Dichis Signature Events: povestea unei afaceri înfloritoare

Scris de Ruxandra Tudor
Publicat la data de: 04-11-2019

în: Interviuri

Viața are un fel atât de complex de a se derula, încât dacă ar fi să urmărim un fir care unește toate destinațiile prin care ajunge destinul unei persoane, ne-am încâlci ca în mrejele unui labirint. Când un eveniment marca „Dichis Signature Events”își deschide porțile, dezvăluind o realitate palpabilă și totuși spectaculoasă, nu te-ai gândi că persoana din spatele agenției de evenimente este un jurist cu apetit pentru adrenalină. Iar când treci prin Floreasca și simți aroma crudă de flori proaspete din preajma florăriei Dichis Signature Flowers, îți amintești, cu siguranță, cât de suav se simte să dăruiești – sau să primești – un buchet de flori. Paul Marinescu este mintea și sufletul din spatele conceptului Dichis și ne-a vorbit despre business-ul pe care îl conduce cu pasiune și „no panic”.

 

Meseria pentru care te-ai pregătit este cea de jurist, îmi spuneai. Și totuși, organizezi evenimente. Cum ai făcut acest detour de la drumul pe care ai pornit?
Știi cum e… viața te ia de multe ori prin surprindere. Ei bine, totul a început într-un mod spontan acum opt ani, când am luat parte la organizarea unor evenimente, cu dragul de a ajuta niște prieteni. Mi s-a părut fascinant procesul de transformare a unui spațiu sec, într-unul plin de viață, de frumos: funcțional și estetic! M-a prins povestea și iată-mă, azi, aici!

Cum a început povestea Dichis Signature Events?
Totul a început cu un fel de joacă: o lumânare de botez pentru o prietenă,împodobită cu flori ținute în cada apartamentului în care locuiam atunci. A fost, inițial, o idee „romantică”, un business axat pe evenimente private și sub o altă denumire. Mai apoi, a devenit „dream job-ul” mult dorit. Din start am pornit cu ideea de a ajunge cei mai buni, oricât ar fi de muncă și cred că atitudinea asta ne-a ajutat să ne atingem potențialul și să fim ceea ce suntem azi: o afacere înfloritoare, aș zice.

Ce înseamnă, pentru tine, ideea de „dichis”? Are o rezonanță frumoasă, blândă, românească.
Pentru mine, fiecare eveniment necesită ceva ce transformă dorința și viziunea clientului într-un scenariu de vis. Acel ceva este „dichisul”! Un element absolut necesar pentru ca totul să fie mai frumos, mai funcțional, mai aproape de perfecțiune. Dichisul este rotița care pune întreg mecanismul în mișcare și fără de care nu se poate!

Te fascina dichisul de când erai copil?
Nu știu, sincer, dacă îmi stătea capul la altceva în afară de mașinuțe și jocuri, dar cu siguranță am fost influențat încă din copilărie de această lume a dichisului. Mama era balerină la Opera Națională, nașii erau curatori de artă. Implicit, trăiam și eu în lumea lor, înconjurat de cultura frumosului. Fascinația exista la momentul acela, iar acum s-a transformat într-o amintire plăcută, dar și într-o sursă de inspirație.

Suntem mereu, mereu pe fugă. Și totuși, de ce este important să nu excludem dimensiunea estetică în viața noastră?
Nu aș vrea să trăiesc într-o lume fără atenție pentru estetic, indiferent de cât de alert e ritmul vieții. Mediul în care ne desfășurăm activitatea ne inspiră, ne dă energie, ne influențează emoțiile și sentimentele mai mult decât credem.

Îmi povesteai că echipa este esențială pentru tine. De ce?
Pentru că am învățat de mic, fiind sportiv de performanță, că fără coechipieri buni nu îți poți atinge scopul, nu poți câștiga. Și ghici ce? Business-ul este un sport de echipă, iar într-un sport de echipă nu poți juca singur!

Ce cauți la oamenii cu care lucrezi în echipă?
Caut în primul rând să fie oameni! Nu profesioniști lipsiți de caracter, fără viziune sau cu atitudini nepotrivite unui loc de muncă plin de energie, de viață și de frumos. Caut acei oameni care te binedispun la prima vedere, care să fie pasionați de ceea ce fac și să își dorească să crească alături de noi. În cele din urmă, fiecare membru al echipei oglindește business-ul și implicit și pe mine.

Dar la cei pentru care organizezi evenimente?
Îmi doresc ca ei să fie cât mai deschiși cu noi, să ne prezinte dorințele lor cât mai expresiv și cât mai concret posibil. De asemenea, este foarte important să ia în considerare sfaturile și propunerile noastre, pentru că, având încrederea lor, reușim să transformăm orice idee într-un eveniment reușit de la A la Z. În cele din urmă, nu te duci niciodată la medic să-i spui ce diagnostic să-ți pună sau ce pastile să-ți dea. Nu-i așa?

