Copiii spun întotdeauna adevărul: „Cea mai tare mașină din lume!”
Am așteptat cu nerăbdare întâlnirea cu SUV-ul Lamborghini. Chiar cu câteva zile înainte, pe Autostrada Soarelui, am văzut unul de un portocaliu aprins, cu numere de probă, și m-am gândit că poate acesta va fi cel câștigător, evident al unui Test Drive pentru revista noastră. A fost însă gri culoarea și cu noroc escapada noastră, câteva zile mai târziu mașina a fost vândută, sporind numărul de Lamborghini Urus de pe șoselele patriei, o mașină care întoarce capetele oriunde ai fi în trafic.
Teoria este simplă: Noul Lamborghini Urus este primul vehicul utilitar Super Sport din lume, precum și prima mașină super sport cu 5 locuri, întruchipând esența ADN-ului Lamborghini, conceput pentru a-și exprima potențialul enorm pe orice drum, oriunde în lume. Pe pistă de circuit, nisip, pietriș sau zăpadă, Urus se remarcă datorită motorului său V8 twin scroll bi-turbo, care dezvoltă 650 CP și fără compromisuri în condiții de manipulare, performanță și lux, datorită unui pachet tehnic unic și posibilități nelimitate de personalizare. Iar primul contact, avut în showroom, ne-a convins că aceste opțiuni de personalizare sunt cu adevărat orientate către un client din sectorul de lux. Pentru a vă convinge personal, trebuie să faceți o vizită la showroom-ul Lamborghini București. Ce poate fi mai minunat decât să admirați, pipăiți și comparași materialele pentru interior special dedicate lui Urus, în timp ce savurați poate cea mai bună cafea din oraș?
Revenind, înaintea fiecărui Test drive, este plăcerea mea să am parte de un mic instructaj. Este ca atunci când verifice luminile la mașină înainte de a pleca. Nimeni nu o mai face, deși este obligatoriu prin lege, nu?! Cum domnii de la Lamborghini București sunt adevărați admiratori ai revistei LUXURY, este un privilegiu pentru mine de fiecare dată când am parte de acest instructaj. Am aflat astfel de siguranța pentru butonul de start/stop, de culoare roșie, asemeni cu cele de la avioanele de vânătoare. În stânga acestuia, pe consola centrală, o clapetă pe care scrie Anima, evident, înseamnă suflet în limba italiană, permite schimbarea modurilor de condus, după cum urmează: Strada, Sport, Corsa, Sabbia, Terra, Neve. Recunosc, am căutat toată viața confortul și luxul, așa că, de fiecare dată când testez o super-mașină (norocul a făcut ca prin prisma publicației la care lucrez să am parte numai de astfel de autovehicule), aleg modul confortabil, cu ochii larg deschiși. Așa că am mers cu modul Strada tot timpul, dar acest lucru nu înseamnă că nu am avut parte de senzații tari Pentru că a conduce un Lamborghini Urus e o experiență pe care nu o vei uita nici după moarte.
Sunet pentru audiofili, finisaje de manufactură, tablete de comandă impecabile
Și am pornit. În cazul în care vă aflați într-o misiune de tip James Bond și trebuie neapărat să conduceți un Lamborghini Urus, iată cum porniți de pe loc: padelă la volan dreapta plus și accelerație, dar ușor, ușor de tot! Vorbim totuși de 650 de cai putere. Partea cea mai interesantă a acestei herghelii impresionante? Pedala de accelerație este la fel de precisă ca un laser. Ce puteți face cu ea? Păi, puteți să mergeți și cu 40 de kilometri pe oră, dar dacă găsiți punctul G, să-i zicem, zgomotul specific taurului furios chiar întoarce capetele tuturor pe stradă. La interior, zgomotul tobelor se insinuează subtil, deși afară este în efect plin. Și, în funcție de finețea tălpii dumneavoastră, puteți chiar valsa, sau arunca accente rock numai din gâdilatul fin a acelui punct, să-i zicem G, de la forța G, bineînțeles.
Direcția impecabilă, ținuta de drum incredibilă, stai sus față de un sedan, normal, dar nu ai impresia pe care o ai în alte SUV-uri că ești cocoțat artificial cu scaunul ca într-o căruță. Cumva, Lamborghini a reușit și la Urus să își dea senzația aceea de cockpit legat intrinsec la șosea, chiar dacă ești evident la o oarecare înălțime față de asfalt.
Sunt un meloman convins așa că mașina fără muzică nu este mașină pentru mine. Am oprit în prima parcare disponibilă, emoționat fiind de această întâlnire cu minunea italiană, am plecat fără decibeli în difuzoare. Am conectat imediat telefonul la sistemul mașinii și am pus canțonete italiene, după inspirația de moment. Și aici a venit încă o revelație: oricât de tare am dat volumul sonorului, muzica era și mai clară, fără niciun fel de distors! Așa că, luxul este prezent chiar și la acest nivel, cel al plăcerii auditive.
Pe lângă dimensiunile generoase ale tabletei de comandă principale, care se continua cu încă una pentru funcțiile de climă și alte comenzi utilitare imediat dedesubt, m-au mai impresionat finisajele. De la mocheta impecabilă la cusăturile galbene și emblemele cu taurul legendar, din tetiere, totul este cu adevărat la calitate de artizanat impecabilă.
Bucurie sinceră la orice vârstă
Întâmplarea a făcut să testăm Lamborghini Urus în cea mai călduroasă zi a acestei veri. Cum era vacanță, ne-am gândit să facem niște copii fericiți, așa că am mers la un prieten fotograf și l-am invitat la o tură de aventură cu cei doi copii, aflați în ciclul gimnazial. Reacția lor a fost cu adevărat o bucurie atât pentru ei, cât și pentru noi, că am reușit să le oferim acest cadou, care cu siguranță că îi va motiva în viață să își aleagă propria cale, să aleagă ce este mai bun și să aprecieze lucrurile de cea mai înaltă calitate. Și, probabil, nu în ultimul rând, să aprecieze produsele care poară marca Made in Italy, o garanție sine qua non a calității. Cât despre părerea lor despre Lamborghini Urus, după nici cinci minute: „Păi, asta e cea mai tare mașină din lume!”. Sofie de abia aștepta să posteze pe social media, fratele ei, care nu a dorit să îi fie făcută publică identitatea (cu toții am trecut prin perioade de dietă în aparițiile publice) a declarat că este cu adevărat o mașină impresionantă. Am fost până la Snagov, dar din păcate nicio terasă de pe malul lacului sau mâncare nu au putut să se ridice la nivelul plimbării noastre. Bucuria a continuat la sediul Lamborghini, unde pe lângă Urus au putut admira și un Huracan, pentru a experimenta plenar filosofia Lamborghini.
Revenind la Urus, exemplarul nostru deținea numeroase dotări față de modelul de bază, care costă 190 650 Euro. Astfle, dacă adăugați culoarea Grigio Keres (gri închis), pachetul de parcare asistată, încălzire în scaunele din față dar și în cele din spate, ventilație și masaj, evacuare sport Akrapovic, cusături opționale și multe, multe altele, ei bine, puteți ajunge la prețul exemplarului de care ne-am îndrăgostit iremediabil:241 950 Euro. Merită un sfert de milion pentru o mașină parcă venită dintr-o dimensiune paralelă, doar o viață avem, nu-i așa?! Și, în plus, cum copiii nu mint niciodată atunci când le place un lucru: „e cea mai tare mașină din lume!”.
Fotografii: Cosmin Gogu