OMRA propune o estetică minimalistă, unde funcționalitatea unui articol vestimentar, eleganța și creativitatea se află într-o perfectă armonie. Fiind primul brand de haine ecologic și sustenabil din România, care a realizat colecții vestimentare doar din materiale textile naturale, OMRA pune accent pe detalii și pe selecția materialelor, folosind mătase naturală, lână, cașmir, bumbac și piele naturală. OMRA își propune să creeze un design atemporal cu o personalitate unică – despre aceasta și multe altele am discutat cu Chrisa Dobreanu, fondatoarea brandului, în interviul care urmează.
Când și cum a început povestea ta în modă și ce anume te inspiră în a crea?
Aș putea spune că povestea mea în modă a început în urmă cu 14 ani, când am acceptat jobul de buyer pentru un multibrand designer shop din București. În anul 2009, imediat după absolvirea Facultății de Afaceri Internaționale în Marea Britanie, m-am mutat în Dubai pentru a lucra pentru cea mai mare companie de luxury fashion retail din Orientul Mijlociu. A fost o decizie care avea să-mi schimbe total direcția profesională. Timp de doi ani am lucrat pentru brandurile Alexander McQueen și Stella McCartney, perioadă în care am acumulat foarte multe informații despre ce presupune un business în modă la nivel global, de la concept, creație, achiziții, distribuție, vânzare, merchandising, styling, buying, și ce presupune conceptul de „sustainable fashion”. La sfârșitul anului 2011, m-am întors în Londra, pentru a studia sustainable fashion la Central Saint Martins, iar anul următor m-am înscris la cursurile masterale din cadrul Universității Naționale de Arte din București. Pe parcursul cursurilor masterale am realizat mai multe proiecte creative, având ca direcție principală conceptul de modă sustenabilă. În 2018, am absolvit masterul în cadrul Universității Naționale de Arte din București, ca șefă de promoție. O parte din lucrarea mea de disertație cuprindea analiza efectelor materialelor textile asupra fizicului, psihicului și spiritului uman. Astfel, în urma unui studiu științifico-medical, realizat împreună cu specialiști în medicină, doctori specializați în oncologie și dermatologie, precum și cu ajutorul rapoartelor primite de la Institutul Național de Statistică din București, am realizat cât de importantă este, pentru sănătatea noastră, compoziția materialelor textile din care sunt confecționate hainele pe care le purtăm.
Galerie Foto
Cum ai pus bazele OMRA, primul brand luxury eco-friendly & sustainable din România, și ce își propune acesta?
OMRA a venit ca un răspuns firesc, în urma cursurilor masterale și a ultimilor șase ani în care am lucrat și am studiat moda sustenabilă. Mi-am dorit foarte mult să ofer românilor articole vestimentare calitative, creative, de lux, dar totodată eco-friendly, sustenabile, sănătoase. În același timp, mi-am dorit să fiu un exemplu pozitiv pentru viitorii designeri din România. OMRA își propune să înfrumusețeze viața româncelor prin haine calitative, creative, versatile, care transcend trendurile. De asemenea, prin proiectul OMRA, îmi doresc să încurajez oamenii să adopte un stil vestimentar sustenabil, bazat pe calitate și nu pe cantitate, pe care să-l implementeze ulterior și în alte segmente din viața lor. Pe plan internațional, îmi doresc ca brandul OMRA să devină motiv de mândrie pentru țara în care m-am născut, iar împreună cu ceilalți designeri români, să reînviem industria textilă din România.
Care este publicul tău țintă? Cine se numără printre clienții tăi?
Publicul meu este foarte vast – persoane cuprinse între 18 și 50 de ani, începând cu domnișoare care își serbează majoratul, până la doamne care își reînnoiesc jurămintele de cununie la 50 de ani. Majoritatea clientelor mele sunt persoane care activează în medii creative, publicitate, media, dar și de business, care au un stil de viață sănătos și aleg calitatea în detrimentul cantității. Îmi place să spun că clientele OMRA sunt cele mai frumoase și deștepte femei din România.
Galerie Foto
Povestește-ne, te rog, despre ultima ta colecție.
