
Brooks Brothers, brandul american creditat cu introducerea pe piață și apoi popularizarea cămășii „button down”, aniversează 125 de ani de la lansarea acesteia.
Modelul „button down” se referă la o cămașă cu vârfurile gulerului prinse de piept cu ajutorul a doi mici nasturi, și este inspirată de uniforma jucătorilor de polo. În anul 1896, John Brooks, nepotul lui Henry S. Brooks (fondatorului companiei Brooks Brothers), a observat, fiind în public la un joc de polo, că jucătorii purtau cămăși ale căror gulere erau prinse cu nasturi, pentru a preveni situațiile neplăcute provocate de vânt pe durata meciului. Peste câțiva ani, mai exact în 1900, compania Brooks Brothers avea să scrie istorie, când a introdus cămașa „button down” în portofoliul său, un obiect vestimentar ce avea să devină emblematic în industria modei.
Cămașa „button down” a celor de la Brooks Brothers avea să redefinească zona de menswear. Acest tip de cămașă a devenit un element recurent în garderoba a numeroase figuri istorice, de la președinți americani la staruri de cinema precum Paul Newman, și de la autori celebri precum F. Scott Fitzgerald, la artiști iconici, printre care Andy Warhol sau Jean-Michel Basquiat. Pe durata secolelor XX și XXI, cămașa „button down” a devenit atât de populară încât modelul acesta a fost – și este, de altfel, și în ziua de astăzi – reprodus de nenumărate alte branduri de modă, fiind un style staple atât în garderoba masculină, cât și în cea feminină.
Pentru a marca cea de-a 125-a aniversare a cămășii Original Polo® Button-Down, Brooks Brothers vine cu o campanie specială, ce include o suită de nume importante: Selma Blair, actriță și activistă, Hasan Minhaj, comediant, Antwan Tolliver, antreprenor și activist, Lisa Birnbach, jurnalistă premiată și autoare a cărții „The Official Preppy Handbook”, Chun Wai Chan, balerină în cadrul New York City Ballet, Brandon Stanton, creatorul Humans of New York, Nneka Oqwumike, jucătoare în liga WNBA, Balaram Stack , surfer profesionist, și Alan van Capelle, activist și lider al unei organizații non-profit. Acești oameni, la fel ca emblematica „button down”, au schimbat istoria în felul lor, punând o amprentă proprie asupra zeitgeistului.
Campania a fost fotografiată de Stas Komarovski, și se traduce printr-o suită de imagini alb-negru, menite să arate ca niște portrete atemporale. Imaginile sunt însoțite de câte un testimonial video din partea fiecărei persoane participante, care povestesc în ce fel a contribuit cămașa „button down” la definirea stilului lor personal.