Conglomeratul francez de lux LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton a avut un 2021 remarcabil, cu o creștere care a depășit așteptările. Proprietarul Louis Vuitton, Dior, Bvlgari și TAG Heuer a înregistrat anul trecut venituri de 64,2 miliarde de euro. Aceasta reprezintă o creștere de 44% în comparație cu 2020 și cu 20% în comparație cu 2021.
Profitul companiei s-a dublat de la an la an la 17,15 miliarde EUR, ceea ce reprezintă o creștere uimitoare de 107% față de 2020 și o creștere de 49% față de 2019. „Performanța anului confirmă revenirea la un impuls puternic de creștere în urma perturbării severe din prima jumătate a anului 2020, rezultată din pandemia globală”, au scris reprezentanții LVMH într-un comunicat.
Creșterea celei mai mari companii de lux din lume continuă să fie condusă de mărcile sale emblematice din unitatea de afaceri Fashion & Leather Goods. Astfel, s-a înregistrat o creștere organică a veniturilor de 47% în 2021 față de 2020 și 42% față de 2019. Profitul din operațiuni recurente a crescut cu 79% față de 2020 și cu 45% față de 2019.
În frunte sunt mărcile Louis Vuitton și Dior, unde primul a sărbătorit bicentenarul nașterii fondatorului său. 2021 a fost și anul în care lumea modei a văzut plecarea prematură a lui Virgil Abloh, director artistic pentru bărbați al Louis Vuitton. La Maison LV a adus un omagiu vieții și moștenirii celebrului designer cu prezentarea de modă din Miami, „Virgil Was Here”.
La Dior, avântul continuă cu colecțiile designerilor Maria Grazia Chiuri și Kim Jones. Acestea au fost prezentate la Atena și Paris și majoritatea au primit o primire extraordinară. Celelalte mărci precum Celine, Loewe și Marc Jacobs au avut, de asemenea, rezultate remarcabile
În divizia de ceasuri și bijuterii, achiziția Tiffany & Co. a ajutat grupul de afaceri să înregistreze o creștere a veniturilor de 167 la sută în 2021 față de 2020. Anul trecut a fost prima dată când Tiffany a fost consolidată în cadrul grupului. Profitul din operațiunile recurente a fost de aproximativ șase ori mai mare decât în 2020 și a înregistrat o creștere cu 128% față de 2019.
Compania a declarat că „performanța record” a lui Tiffany a fost rezultatul numeroaselor sale inovații și colaborări de impact. Casa de bijutierii americană a apelat la ajutorul unor nume mari precum Jay-Z și Beyoncé pentru campania „About Love” și, de asemenea, a lucrat cu artiști în tendințe precum Daniel Arsham pentru o colecție în ediție limitată.
Alte mărci precum Bvlgari au avut și ele un an grozav cu lansarea colecției sale de haute joaillerie Magnifica și deschiderea de noi buticuri dedicate. TAG Heuer s-a descurcat, de asemenea, excelent în cadrul parteneriatului cu Porsche și cu lansarea colecției sale de smartwatch-uri Super Mario. Pentru Chaumet și Zenith, ambele au avut, de asemenea, un mare succes cu lansările proprii de produse.
„În contextul unei recuperări treptate din criza de sănătate, LVMH este încrezător în capacitatea sa de a-și menține impulsul actual de creștere”, a comunicat compania.
„Grupul va continua să urmărească o strategie axată pe dezvoltarea mărcilor sale, bazându-se pe inovații și investiții puternice, precum și pe o căutare constantă a calității produselor lor, a dezirabilității și a distribuției lor.”
Cu acest rezultat record, LVMH intră cu încredere în noul an și continuă să ocupe poziția de lider global în lumea luxului.