Ultima colecție toamnă-iarnă 2018, intitulată „L’amour”, o găsiți deja disponibilă în showroom-ul
OMRA din București (pe strada Pictor George Demetrescu Mirea, nr. 3A, lângă Arcul de Triumf), online pe www.omradesign.com și în magazinele colaboratoare din București și Constanța. Colecția propune un design minimalist, feminin, în tonuri de negru, caramel și auriu. Pentru această colecție am folosit materiale naturale, precum organza din 100% mătase naturală, satin din 100% mătase naturală, chiffon din 100% mătase naturală, piele naturală, stofă din 100% lână, crêpe din 100% vâscoză și crêpe din 100% mătase naturală cu aplicații de paiete aurii. Articolele vestimentare sunt foarte versatile și pot fi purtate atât ziua, cât și seara, doar prin schimbarea accesoriilor. Colecția propune mai multe ținute pentru petreceri tip cocktail sau de seară.
Ce alte proiecte ai în desfășurare?
În toamna acestui an, am prezentat în cadrul Săptămânii Modei de la Paris (Paris Fashion Week) prima colecție OMRA bridal concept, care va fi disponibilă worldwide începând cu primăvara anului viitor. Colecția este intitulată „Les Fleurs d’Amour” și, momentan, este disponibilă doar în showroom-ul OMRA, unde viitoarele mirese pot beneficia de consiliere stilistică gratuită, pentru a-și alege cea mai potrivită rochie de mireasă. Rochiile de mireasă sunt demi-couture, o parte dintre acestea fiind realizate integral cu cusături manuale. Pentru această colecție am lucrat cu cei mai buni producători de materiale textile din lume, printre clienții cărora se numără branduri internaționale prestigioase, precum Chanel, Valentino, Hermès, Chloé, Stella McCartney, Céline etc. De asemenea, colecția bridal este una concept, încât cuprinde și ținute vestimentare pentru cununia civilă, pentru domnișoarele de onoare și pentru luna de miere.
Cum îți propui să dezvolți brandul OMRA pe viitor?
Pe viitor, îmi doresc să dezvolt linia OMRA bridal în România și să realizez o nouă colecție de bijuterii OMRA. Pe plan internațional, îmi doresc ca brandul OMRA să fie prezent din nou la Paris Fashion Week, în primăvară, și să stabilesc noi colaborări internaționale.
Ce valori și principii îți ghidează viața personală, dar și cea profesională?
Îmi place să cred că sunt un om bun și fac tot ce îmi stă în putere ca impactul pe care îl am asupra oamenilor cu care interacționez și asupra mediului înconjurător să fie unul pozitiv. În viața personală, încerc să am un stil de viață cât mai sănătos, sunt vegetariană de zece ani și practic yoga de șapte ani. Iubesc arta în toate formele sale și promovez tinerii creativi din România în cadrul proiectului meu online, Creative Class. În ciuda faptului că muncesc 14 ore pe zi, încerc să fiu o soție bună și prezentă în toate momentele importante din familia mea.
Ce proiecte de viitor ai pe plan personal, dar și profesional?
În ciuda faptului că în viața profesională totul se desfășoară la viteză maximă, iar calendarul activităților în modă este prestabilit, pot spune că am agenda plină până în luna august a anului viitor. Îmi doresc și lucrez foarte mult ca proiectul vestimentar OMRA să evolueze frumos în continuare atât pe plan local, cât și internațional. În schimb, pe plan personal, încerc să fiu cât mai ancorată în prezent, să mă bucur de momentele simple din viața mea, de la a bea o ceașcă de ceai în liniște, până la a mă juca 15 minute cu Shanti, pisica mea, a face yoga sau a mă plimba prin parc cu soțul meu. Timpul liber mi-l petrec cu familia, iar dacă programul ne permite, atunci alegem să călătorim; de altfel, călătoriile reprezintă una dintre cele mai mari pasiuni ale mele. Anul viitor îmi doresc să fiu mult mai implicată în activitățile sociale din București și să-mi exprim creativitatea și în alte moduri decât până acum.
Creațiile tale denotă rafinament, eleganță și lux. Ce înseamnă luxul pentru tine?
Luxul, pentru mine, înseamnă în primul rând calitate, eleganță, bun simț, detalii și finisaje extraordinare, o stare de bine la care aspiri și în care îți dorești să exiști constant. Luxul poate fi prezent într-o rochie simplă din mătase naturală, într-un set de ceai din porțelan pictat manual sau într-un obiect care a fost realizat printr-o tehnică specială. Luxul este atemporal, nu ține cont de timp și spațiu, într-o perioadă în care a avea spațiu și timp a devenit un lux. Azi, noțiunea de lux a ajuns să fie una foarte subiectivă. Trăim într-o societate în care obiectele materiale de lux au devenit accesibile pentru o categorie foarte mare de oameni, fapt ce duce ulterior exact la dispariția valorii de exclusivitate, implicit de lux.
www.omradesign.com