H&M anunță o colecție în colaborare cu Stella McCartney

Scris de Cătălina Teodorescu
Publicat la data de: 02-12-2025

în: Fashion

H&M Stella McCartney

H&M anunță o colaborare cu creatoarea de modă Stella McCartney, cunoscută ca fiind o pionieră a sustenabilității în industria modei. Acest parteneriat vine la exact douăzeci de ani de la lansarea primei colaborări dintre Stella McCartney și H&M, în noiembrie 2005.

Anunțul a fost făcut în cadrul British Fashion Awards, eveniment care a avut loc seara trecută la Londra. Cu această ocazie, o serie de figuri publice, printre care Amelia Gray, Anitta, Emily Ratajkowski și Yasmin Wijnaldum, au oferit o primă privire asupra capsulei Stella McCartney x H&M, apărând pe covorul roșu în piese din cadrul colecției.

Stella McCartney X H&M

Urmând a se lansa în primăvara anului 2026, capsula va include piese vestimentare realizate din materiale certificate și obținute responsabil (multe dintre ele reciclate), oferind alternative sustenabile la țesăturile și textilele convenționale. Această colaborare marchează o reconceptualizare a parteneriatelor de design H&M, extinzând dialogul dincolo de simpla realizare a unei colecții și plasând un accent special pe promovarea sustenabilității, prin discuții, dezbateri și acțiuni concrete.

Un element central al colaborării este înființarea Insights Board, o inițiativă care reunește voci și perspective diverse din industria modei, pentru a crea un spațiu dedicat curiozității și ascultării. Insights Board își propune să identifice noi modalități prin care brandurile și industria în ansamblu să influențeze și să genereze schimbare, precum și să stimuleze conștientizarea privind bunăstarea animalelor și soluțiile inovatoare. Obiectivul colaborării, atât prin colecție, cât și prin Insights Board, este de a genera un dialog relevant, un design și un impact de durată. În centrul viziunii Stellei McCartney X H&M se află convingerea că sustenabilitatea trebuie să rămână esențială în industria modei, abordată într-un mod care promovează transparența, discuțiile și, cel mai important, speranța.

Ann-Sofie Johansson și Stella McCartney
Ann-Sofie Johansson și Stella McCartney

„Sunt încântată să mă parteneriez cu H&M la douăzeci de ani de la prima noastră colaborare. Reinterpretarea unor piese din arhiva mea mi-a readus multă energie și bucurie. Acest al doilea parteneriat este o ocazie de a reflecta asupra progreselor făcute în materie de sustenabilitate, practici cruelty-free și design responsabil, și de a rămâne sinceri cu privire la drumul pe care îl mai avem de parcurs împreună. Sunt fericită că H&M mi se alătură în această direcție; schimbarea reală se întâmplă doar când acționăm atât din interiorul, cât și din exteriorul industriei, iar eu am crezut mereu în puterea de a transforma sistemul din interior.”, a declarat Stella McCartney.

„Stella este cu adevărat o vizionară. Încă de la început, a revoluționat moda printr-o estetică ce propune o feminitate nonconformistă. Colecția include piese esențiale care fac trimitere la această moștenire. Busola morală a Stellei și angajamentul ei neobosit față de practici sustenabile ne inspiră de mult timp, astfel că este o onoare să colaborăm în cadrul unui proiect atât de ambițios.”, a spus Ann-Sofie Johansson, creative director H&M.

Colecția Stella McCartney x H&M va fi disponibilă în magazinele selectate și online în primăvara anului 2026.


Secret Link