacere de familie, dar și zona Vrancea.

Tot în această perioadă, cei de la Crama Gîrboiu au participat cu vinurile lor la Concursul Național „Bachus” și pot afirma cu mândrie că au obținut 12 medalii din 12 probe trimise, dar și Marea Medalie de Aur pentru Tectonic – Sauvignon Blanc. După nouă ani, au reușit să readucă Marea Medalie „acasă”. Este o reușită faptul că, an de an, Gîrboiu este o cramă etalon atât pentru Vrancea, cât și pentru arealul viticol Cotești.

Livia Gîrboiu

Și cum orice gospodar caută valorile care îl motivează și le potențează, de această dată Crama Gîrboiu se mândrește cu un proiect „intrinsec”, de suflet, la care s-a muncit cu drag, dar și cu o mare responsabilitate, întrucât vine să definească filosofia Cramei Gîrboiu, dar și să personalizeze concepția fondatorului Constantin Gîrboiu.

Este vorba despre vinul CONSTANTIN, o radiografie a principiilor și culturii marca Gîrboiu, exprimată printr-un cupaj superpremium, un concept realizat cu mare migală, de la testarea de ani de zile a zonei, climei, solului, a tehnologiei, la stil de vinificație, sticlă, etichetă, prezentare, imagine și concept. „Am simțit, după anii de formare și excelență în această industrie, că suntem pregătiți să materializăm rodul muncii noastre în ceea ce vom prezenta pe piață, pentru cunoscători, într-o formă atent studiată ca fiind vinul CONSTANTIN”, spune Livia Gîrboiu, director executiv Crama Gîrboiu.

„Ca orice brand, respectiv denumire personalizată, simțim o mare responsabilitate față de aceste vinuri, de care ne leagă valori emoționale. Aceasta înseamnă că absolut tot procesul tehnologic este unul aparte. Fiecare strugure a fost atent selecționat din plantațiile noastre de Fetească Neagră, Cabernet Sauvignon și Merlot. Materia primă a fost vinificată separat, pentru a obține potențialul maxim al fiecărei varietăți, iar fermentarea alcoolică a avut un parcurs lent, la temperatură controlată cu drojdii selecționate”, adaugă Livia. Astfel, au fost aplicate manual tehnici constante de remontaj și batonaj, pentru a favoriza atât extracția pigmenților, cât și a taninilor și aromelor primare din strugure. După o presare lentă, vinul s-a desăvârșit în baricuri noi de stejar franțuzesc și american, cu diferite grade de ardere, pe o perioadă de peste doi ani.

Lungă a fost așteptarea, însă este un fapt cunoscut că în domeniul viti-vinicol așteptarea este o virtute de preț. Procesul cel mai solicitant a fost să se găsească proporțiile ideale pentru a crea vinul care să reprezinte brandul CONSTANTIN. Împreună cu enologul cramei, consultantul în vinificație și, bineînțeles, alături de fondator, Crama Gîrboiu a încercat să identifice potențialul, să găsească echilibrul perfect, să creeze unicitate, dar, și mai important, să aibă viziunea produsului final.

CONSTANTIN este un vin roșu sec cu denumire de origine controlată Cotești, cules la maturitate deplină, un cupaj inedit realizat din: 40% Merlot, 30% Cabernet Sauvignon și 30% Fetească Neagră, cu un volum alcoolic de 14,5%. Este o selecție unică de vin baricat și poartă semnătura lui Constantin Gîrboiu. Și pentru ca nota exclusivistă a proiectului să fie completă, gama aceasta reprezintă un lot limitat la 8.000 de sticle, așadar se poate spune realmente că achizitorii acestor vinuri își însușesc nu doar produsul, ci și o parte din însuflețirea Cramei Gîrboiu. „Ca noutate, am introdus elementul de informare al consumatorului, cu privire la faptul că vinul nu a fost supus tratamentelor de stabilizare și poate prezenta depuneri naturale din strugure”, explică Livia Gîrboiu. CONSTANTIN va fi disponibil începând cu anul 2020 atât în restaurantele premium din țară, cât și în magazine specializate de vinuri.

Livia Gîrboiu mărturisește că încurajarea unui asemenea concept a venit inclusiv din partea clienților fideli, care nu ezită să recomande Crama Gîrboiu și să-i promoveze pe tot ceea ce înseamnă social media. Astfel au creat o comunitate frumoasă, dar și sinceră, și își doresc să continue, pentru a îndeplini și satisface așteptările clienților.

„Este o mare bucurie pentru mine să pot să prezint acest proiect și mulțumesc în mod special LUXURY Magazine pentru ocazia oferită. Muncim în mod constant să reușim să venim mereu cu astfel de noutăți în atenția cititorilor și a consumatorului final. În numărul viitor îmi va face o deosebită plăcere să vă prezint un alt concept cu suflet, și anume vinul Petite Helena, un cupaj alb superpremium special creat pentru a marca nașterea celui mai nou membru al familiei, respectiv a treia generație a familiei Gîrboiu, fetița mea Elena. Până data viitoare, să vă bucurați de vinuri bune de la Crama Gîrboiu!”, conchide Livia Gîrboiu.