Lavinia Lazăr: „Carlette deține un patent inovativ care se referă la modalitatea în care se combină între ele diferitele piese pentru a forma o nouă bijuterie”
Lavinia Lazăr este creatoarea unui concept unic și patentat de bijuterii modulare, cu care a reușit să aibă succes în Elveția. Aflați o poveste extraordinară despre cum o idee poate duce la apariția unui nou brand, dezvoltarea acestuia și impunerea pe piață a unui concept inovativ, care revoluționează un domeniu fascinant, cel al bijuteriilor feminine.
O scurtă carte de vizită profesională?
Am un parcurs profesional care nu prevestea deloc momentul acesta. Am studii bancare, am un MBA și specializări în negociere și noi modele de business. Bun, să spunem că în orice afacere este nevoie de negociere, iar din acest punct de vedere, povestea mea cu brandul Carlette avea nevoie de acest fundament riguros, în special atunci când începi un business în Elveția. Dar, dincolo de acest lucru, dintre toți cei care mă cunosc în lumea corporatistă, puțini își închipuiau că vreodată voi pune bazele unui brand de bijuterii. Destul de atipică evoluția profesională, mai ales prin trecerea către antreprenoriat, dar cu atât mai provocatoare, din punctul meu de vedere.
Ce mă bucură este că backgroundul meu, educația mea financiară și cunoștințele de business m-au ajutat. Cred că, dincolo de calitatea produselor, experiența în afaceri a antreprenorului ajută orice brand să ajungă mult mai rapid în atenția publicului larg.
Cum ați ajuns să creați bijuterii? Ce voiați să vă faceți când erați copil?
Îmi plăceau bijuteriile, ca oricărei fete care ajunge la vârsta adolescenței și încearcă diferite accesorii care să o pună în valoare sau care să îi completeze ținuta. Povestea bijuteriilor Carlette este însă mai recentă și începe abia acum doi ani. Încercam, în avion fiind, să-mi imaginez cum ar fi să am bijuterii care să-ți permită să combini piesele astfel încât să le poți asorta la diferite ținute. Să ai aceleași piese la dispoziție, dar să le poți combina și pentru accesorizarea ținutei pentru un prânz de afaceri, dar și pentru o seară petrecută la restaurant cu colegii după orele de muncă ori, de ce nu, pentru o întâlnire romantică în oraș. Cum ar fi să ai libertatea de a te juca, la modul propriu, cu bijuteriile pentru a obține creații unice?
Acestea au fost frământările și întrebările care au dus la apariția bijuteriilor modulare, un concept pe care Carlette îl popularizează din plin în Europa și la nivel internațional.
Galerie Foto
De ce Elveția?
Locuiesc în Elveția de câțiva ani. M-am mutat aici cu serviciul și mi-am adus și familia. Vin în țară destul de des, nu pot sta departe de locurile natale, care m-au încântat încă din copilărie sau care mi-au definit adolescența, dar îmi petrec cea mai mare parte a timpului în Elveția, o țară care încurajează antreprenoriatul și care dispune de resursele financiare pentru a finanța orice idee sau business la început de drum.
Sunt avantaje și dezavantaje în a lansa un brand în țara cantoanelor, iar când spun dezavantaje mă refer la faptul că Elveția este o țară non-UE, ceea ce poate complica uneori lucrurile. De aceea, unul dintre depozite îl avem în România, ceea ce ne ajută cu livrarea în întregul spațiu comunitar.
Pe de altă parte, Elveția te inspiră. Aici brandurile de lux sunt la ele acasă și constituie un impuls pentru micile afaceri care încearcă să-și facă un nume. Din acest punct de vedere, Carlette, care este un brand elvețian, încearcă la rândul lui să se ridice la nivelul așteptat de către exigenții cumpărători elvețieni. Dacă treci acest test, reușești să vinzi pe orice altă piață.
Aveți un concept unic, patentat. Ce ne puteți spune despre modularitatea bijuteriilor?
