Porsche Supercup Mobil 1 i-a premiat pe câștigătorii sezonului 2024 în cadrul unei ceremonii desfășurate pe stadionul VfB Stuttgart. Larry ten Voorde a câștigat pentru a treia oară cupa monobrand. Olandezul și colegii săi, compatriotul Marvin Klein și Porsche Junior Alessandro Ghiretti din Franța, au asigurat titlul în clasamentul pe echipe pentru Schumacher CLRT, cu un total de șapte victorii în curse. În duelul pentru titlul Rookie, Robert de Haan de la echipa BWT Lechner Racing a ieșit învingător abia în ultimul tur al cursei de final a sezonului. În 2025, echipele vor disputa din nou opt curse cu Porsche 911 GT3 Cup de 375 kW (510 CP) ca parte a programului de sprijin European Grand Prix.
Sezonul Porsche Mobil 1 Supercup s-a dovedit a fi un adevărat an al duelurilor. Olandezul Larry ten Voorde din echipa Schumacher CLRT s-a impus în clasamentul piloților împotriva englezului Harry King (BWT Lechner Racing). Duelul dintre începători a fost unul pe muchie de cuțit: o coliziune cauzată de un rival în ultimul tur al ultimei curse de la Monza l-a scos din cursă pe Kas Haverkort (Uniserver by Team GP Elite), permițând victoria compatriotului său olandez Robert de Haan, de la BWT Lechner Racing. Cu o performanță excepțională, noua echipă Schumacher CLRT din Franța i-a învins pe campionii en-titre, austriecii de la BWT Lechner Racing, în clasamentul pe echipe.
„Sezonul Porsche Supercup cu numărul 32 a oferit fanilor, din nou, divertisment extraordinar și nenumărate bătălii palpitante pentru pozițiile din clasament. Cele opt curse ale noastre din Formula 1 au fost un sprijin excelent pentru cupele Porsche, la care fiecare echipă a contribuit cu un nivel ridicat de profesionalism. Aș dori să-i felicit pe Larry ten Voorde, Robert de Haan și Schumacher CLRT pentru titlurile lor. De asemenea, aș dori să-mi exprim recunoștința tuturor piloților, echipelor, partenerilor noștri și întregii echipe Supercup pentru încă un an de succes”, a rezumat Oliver Schwab, Project Manager Porsche Mobil 1 Supercup.
Supercupa Porsche Mobil 1 a disputat opt curse în 2024, ca parte a Marilor Premii din Emilia-Romagna, Monaco, Austria, Marea Britanie, Ungaria, Belgia, Olanda și Italia. 56 de piloți de curse din 17 națiuni au luat startul la Porsche 911 GT3 Cup. Olanda a oferit cel mai mare contingent, cu doisprezece participanți înregistrați permanent și piloți invitați, învingând Italia (10) și Marea Britanie (8). Participanții invitați din SUA, Brazilia și Columbia au parcurs cea mai lungă distanță pentru a concura.
Proiect emblematic în Supercupă: eFuels cu partenerul HIF Global
2024 a marcat primul an al Porsche Mobil 1 Supercup care rulează exclusiv cu eFuels, combustibil predominant sintetic. Combustibilul brut provine de la uzina pilot Haru Oni din Chile, care este operată de HIF Global. Acest combustibil brut este pregătit pentru utilizare printr-un proces de amestecare. Produsul final le permite mașinilor 911 GT3 Cup să circule aproape neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2.
Fostul șofer de Formula 1 Timo Glock ca invitat pentru ceremonia de start
Fostul pilot de Formula 1 Timo Glock a luat startul în cursa de Supercup de la Red-Bull-Ring din Austria, la volanul 911-lui VIP al Supercupei. Pilotul german, care acum acoperă cursele de Grand Prix din postura de comentator pentru postul Sky TV, a trecut linia de sosire pe locul al optsprezecelea după ce a primit o penalizare de timp.
Prezență media globală
Peste douăzeci de posturi TV au transmis cele opt curse ale Porsche Mobil 1 Supercup 2024, în direct, sau ca înregistrări la cerere, în peste 100 de țări din Europa, America de Nord și de Sud, Asia, Australia și Africa. Imagini și informații suplimentare live au fost furnizate de canalul oficial de streaming Formula 1 (f1tv.formula1.com). În plus, Porsche Motorsport Hub (motorsports.porsche.com) a oferit fanilor rapoarte despre curse, interviuri, portrete și cronometrare live a sesiunilor de antrenamente gratuite, a sesiunilor de calificare și a curselor.