Cum a fost trecerea de la evenimente personale la evenimente corporate?
A fost o trecere naturală, aș zice. Am început să lucrăm la astfel de evenimente fie datorită unor recomandări, fie pentru că „măiestria” noastră s-a făcut extrem de remarcată prin piață pentru acest tip de corporate events. Nu vă imaginați o trecere șocantă în vreun fel. Deși sunt diferite din multe puncte de vedere, rețeta de bază pentru orice eveniment de succes este aceeași: creativitate, profesionalism, asumare și responsabilitate.

Care sunt pașii atunci când organizați un eveniment cu Dichis?
De fiecare dată când ne „lovește” un nou proiect, primul pas este o sesiune productivă de brainstorming. Gândim bine conceptul vizual, iar apoi înșirăm pe hârtie acele idei ce știm că vor îmbina perfect frumosul cu esteticul, dar și funcționalitatea cu utilitatea.

La ce ții enorm?
Am multe principii de viață ce mă ghidează zi de zi, dar dacă ar fi să îl aleg pe cel mai important… țin foarte mult la promisiunile făcute, și nu doar pe plan profesional, dar și pe plan personal.

Care sunt evenimentele care te-au provocat cel mai mult?
Cel mai provocator eveniment al vieții mele a fost unul de natură personală, să îmi pierd ambii părinți la o vârstă fragedă, un moment trist, dar care mi-a conturat caracterul și atitudinea asupra vieții, pe care vreau să o trăiesc din plin zi de zi. Pe de altă parte, profesional, întâmpin mari provocări. De exemplu, eram în al doilea an de activitate: imaginați-vă un weekend cu zece evenimente sâmbătă și patru duminică sau o nuntă de aproape 1.100 de persoane.

Ai deschis și florăria Dichis Signature Flowers. Cine cumpără flori? Ce așteaptă oamenii de la un buchet?
Sincer să vă spun, nu era deloc în planul de business pe anul acesta, dar s-a întâmplat! M-a surprins plăcut ideea, iar în momentul în care am văzut spațiul am acționat la instinct, pentru că, antreprenor fiind, consider că trebuie să te bazezi mult pe instinct. Așa a luat naștere această mică florărie din cartierul Floreasca. De altfel, are și mare succes și mă bucură lucrul acesta. A fost menită de la bun început să aducă mai aproape de public măiestria noastră în aranjamente florale și să reînvie moda acelui gest unic și frumos, dar plin de semnificație. Pentru că prea mulți bărbați uită de el, de aceea și sloganul nostru: „Prove it to her with flowers!”.

Floristica este o pasiune pentru tine sau pur și simplu un business?
Nu cred că există business de succes care să nu aibă la bază pasiune. Pe mine, pasiunea pentru acest domeniu este ceea ce mă motivează, mă ambiționează să dau mai mult, să fiu mereu mai bun la ceea ce fac. Desigur, echipa noastră de floriști m-a depășit din punct de vedere profesional, ceea ce mi-am și dorit, dar pasiunea este și va fi.

Mi se pare că există o nostalgie în fiecare floare. Atât de perisabilă și, totuși, atât de expresivă în mesaj. Cu ce altă artă ai asemăna expresivitatea unei flori?
Consider că cel mai bine se aseamănă cu pictura și scenografia, având în vedere că un eveniment trebuie să fie în primul rând o compoziție remarcabilă de elemente ce descriu frumosul. Dar, dintr-un punct de vedere mai abstract, aș face o paralelă cu arta culinară. De ce? Pentru că presupune talent, exercițiu, mare atenție la detalii, iar rezultatul final poate fi admirat doar pe o perioadă scurtă de timp.

Care sunt florile tale preferate? Crezi în simbolistica lor?
Asta e cu siguranță cea mai grea întrebare, pentru că sunt mereu înconjurat de foarte multe flori și le ador pe toate. Dar, ca să îți răspund la provocare, mereu m-au fascinat anemonele, nu doar pentru culoarea lor vie, ci și pentru că simbolizează frumusețea efemeră, dar absolut cuceritoare.

Pe profilul tău de Facebook, pari un tip extrovertit, vesel, dinamic. Așa ești în realitate?
Prea dinamic! Așa mi se tot zice: prea vesel, prea pe glume, prea relaxat! E bine că așa par, pentru că expresia mea preferată este „no panic”. Nimic nu mă scoate din starea mea de focus. Știu că sunt o prezență surprinzătoare pentru domeniul în care activez, nu vezi foarte des un pasionat de motociclete, cu tatuaje și muzica hip-hop dată la maxim, pregătit oricând să livreze cele mai frumoase și romantice evenimente. Complet atipic, dar așa sunt și eu, și Dichis!

De unde crezi că vine sensibilitatea de care ai nevoie când creezi în jurul tău o estetică aparte?
Sensibilitatea personală este o sursă infinită de inspirație pentru orice creator de frumos. De aceea, cred că vine din interior și este șlefuită mai apoi de toată educația pe care o am în domeniul estetic.

Ai primit vreodată flori?
În mod regulat, de două ori pe săptămână, mii de fire de flori, chiar de pe bursă! Ha, ha! Lăsând glumița la o parte, da! Am primit flori de câteva ori, dar doar plante la ghiveci, ce complimentau perfect decorul apartamentului meu!

The Grand Avenue - The home of Exclusive Brands