Da, așa e, Carlette deține un patent inovativ care se referă la modalitatea în care se combină între ele diferitele piese pentru a forma o nouă bijuterie. Modularitatea se inspiră din modul în care tinerii cer mereu produse personalizate, interactive, care să le satisfacă dorința de unicitate. Am dorit să am un produs care să se adreseze și acestor generații care vin din urmă și care vor defini trendurile viitorului.
Această modularitate nu înseamnă altceva decât libertatea de a combina bijuteriile după cum dorești. Ce îți pune Carlette la dispoziție este baza, care poate fi o brățară sau un colier, și carlettele, cum le numim noi, acele talismane care se combină după imaginația fiecărei purtătoare.
Ce înseamnă pentru dumneavoastră o bijuterie de calitate?
O bijuterie de calitate trebuie să aibă un design deosebit, să fie confecționată din materiale de calitate și să nu fie alergică. Așa cum sunt creațiile Carlette.
Cât de important este ca un obiect de podoabă să fie antialergic?
Este extrem de important ca bijuteriile să fie antialergice. Dacă nu ai în vedere acest aspect, riști ca purtătoarele să evite să cumpere pe viitor. La Carlette am gândit totul prin prisma unei calități totale, folosind materiale rezistente și antialergice, tocmai pentru ca purtătoarele creațiilor noastre să nu dezvolte nicio reacție alergică.
Ne puteți prezenta puțin colecțiile dumneavoastră?
Colecțiile principale Carlette au fost gândite plecând de la sloganul nostru: Be Sensual. Be Unforgiven. Be You.
Be Sensual ne-a determinat să creăm Feminine collection, o colecție care aduce un plus de senzualitate în viața unei femei, o emoție pe care doar femeile o pot percepe la purtarea unei bijuterii frumoase.
Glamour collection, inspirată de Be Unforgiven, este pentru acele momente în care ne dorim să impresionăm, să strălucim. Este o colecție care este purtată la evenimente, la ocazii speciale sau pur și simplu atunci când ne simțim stăpâne pe sentimentele noastre.
Every Day collection este o colecție care ne definește atunci când suntem noi înșine, în viața de zi cu zi. Be You îndeamnă femeile să aibă încredere în ele, iar brandul Carlette oferă mereu încredere purtătoarelor creațiilor noastre.
Care este tipologia clientelor Carlette Jewellery?
Carlette Jewellery este un brand care promovează modularitatea, iar modularitatea înseamnă libertate de a alege piesele preferate pentru a-ți crea combinațiile visate. Din acest punct de vedere ne adresăm tuturor iubitoarelor de frumos, tuturor femeilor care își doresc să aibă încredere în potențialul lor și care doresc să impresioneze prin atitudine, prin eleganță, prin stilul adoptat, indiferent de situație.
Ce înseamnă să fii designer de bijuterii de lux?
Dacă bijuteria de lux presupune calitate, versatilitate și un design desăvârșit, atunci pot spune că oferim clienților produse de lux. Dar luxul este de multe ori definit și prin prisma unui preț pe măsură. Carlette, tocmai pentru că ne-am dorit să fie un brand care se adresează oricărei femei, este departe de a fi un brand exclusivist și vă veți convinge de acest lucru atunci când vizitați site-ul nostru, carlettejewellery.com. Avem prețuri care nu amintesc de modelul unui brand de lux, deși calitatea materialelor și designul fac parte din arsenalul oricărui bijutier de lux.
Care este definiția dumneavoastră pentru lux?
Calitate și exclusivitate. Prețul, specific produselor de lux, vine ulterior. Dar dacă produsul este de o calitate desăvârșită și exclusivist, intră, în opinia mea, într-una dintre multele definiții ale luxului.
Aici Carlette face diferența – da, produsele noastre pot fi încadrate în clasa de lux, dar prețul nu este deloc unul prohibitiv. Aceasta a făcut ca purtătoarele colecțiilor noastre să adore brandul, să devină fiecare în parte un ambasador pentru Carlette și să aducă la rândul lor alte adepte ale acestei noi tendințe în industria bijuteriilor – conceptul bijuteriilor modulare.