Pe 24 mai 2022 se împlinesc 50 de ani de la înfiinţarea BMW M GmbH. Cu aproape un sfert de an mai devreme încep primele proiecte aniversare. Clienţii care optează pentru un automobil BMW M sau un model BMW echipat cu pachet M Sport cu producţie după martie 2022 pot dispune pe partea frontală, cea spate şi butucii roţilor de embleme inspirate de logo-ul clasic „BMW Motorsport”. Ca o alternativă la emblema convenţională BMW, aceasta semnalează pasiunea pentru curse şi pentru rădăcinile mărcii BMW M. Această ofertă unică în istoria BMW M va fi disponibilă pentru comandă de la sfârşitul lunii ianuarie 2022.
Pe lângă embleme, 50 de finisaje de vopsea BMW M emblematice şi semnificative din punct de vedere istoric vor fi oferite pentru anumite modele în anul aniversar 2022. Culorile cum ar fi Dakar Yellow, Fire Orange, Daytona Violet, Macao Blue, Imola Red sau Frozen Marina Bay Blue fac referinţă la diferitele ere din istoria de 50 de ani a BMW M.
Sigla BMW cu semicercuri deplasate în albastru, violet şi roşu a fost folosită pentru prima dată în 1973 pe maşina de curse a BMW Motorsport GmbH, companie care fusese înfiinţată cu un an înainte. În 1978 şi odată cu debutul BMW M1 au urmat cele trei dungi de culoare înclinate spre dreapta şi sprijinite pe litera M. Chiar şi dincolo de scena sporturilor cu motor a devenit o marcă comercială cu o valoare deosebit de mare de recunoaştere. Legendarul BMW M1 a fost singurul automobil de serie BMW M de înaltă performanţă care purta emblema istorică motorsport, pe lângă logo-ul cu cele trei dungi de culoare. La ambele logo-uri, albastrul reprezintă BMW, în timp ce roşul simbolizează cursele, iar violetul exprimă legătura dintre cele două. Între timp, violetul a făcut loc unui albastru închis, iar BMW Motorsport GmbH operează sub numele BMW M GmbH din 1993. Nimic nu a schimbat puterea simbolică ridicată a mărcii şi a siglei. În cel de-al 50-lea an de existenţă, compania are mai mult succes ca niciodată, fiind lider pe piaţă mondială în segmentul automobilelor de performanţă şi înaltă performanţă.
„Cu emblema clasică «BMW Motorsport», am dori să împărtăşim bucuria noastră legată de aniversarea BMW M GmbH cu fanii mărcii”, spune Franciscus van Meel, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW M GmbH. „Avem în faţă un an grozav, care va fi sărbătorit cu produse unice şi evenimente spectaculoase. De mult timp, M a fost considerată cea mai puternică literă din lume, iar în anul aniversar al companiei noastre este mai puternică decât a fost vreodată.”
De asemenea, BMW M GmbH urmăreşte un alt record de vânzări în 2021. Automobilele sale de performanţă şi de înaltă performanţă se bucură de o popularitate în creştere constantă la nivel mondial, care va fi alimentată din nou cu noi produse importante în anul aniversar. Pentru prima dată, compania lansează un BMW M3 Touring în cursul anului 2022. În plus, fanii mărcii pot aştepta cu nerăbdare un model special spectaculos al seriei BMW M4 Coupé. De asemenea, succesorul modelului de succes BMW M2 se află într-un stadiu avansat al procesului său de dezvoltare de serie. În paralel, electrificarea mărcii BMW M este şi ea înaintată. În anul aniversar va fi lansat primul model electrificat de înaltă performanţă din istoria BMW M GmbH.
BMW M GmbH nu numai că îşi va sărbători aniversarea cu produse noi atractive, ci şi cu numeroase evenimente. Spectacole aniversare sunt planificate în mai 2022 la Concorso d’Eleganza Villa d’Este de pe Lacul Como, în nordul Italiei, urmate de Goodwood Festival of Speed din Marea Britanie şi Concours d’Elegance din Pebble Beach (California). De asemenea, cursa de 24 de ore de la Nürburgring este o ocazie binevenită pentru BMW M GmbH de a-şi rememora propria istorie de succes împreună cu fanii şi de a-i emoţiona pentru viitorul BMW M GmbH.