BMW revine la Art Basel Miami Beach ca partener auto oficial

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 03-12-2021

în: Auto

În 2021, BMW este din nou partener oficial al Art Basel Miami Beach. În cel mai recent capitol al parteneriatului, BMW a organizat premiera mondială oficială a unui concept complet nou, BMW Concept XM, la Miami Beach. În calitate de partener global de lungă durată al expoziţiilor de la Basel, Miami Beach şi Hong Kong, BMW oferă din nou serviciul VIP Shuttle şi sărbătoreşte 50 de ani de angajament cultural BMW Group prin prezentarea noului concept BMW XM împreună cu artistul Kennedy Yanko şi legenda hip-hop NAS.

BMW Concept XM, un concept auto independent complet nou al BMW M, a fost lansat în cadrul unui eveniment special ce a avut loc luni, 29 noiembrie, în faimoasa parcare de pe 1111 Lincoln Road, unde se află sediul casei de arhitectură Herzog & de Meuron, în Miami Beach (Florida). Automobilul întruchipează un concept radical nou: un BMW M fără compromisuri, cu un limbaj de design BMW X atrăgător, inclusiv noul design progresiv al părţii frontale a viitoarelor modele BMW din clasa de lux, care poate fi văzut pentru prima dată la BMW Concept XM.

 

Premiera mondială a oferit oaspeţilor debutul conceptului auto, o sculptură de artă creată special de Kennedy Yanko pentru eveniment şi o reprezentaţie muzicală specială a lui NAS, artist hip-hop şi câştigător al premiului GRAMMY. Libertatea de creaţie şi parteneriatul direct sunt esenţiale pentru angajamentul cultural al BMW Group.

 

„Acest moment de creaţie comună între artă vizuală şi muzică, semnat de Kennedy Yanko şi NAS, reuneşte două domenii culturale care s-au inspirat reciproc timp de multe decenii şi sunt două domenii principale ale cooperării BMW la nivel de brand”, a declarat Stefan Ponikva, director BMW pentru comunicare şi experienţă de brand. „Totul a început cu un dialog cu designerii noştri în jurul BMW Concept XM, iar acest schimb direct este ceea ce face colaborările noastre autentice. Iar Art Basel, în calitate de cel mai renumit târg de artă cu o mulţime de minţi creative şi expresive în toate disciplinele, ne oferă platforma perfectă pentru a prezenta cel mai recent angajament cultural al nostru.”

 

„Art Basel Miami Beach este momentul perfect pentru a lansa BMW Concept XM, un produs diferit de orice am produs vreodată”, a declarat Uwe Dreher, vicepreşedinte de marketing al BMW of North America. „Acest concept auto unic se potriveşte perfect cu lucrările de artă expresive ale artiştilor noştri parteneri, subliniind angajamentul de cinci decenii al BMW Group de a sprijini cultura şi artele în moduri semnificative.”

 

Kennedy Yanko este un artist şi sculptor din Brooklyn (New York). Folosind BMW Concept XM ca inspiraţie, ea a creat o lucrare de sculptură originală utilizată în activare. Piesa a fost inspirată de un dialog creativ cu NAS, al cărui punct de plecare a fost întâlnirea artiştilor cu BMW Concept XM. „Intrinsic Sage”, aşa cum este numită opera de artă, uneşte vopseaua şi metalul într-un val de intuiţie. Creată cu spiritul artistului în minte, această piesă subliniază puterea care vine din urmărirea impulsului creativ către inovaţie. Omonimul său dă din cap spre sfinţenia unei conştiinţe profunde care poate veni doar din încrederea în cunoaşterea înnăscută. „Intrinsic Sage” va fi expusă alături de BMW Concept XM la Centrul de Convenţii din Miami Beach, în partea de nord a etajului 2 al Grand Ballroom Level 2, în perioada 1-4 decembrie.

 

Pe lângă colaborarea recentă cu artişti cu ocazia Art Basel Miami Beach, Art Basel şi BMW au fondat BMW Art Journey în 2015 – o iniţiativă de sprijinire a artiştilor aflaţi între începutul şi mijlocul carierei. BMW Art Journey poate duce un artist aproape oriunde în lume – să cerceteze, să se conecteze, să imagineze şi să creeze noi lucrări. După călătoria prin Europa şi Mexic a câştigătorului BMW Art Journey 2020, Leelee Chan, BMW prezintă obiectul de colecţie al sculptorului, rezumând experienţele şi impresia ei din călătoria ei „Tokens from Time”. Cartea este publicată de Hatje Cantz şi disponibilă online.

 

La mai bine de 50 de ani de la prima sa ediţie, Art Basel a devenit unul dintre evenimentele de top ale lumii artei, atrăgând ediţie după ediţie galerişti, artişti, custozi, jurnalişti şi iubitori de artă de pe tot globul. BMW Group este încântat să ia parte la această poveste de succes ca partener pe termen lung al expoziţiilor de la Basel, Miami Beach şi Hong Kong. BMW Group a pus bazele angajamentului său cultural în 1971. În acel moment, artistului Gerhard Richter i-au fost comandate trei tablouri de mari dimensiuni pentru holul de la intrarea în noului sediu al companiei din München. De atunci, o sută de iniţiative culturale pe termen lung ale BMW Group în domeniile artei moderne şi contemporane, muzicii clasice, jazz şi sunet, precum şi în arhitectură şi design au fost bine stabilite de-a lungul deceniilor. BMW Group a primit numeroase mesaje de felicitare pentru a sărbători cei 50 de ani de angajament cultural al companiei.

Energy Expo 10-13 octombrie