Estée Lauder achiziționează Tom Ford cu 2,8 miliarde de dolari

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 16-11-2022

în: News

Estée Lauder

Compania Estée Lauder a achiziționat Tom Ford într-o afacere evaluată la 2,8 miliarde de dolari, încercând să creeze un impuls în „categoria promițătoare a frumuseții de lux”. Piesele de prêt-à-porter ale mărcii vor fi produse sub licență de Ermenegildo Zegna Group, care deține și Thom Browne.

Ford, care și-a fondat brandul omonimă în 2005, va continua să servească drept „vizionar creativ” al mărcii până la sfârșitul anului 2023. Președintele Domenico De Sole va rămâne consultant în această perioadă.

„Estée Lauder Companies este casa ideală pentru brand. Ei au fost un partener extraordinar din prima zi a înființării companiei și sunt încântat să-i văd devenind administratori de lux în următorul capitol”, a declarat Tom Ford într-un comunicat de presă.

Încheierea acestei afaceri vine după luni de speculații despre cine ar achiziționa brandul Tom Ford. În luna iulie a acestui an au apărut zvonuri că brandul de lux a angajat banca de investiții Goldman Sachs pentru a explora o potențială vânzare. În august, Wall Street Journal a spus că Estée Lauder era în discuții pentru achiziționarea lui Tom Ford pentru aproximativ 3 miliarde de dolari, iar la începutul acestei luni, a fost raportat că proprietarul Gucci, Kering, a participat și el la discuții.

Estée Lauder

Estée Lauder este cunoscut pentru mărcile sale de machiaj, îngrijire a pielii și parfumuri, precum Estée Lauder, La Mer, Mac și Clinique, și deține licența de frumusețe pentru mai multe mărci de lux, inclusiv Tom Ford Beauty, pe care a lansat-o în 2006.

Conglomeratul a declarat că acordul îi va oferi o supraveghere creativă a afacerii Tom Ford Beauty, o viteză și agilitate sporite și va aduce oportunități de dezvoltare în online. Alte beneficii ale acordului includ asigurarea fluxului de numerar pe termen lung din deținerea mărcii Tom Ford Beauty după expirarea actuală a licenței în 2030. De asemenea, va elimina nevoia de a plăti redevențe și va deschide noi fluxuri de venituri din licențe.

Afacerea evaluează întreaga companie la 2,8 miliarde de dolari. Compania Estée Lauder va plăti acum aproximativ 2,3 miliarde de dolari, fără o plată de 250 de milioane de dolari către ELC la închidere de la Marcolin, cel acre deține licența pentru ochelari Tom Ford.

Estée Lauder

În timp ce brandul este cunoscut pentru colecțiile vestimentare masculine, analiștii spun că cea mai mare parte a vânzărilor lui Tom Ford provin din acordurile sale de licență pentru frumusețe, parfum și ochelari. Anunțând astăzi achiziția, Estée Lauder a spus că Tom Ford Beauty a „obținut un succes impresionant”, inclusiv creșterea vânzărilor nete puternice cu două cifre din anii fiscali 2012 până în 2022. În anul fiscal al companiilor Estée Lauder, încheiat la 30 iunie 2022, Tom Ford Beauty a realizat o creștere netă a vânzărilor cu 25% de la an la an. „În următorii doi ani, ne așteptăm ca marca să realizeze vânzări nete anuale de 1 miliard de dolari”, a spus compania.

„Suntem incredibil de mândri de succesul pe care Tom Ford Beauty l-a obținut cu parfumurile și machiajul de lux și de devotamentul său de a crea produse dorite și de înaltă calitate pentru consumatorii exigenți din întreaga lume”, a declarat Fabrizio Freda, președinte și director executiv al Estée Lauder.

Zegna va achiziționa operațiunile companiei de modă Tom Ford „necesare pentru a-și îndeplini obligațiile ca titular de licență” pentru moda, accesoriile și lenjeria pentru bărbați și femei. Estée Lauder a spus că se va „alinia strâns” cu Zegna în direcția creativă a lui Tom Ford. Licența actuală a mărcii cu producătorul de ochelari Marcolin va fi, de asemenea, „extinsă substanțial”.