Supercupa Porsche Mobil 1 în sezonul 2025
În sezonul 2025, Porsche Mobil 1 Supercup va participa din nou la opt curse alături de Formula 1. Marele Premiu al Spaniei va reveni după o pauză de patru ani. Porsche 911 GT3 Cup din generația 992 rămâne mașina de curse preferată.
16 – 18 mai: GP Emilia-Romagna, Imola (Italia)
23 – 25 mai: GP Monaco, Monte Carlo
30 mai – 1 iunie: GP Spania, Barcelona
27 – 29 iunie: GP Austria, Spielberg
25 – 27 iulie: GP Belgia, Spa-Francorchamps
1 – 3 august: GP Ungaria, Budapesta
29 – 31 august: GP Olanda, Zandvoort
5 – 7 septembrie: GP Italia, Monza
Porsche Mobil 1 Supercup 2024: Statistici
15.790 kilometri – Distanța totală parcursă de toți concurenții pe parcursul celor opt etape ale sezonului.
3.243-Numărul de ture efectuate de toți participanții la cele opt curse.
2.724 -Anvelope Michelin au fost folosite de echipe de-a lungul celor opt weekend-uri de curse și pe parcursul testului de pre-sezon
326-Numărul de curse încheiate de la premiera Supercupei, la Imola, în 1993.
191.454 km/h: Viteza medie pentru cel mai rapid tur al sezonului. Campionul debutant Robert de Haan (Olanda/BWT Lechner Racing) a stabilit recordul pe tur la finala de la Monza. Din cauza intervenției mașinilor de siguranță, însă, a opta cursă nu a fost cea mai rapidă din sezon.
166.494 km/h: Cea mai mare viteză medie într-o cursă. Această viteză medie i-a oferit campionului Larry ten Voorde (Olanda/Schumacher CLRT) victoria în cursă pe Red-Bull-Ring.
126.921 km/h: Larry ten Voorde a câștigat și cea mai lentă cursă a sezonului – pe străzile din Monaco.
83.924 km: Distanța cursei de la Spa-Francorchamps, cea mai lungă din sezon. Fiecare tur individual a parcurs 7.004 kilometri.
56.729 km: A doua cursă a sezonului, cea de la Monte-Carlo, a fost și cea mai scurtă.
56 de șoferi din 17 națiuni au călătorit la cele opt curse de sezon, 24 ca participanți înscriși permanent și 32 ca invitați la start.
32 de mașini Porsche 911 GT3 Cup au concurat în finala sezonului de la Monza, aceasta devenind cea mai disputată cursă a anului ca număr de participanți
20 de piloți despărțiți de mai puțin de o secundă în calificarea la Autodromo Nazionale di Monza, în timpul Marelui Premiu al Italiei.
17 ani împliniți la începutul sezonului. Robert de Haan (BWT Lechner Racing) a fost cel mai tânăr concurent înregistrat.
6.176 secunde i-au despărțit pe Harry King (Marea Britanie/BWT Lechner Racing), câștigător, de Marvin Klein (Franța/Schumacher CLRT), locul doi, la Budapesta – cea mai dominantă victorie a sezonului.
1: A existat un singur lider de campionat în timpul sezonului: Larry ten Voorde (Olanda/Schumacher CLRT) a ajuns în fruntea clasamentului general cu victoria sa la deschiderea sezonului de la Imola și nu a mai părăsit această poziție.
0.555 mai puțin de o secundă l-a separat pe Alessandro Ghiretti (Franța) de coechipierul său de la Schumacher CLRT, Larry ten Voorde (Olanda), în victoria Porsche Junior de la Monza. Doar cursa de Supercup de la Silverstone s-a încheiat cu un decalaj mai mic, deși în spatele mașinii de siguranță.
0.008 secunde a fost cel mai mic decalaj dintr-o sesiune de calificări. La Red-Bull-Ring, Marvin Klein (Franța) și-a asigurat prima poziție pe grila de start cu doar o fracțiune de secundă în fața coechipierului său Schumacher CLRT, Larry ten Voorde (Olanda).