Carolina Herrera Primăvara 2020 – Super Bloom, colecția optimismului pur-sânge

Scris de Ruxandra Tudor
Publicat la data de: 23-01-2020

în: Fashion

Când iubești California, cu aerul său plenar, solar, leneș și entuziast deopotrivă, vei descifra accentele sale amețitoare și învăluitoare în colecția cu care Carolina Herrera celebrează primăvara 2020.

Prezentarea Carolina Herrera a avut loc la New York, iar inspirația de la care a pornit această explozie vizuală de forme exuberante și culori vibrante este fenomenul botanic californian „super bloom”. Directorul de creație al brandului, Wes Gordon, a transpus în colecție frenezia înfloritoare a naturii și a transformat ploaia nebună de culori într-o viziune unitară care dă tonul primăverii 2020.

Ce este „super bloom”?
Acest fenomen botanic este tipic Californiei, apare în medie o dată la zece ani și se referă la câmpurile unde, din când în când, semințe de flori sălbatice care au stat ani la rând în sol germinează la începutul primăverii într-o explozie care depășește cu mult ritmul obișnuit de înflorire. Câmpurile sunt pur și simplu inundate de parfum și culoare, iar timpul pare să se oprească în loc în fața acestui spectacol grandios al naturii.

Efectul amețitor al florilor sălbatice
Florile sălbatice care înfloresc în California în primăverile ploioase și îi dau farmecul unui imens buchet parfumat au un efect senzorial amețitor care influențează ADN-ul colecției Super Bloom by Carolina Herrera. Paleta de culori hipersaturate abundă în pigmenți și emană acea vibrație înaltă pe care o recunoaștem în frenezia primăverii: galben vibrant, roz fierbinte, portocaliu strălucitor și albastru îndrăzneț, imprimeuri care evocă câmpuri și deșerturi efemere acoperite de crini și verbină. Aerul colecției este magic și unitar, în ciuda jocului cu geometrii simple, curate și a imprimeurilor de inspirație profund vegetală care dau o dimensiune multisenzorială fiecărei piese din colecție.

Siluete florale
Imaginați-vă că sunteți în mijlocul unui câmp înflorit și că, la un moment dat, teatral și fantastic, florile prind viață, dinamică și aplomb. Siluetele sunt dramatic modificate pentru a aduce în firescul anatomiei umane cele mai frumoase elemente florale pe care le regăsim în natură, iar contururile florale se extind de la ceea ce inspiră culorile și croiul la o transpunere fascinantă a acestora în forma trupului manechinelor care defilează pe podiumul Carolina Herrera. Mătăsurile delicate se înfioară pentru a se metamorfoza în delicatețea unui boboc care aproape dă în floare, umerii bufanți ne duc cu gândul la o corolă regală, iar croiul asimetric dă senzația frumuseții naturale care face mintea să se joace transgresând între lumi paralele și complementare.

Dimensiunea ludică atent studiată
Per ansamblu, colecția are prospețimea unui desen inocent, iar abundența de pigmenți, culori, imprimeuri florale, funde feminine supradimensionate este contrabalansată de piesele în dungi sau carouri. Centurile marchează curat talia, în timp ce bulinele și gulerele masculine au o fluență generoasă și succed piesele cu aplicații rafinate din dantelă, realizate manual, materialele fluide atent drapate și rochiile furou. Într-un fel, Herrera integrează culoarea păstrând, în același timp, linia sobră și neutră tipică creațiilor sale iconice. Dacă am defini colecția în doar trei cuvinte, acestea ar fi, fără drept de apel, „bucurie”, „puritate” și „exuberanță”.

O prezență puternică
Primăvara 2020 este marcată de colecția Herrera care devine o superbă declarație de feminitate ludică, gentilă și misterioasă. Alinierea universului vegetal cu designul pieselor aduce o notă distinctă spre dimensiunea solară, pură și luminoasă pentru care există o nostalgie firească. Însă marele dar al colecției este tocmai transformarea nostalgiei în entuziasm, a imposibilului în posibil, în migrarea ideii-concept spre o transpunere impecabilă în piese vestimentare purtabile și superb realizate.

Despre Carolina Herrera
Fondat în anul 1981 la New York de către Carolina Herrera, brandul devine în scurt timp un reper al stilului impecabil și al eleganței abordate dintr-o perspectivă curajoasă. Atelierul in-house al mărcii îmbină tradițiile și cutumele Haute Couture cu măiestria și abilitatea fenomenală de a crea piese purtabile, adaptabile, cerințe pe care le implică piața fashion americană unde pragmatismul este întotdeauna pertinent. Brandul Carolina Herrera include un portofoliu impresionant de articole ready-to-wear, rochii de mireasă, ochelari, parfumuri, precum și accesorii pentru femei, bărbați și copii. Astăzi, brandul este disponibil în 105 țări, cu 15.000 de puncte de distribuție.

Galerie Foto