Casa de modă italiană Moncler se angajează să renunțe la blana naturală din 2024

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 02-02-2022

în: Fashion

Brandul italian de lux Moncler a anunțat săptămâna aceasta că va merge înainte fără blană din 2024, pășind astfel pe urmele altor case de modă care au decis să nu se mai aprovizioneze cu materialul de origine animală.

„Compania va înceta să se mai aprovizioneze cu blănuri în acest an, iar ultima colecție care va prezenta blană va fi toamna/iarna 2023”, se spune într-un comunicat.

Brandul a dezvăluit că va colabora cu grupul italian pentru drepturile animalelor LAV „ca reprezentant al Alianței fără blană”. Practic, aceasta este o demonstrație a „angajamentului său față de practicile de afaceri responsabile”.

Potrivit CBS News, PJ Smith, director de politici de modă la Humane Society din Statele Unite și Humane Society International, a spus că este „încântat” că Moncler își aduce contribuția pentru a face industria modei „mai umană”.

„Italia a devenit rapid un centru pentru moda fără blană, acum că țara a interzis creșterea blănurilor anul trecut și multe dintre mărcile sale renumite, inclusiv Armani, Prada, Versace, Valentino și Gucci, au renunțat la blană”, a adăugat el.

Cu toate acestea, în ciuda hotărârii sale de a nu mai folosi blana, marca încă folosește alte materiale derivate de la animale, cum ar fi lâna și puful, conform World Animal News.

Ea susține că faimoasele sale haine de puf folosesc materialul numai atunci când este „un produs secundar al industriei alimentare și care este urmărit și certificat conform protocolului DIST”. Protocolul ajută la asigurarea „trasabilității, standardelor ridicate de agricultură și bunăstării animalelor printr-o abordare științifică de-a lungul lanțului de aprovizionare”. Pe măsură ce blana devine din ce în ce mai desuetă în lumea modei de astăzi, se vor concentra mărcile pe crearea de alternative vegane la materialele de origine animală utilizate în mod obișnuit? Cu siguranță putem spune că din ce în ce mai multe companii se îndreaptă în această direcție.