LVMH și UNESCO reînnoiesc parteneriatul pentru protejarea biodiversității

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 03-11-2025

în: News

LVMH

LVMH Group și UNESCO au reînnoit parteneriatul printr-un nou cadru intitulat „For the Beauty of the Living”. Inițiat în 2019 în jurul Programului UNESCO „Omul și Biosfera”, colaborarea se extinde acum mult dincolo de obiectivele inițiale, mobilizând întreaga gamă de programe educaționale, științifice și culturale ale UNESCO, cu sprijin activ din partea LVMH. O noutate a parteneriatului este implicarea Tiffany & Co. Foundation, care va coordona un proiect global pentru gestionarea durabilă a zonelor marine.

„Obiectivul acestui parteneriat consolidat este să păstrăm împreună frumusețea vieții. În cadrul siturilor desemnate de UNESCO, dezvoltăm împreună cu LVMH soluții bazate pe natură și cultură, precum agrosilvicultura sau artizanatul, în beneficiul comunităților locale din întreaga lume”, a declarat Audrey Azoulay, director general al UNESCO.

Parteneriatul se va concentra pe trei teme principale în următorii cinci ani. În primul rând, va sprijini modele economice sustenabile prin inițiative adaptate nevoilor comunităților locale și specificităților teritoriilor lor, cu proiecte deja în desfășurare în Amazon și Africa. În al doilea rând, va măsura impactul ambiental și social, promovând practici „nature-positive” prin evaluări complexe ale biodiversității, sechestrării carbonului, apei, solului și know-how-ului local, contribuind la dezvoltarea de Certificate ale Naturii care pot genera venituri suplimentare pentru comunități. În al treilea rând, programul va prioritiza dezvoltarea competențelor și a cunoștințelor, promovând agricultura regenerativă și practicile agroforestiere, în special în profesiile legate de ecosisteme, prin educație, cercetare și sponsorizări bazate pe competențe. UNESCO University Chairs și Learning Planet Institute vor fi esențiale pentru realizarea acestor obiective.

„Mândru de acțiunile întreprinse la nivel local în cadrul primului parteneriat cu UNESCO, LVMH are plăcerea de a oficializa acest nou capitol. În colaborare cu părțile interesate locale, precum crescătorii și fermierii, Grupul intenționează să își continue rolul de integrator și facilitator în modelarea acestei relații reînnoite cu sistemele vii”, a adăugat Antoine Arnault, Image și Mediu al LVMH.

O primă manifestare concretă a colaborării reînnoite vine prin Tiffany & Co. Foundation, care se alătură UNESCO pentru a sprijini științele oceanice. Sub inițiativa „Delivering a Healthy Ocean”, fundația va finanța dezvoltarea de planuri sustenabile de management marin în mai multe regiuni, combinând cunoștințele științifice cu cele locale și stimulând cooperarea internațională. Proiectul urmărește crearea unei rețele de factori de decizie și experți în cel puțin zece țări, generând soluții concrete pentru protejarea ecosistemelor marine, în conformitate cu Comisia Oceanografică Interguvernamentală a UNESCO și Deceniul Științei Oceanice pentru Dezvoltare Durabilă (2021–2030).

Parteneriatul reînnoit se bazează pe cinci ani de impact măsurabil în faza inițială, concentrată pe opt rezervații ale biosferei din Bolivia, Brazilia, Ecuador și Peru, acoperind aproape 30 de milioane de hectare și sprijinind 1,3 milioane de persoane, inclusiv comunități indigene. Peste 80 de inițiative au beneficiat de sprijin pentru mai mult de 1.000 de familii și tineri, vizând restaurarea ecosistemelor și generarea de venituri sustenabile. Printre realizări se numără implementarea structurilor participative de guvernanță, instruirea pentru prevenirea incendiilor de pădure pentru peste 200 de persoane și dezvoltarea de proiecte generatoare de venit, precum meliponicultura în Peru, agroforesteria de cacao în Ecuador și Peru și producția de bijuterii creative de către femeile Tsimane din Bolivia, în colaborare cu Central Saint Martins.

Impactul social și de mediu este semnificativ. Doar în Peru, aproape 28.000 de persoane au beneficiat indirect de programele de prevenire a incendiilor, iar aproape 18.000 au fost sprijinite în turism ecologic, agricultură și producție artizanală. LVMH Maisons a avut un rol central: programul Guerlain Women for Bees a instruit și sprijinit peste 120 de femei apicultori în opt țări, iar Christian Dior Couture a contribuit la conservarea biodiversității în Rezervația Biosferei Fluturele Monarch din Mexic.

Lansarea „For the Beauty of the Living” subliniază angajamentul LVMH față de strategia de mediu LIFE 360, transformând ambiția corporativă în acțiuni concrete și măsurabile. Prin reunirea expertizei globale, a cunoștințelor locale și a responsabilității corporative, parteneriatul reînnoit stabilește un model de referință pentru modul în care luxul și cultura pot promova conservarea biodiversității și dezvoltarea durabilă la nivel mondial.


Secret Link