Când cultura și gastronomia turcească se întâlnesc la Divan Brands

Scris de Ozana Mazilu
Publicat la data de: 23-03-2018

în: Lifestyle

Restaurantele Divan îi invită pe oaspeți să se lase purtați într-o călătorie culinară plină de preparate delicioase, rețete autentice și arome aduse direct din Turcia. Meniurile tradiționale reinterpretate sunt elementul distinctiv al lanțului de restaurante Divan Brands. În momentul de față, cei de la Divan sunt prezenți în următoarele locații: Divan Barbu Văcărescu, Divan Express Extra, Divan Express, Divan Floreasca și Meze Taverna (restaurant cu specific grecesc). Am avut plăcerea de a sta de vorbă cu Emre Kocatas, directorul general al Divan Brands, care ne-a împărtășit povestea brandului.

Timp de aproape un deceniu, Divan Brands a adus împreună oamenii la un mic dejun, la un prânz sau la o cină, în restaurantele sale. În această perioadă, ați reușit să dezvoltați parteneriate puternice și v-ați consolidat imaginea. Spuneți-ne mai multe despre povestea Divan Brands.
Gastronomia turcească are rădăcini vechi, otomane, și accente orientale care te vor cuceri. Pentru că Divan este locul unde oamenii se adună să se cunoască, să povestească, să împartă experiențele lor și din farfuria lor, cu mâncare diferită de a ta. Este un loc magic în inima Bucureștiului, în care sălășluiește deopotrivă spiritul actual, zgomotos și agitat al Turciei moderne și suflul tradițional, plin de povești și înțelepciune al turcilor de odinioară. Pentru că Divan este rezultatul progresului care respectă și păstrează cu sfințenie rădăcinile. Noi îndemnăm clienții noștri să se bucure de bucatele tradiționale turcești, să privească spectacolul nocturn și dansul îmbietor al prințeselor noastre otomane și, desigur, să se înfrupte din cocktail-urile efervescente găsite de noi în călătoriile în Istanbulul cosmopolit.

Ați implementat un concept de calitate, oferind servicii și preparate culinare la cele mai înalte standarde. Cum poziționați restaurantele Divan Brands în contextul pieței restaurantelor din România, dar și în contextul Capitalei, și prin ce vă diferențiați?
Pentru noi, cel mai important este să servim același gust întotdeauna. De exemplu, ați venit o dată să mâncați un preparat la noi, atunci și data viitoare când veniți să mâncați același preparat trebuie să aibă același gust ca prima dată. Alegem produsele cu atenție, produsele noastre au un nivel înalt de calitate. Noi, pe piața din România, facem diferența cu familia noastră, adică oamenii care gătesc, servesc sau fac băuturile. Gustul autentic turcesc îl găsiți în București doar la noi, iar gustul grecesc unic, chiar în Centrul Vechi, la Meze Taverna.

În funcție de ce criterii alegeți bucătarii, pentru a satisface și cele mai exigente gusturi prin preparatele lor?
Există doar un singur criteriu, și anume acela ca fiecare să fie cel mai bun în ceea ce face. Echipa din bucătăria noastră lucrează de mult timp împreună. Nu obișnuim să schimbăm echipa des. Altfel, nu vom putea livra zilnic același gust autentic clienților noștri. Iar clienții ne aleg de fiecare dată tocmai datorită faptului că am menținut continuitatea gustului și a calității serviciilor noastre.

Ce valori fundamentale vă îndrumă în business-ul pe care îl conduceți și ce lecție importantă ați învățat de-a lungul timpului?
În grupul nostru, ne bazăm cel mai mult pe familia pe care am creat-o. Altfel, este greu să ajungi la un anumit nivel de succes și popularitate. Noi, toți, ori ne ridicăm împreună, ori cădem împreună. Dacă Divan Brands câștigă, atunci câștigă și echipa. Toată lumea știe asta și lucrează pentru ideea asta. Lecțiile le învățăm din greșeli – și toți greșim. Unii mai mult, iar alții mai puțin. Important este să nu mai repeți greșelile făcute și să înveți un lucru nou de fiecare dată.

Spuneți-ne, vă rog, ce proiecte de viitor aveți? Cum plănuiți să vă dezvoltați, să vă extindeți?
Avem niște planuri mărețe de viitor, în vederea dezvoltării brandului Divan. Vrem să investim într-o bucătărie mobilă/food truck. Vrem să participăm la toate evenimentele culinare din țară și să ajungem vara pe litoral, deoarece avem foarte multe cereri din partea clienților. Pentru noi, clientul este pe primul loc și întotdeauna încercăm să îl ascultăm și să plănuim viitorul nostru având în vedere feedback-ul primit de la el.

Ce înseamnă luxul pentru dumneavoastră și în ce obiecte de lux vă regăsiți?
Pentru mine, luxul nu este material. Adică nu mașini, case de lux etc. Din punctul meu de vedere, luxul înseamnă sănătate și o viață liniștită. Mașini, case scumpe poți cumpăra oricum dacă ai o gândire financiară bună, dar sănătatea n-o prea poți cumpăra. Bunicul meu are o vorbă bună și cred că se potrivește: dacă un om are 100.000 de euro în bancă plus casă și mașină, înseamnă că el trăiește în lux, dar dacă are mai mult decât atât, el va trebui să își păzească averile și nu va putea niciodată să profite de viața și timpul lui.