Thomas Hinteregger, Eastern Sales Manager Chopard: „Suntem artizanul emoțiilor”

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 30-01-2022

în: Jewels

Bijuteriile și ceasurile Chopard sunt un reper de neratat pe harta luxului internațional. De câțiva ani, publicul din România a luat contact direct cu fenomenul prin magazinul monobrand Chopard din cadrul Băneasa Shopping City, importantul brand elvețian fiind distribuit exclusiv în România prin B&B Collection. Aflat de curând la noi în țară pentru o vizită de lucru, Thomas Hinteregger, Eastern Sales Manager Chopard ne-a răspuns în exclusivitate la întrebări, într-un interviu marca LUXURY Magazine.

 

Ce înseamnă să lucrați pentru Chopard?

Chopard este o companie de familie și o Casă independentă (Maison”, care produce ceasuri și bijuterii în segmentul de lux. Acesta este unul dintre punctele noastre forte și marea binecuvântare în multe privințe. Proprietarii Chopard, familia Scheufele, cunosc personal fiecare membru al personalului și acest lucru ne oferă o bază diferită față de cei care lucrează pentru un grup mare. Mulți angajați lucrează pentru Chopard de câteva decenii și au cunoscut multe evoluții uimitoare în cadrul companiei. Acest lucru îi face mândri pe angajați. Este ca și cum ai lucra cu o Familie mare!

Ce ne puteți spune despre cele mai recente colecții?

Pentru prima dată, ceasul Happy Sport apare într-o carcasă optimă, confortabilă, cu diametrul de 33 milimetri, inspirată din principiile „proporțiilor de aur” ale armoniei estetice. Unsprezece noi referințe se alătură colecției într-o bogată varietate de interpretări: modele realizate în întregime din oțel sau aur roz etic de 18 carate, precum și variante bi-materiale, toate disponibile pe o curea de piele sau o brățară metalică asortată și încadrate de un bezel lustruit sau cu diamante. O altă versiune, realizată din aur alb etic de 18 carate, este complet setată cu diamante pe carcasă, bezel, coroană și brățară. Toate aceste ceasuri bat în ritmul mecanismuluii Chopard Manufacture 09.01-C cu întoarcere automată, iar fiecare cadran este decorat cu legendarele diamante dansante.

Ce factor credeți că determină Chopard să se situeze în afara obișnuitului și să fie extraordinar?

Chopard are o identitate foarte puternică și este un creator de tendințe. Fiind cel mai important creator de bijuteiir de pe covorul roșu, puteți admira cele mai bune creații ale atelierelor noastre. Chopard reunește sub un singur acoperiș mai mult de 50 de profesii diferite iar numărul de creații este uimitor. Avem în atelierele noastre o multitudine de oameni capabili, înzestrați cu cele mai înalte abilități tehnice, adevărați artizani. Acest lucru conduce la obiecte de înaltă calitate și evocă emoții, prin urmare suntem „artizanul emoțiilor”.

Ce înseamnă promovarea și susținerea pentru folosirea aurului etic și a pietrelor prețioase care provin din surse verificate?

Chopard oferă clientului sentimentul că poate fi conștient de sursele responsabile ale materiei prime și că îndeplinește standardele etice și sociale. Călătoria noastră către bijuteriile responsabile a început în 2013 și s-a finalizat în iunie 2018, de atunci toate colecțiile noastre sunt fabricate din aur 100% etic. Mai mult, pietrele prețioase pe care le folosim în creațiile noastre provin din surse responsabile. Astfel, lanțul de aprovizionare este transparent și putem garanta o manipulare echitabilă a materiei prime.

Care sunt știrile referitoare la haute horlogerie provenind de la Chopard?

Pentru a sărbători cea de-a 25-a aniversare a creației sale, Chopard Manufacture a prezentat primul său ceas cu ore săritoare (jumping hours): LUC Quattro Spirit 25. Găzduit într-o carcasă de 40 de milimetri cu liniile elegant caracteristice ale colecției LUC și realizate din aur roz etic de 18 carate, mecanismul inovatoar și ultra-sofisticat LUC 98.06-L este echipat cu patru barilete bazate pe tehnologia exclusivă Chopard Quattro, care permite până la opt zile de rezervă de funcționare. Acest lucru îl face unul dintre rarele ceasuri care dețin această complicație și au un astfel de grad de autonomie. De la mecanism la cadranul alb de email Grand Feu pe care apare fereastra orelor la ora 6, întreaga creație, emisă într-o serie limitată de 100 de piese, este produsă in-house datorită meșteșugurilor artistice stăpânite de meșteșugarii din cadrul Manufacturii, care asigură astfel un nivel ridicat de finisare, recompensat în mod corespunzător de prestigiosul Poinçon de Genève.

 

Care sunt cele mai importante piețe de desfacere pentru Chopard?

Chopard este foarte puternic în Comunitatea Economică Europeană, Asia și Stalee unite ale Americi. Deoarece sunt responsabil pentru Europa de Est, cele mai importante piețe sunt România și Estonia. Serbia și Polonia se dezvoltă foarte bine, precum și celelalte țări din zona mea.

Thomas Hinteregger, Eastern Sales Manager Chopard: „Suntem artizanul emoțiilor”

Cum se prezintă România pe harta pasionaților Chopard?

Chopard are mulți fani în România, de mulți ani. Suntem foarte mândri că suntem reprezentați de B&B Collection în frumosul magazin monobrand din Băneasa Shopping Centre. Echipa este extrem de calificată și motivată. Nu în ultimul rând, există o prezență mass-media foarte puternică în România, jurnaliști capabili și o mulțime de influenceri.

Thomas Hinteregger, Eastern Sales Manager Chopard: „Suntem artizanul emoțiilor”

 

La ce să ne așteptăm de la producătorul Chopard în viitor?

Tocmai am prezentat Alpine Eagle Cadence 8HF, o ediție limitată de 250 de piese, realizat din titan. Un adevărat ochi de vultur și ceasornicărie de înaltă frecvență. Confortul titanului și rezistența unui cronometru elegant. Chopard combină precizia, stilul și sportivitatea în noul model Alpine Eagle Cadence 8 HF. Produs ca ediție limitată de doar 250 de ceasuri, acest ceas excepțional cu diametrul de 41 mm găzduiește unul dintre cele mai avansate mecanisme produise în atelierele Chopard. Într-adevăr, Calibrul Chopard 01.12-C cu eșapament de înaltă frecvență atinge altitudinea de croazieră la 57.600 de vibrații pe oră (8 Hz). Alte noi creații orologere vor fi dezvăluite în curând!

Thomas Hinteregger, Eastern Sales Manager Chopard: „Suntem artizanul emoțiilor”

 

Care este definiția dumneavoastră pentru lux?

În familia mea, etica a fost întotdeauna o parte importantă a filosofiei noastre. Luxul adevărat trebuie să fie durabil pentru a da un sentiment pozitiv, luxul înseamnă să ai timp cu familia, să te bucuri de timp împreună cu prietenii, să te bucuri de natură și sport la munte. Ceea ce este cel mai prețios pentru mine este să petrec timp cu familia, deoarece sunt foarte fericit cu 2 copii sănătoși și fericiți. Mersul la schi cu toată familia mă face să mă simt liber. A petrece timpul împreună este lux pur!