Apple colaborează cu casa de modă Issey Miyake pentru o husă fashionable de telefon – aceasta se numește iPhone Pocket și vine sub forma unei genți din material textil elastic, care poate găzdui pur și simplu telefonul, dar poate să se și extindă astfel încât să încapă în ea câteva obiecte esențiale.

Designul iPhone Pocket-ului este inspirat de estetica „Pleats Please”, un label aflat sub umbrela brandului Issey Miyake, ce se focalizează pe manipularea materialelor textile astfel încât să rezulte în texturi inedite (o marcă a labelului Pleats Please sunt pliseurile). iPhone Pocket este realizat în Japonia și va fi disponibil în două versiuni – o geantă cu o baretă mai scurtă, care poate fi purtată pe încheietura mâinii sau prinsă de poșetă/ghiozdan/rucsac etc, precum și o geantă cu baretă mai lungă care poate fi purtată ca atare, ca o geantă cross-body sau pe umăr. iPhone Pocket-ul va fi disponibil în multiple variante de culoare – cel cu baretă scurtă în opt culori, iar cel cu baretă lungă în trei culori.

Colaborarea cu brandul Issey Miyake nu a venit de nicăieri. Steve Jobs, co-fondatorul Apple, era mare fan al brandului japonez. De altfel, celebrele pulovere negre cu guler înalt pe care le-a adoptat ca pe o uniformă personală de-a lungul vieții lui erau create de brandul Issey Miyake. De asemenea, designerul de origine japoneză a apărut într-o campanie Apple numită „Think Different”. La un moment dat, se pusese problema ca uniformele oficiale ale brandului Apple să fie create de Miyake, însă această colaborare nu s-a mai concretizat. Acum, cu ocazia iPhone Pocket-ului, cele două branduri se parteneriază în sfârșit.

„Designul iPhone Pocket-ului face referire la relația apropiată dintre iPhone și posesorul său, ținând însă în același timp cont de faptul că produsul Apple a fost creat pentru a fi universal plăcut și versatil”, spune Yoshiyuki Miyamae, director de design al Miyake Design Studio. „iPhone Pocket-ul explorează ideea de ‘îmi face plăcere să îmi port iPhone-ul în propriul meu mod’. Simplitatea designului este în ton cu estetica brandului Issey Miyake, unde funcționăm pe ideea de a permite lucrurilor simple să ne ofere infinite posibilități de a le interpreta în stilul nostru personal”.

„Apple și Issey Miyake împărtășesc o viziune creativă care are ca fundament craftsmanshipul și simplitatea”, spune Molly Anderson, vicepreședinte al ramurii de design industrial pentru compania Apple. „Acest mic ‘extra buzunar’ exemplifică fix aceste idei și vine ca un acompaniament natural pentru produsele noastre. Paleta cromatică a Pocket-ului a fost selectată cu intenție, pentru a se potrivi în mix & match cu toate culorile noastre de iPhone existente pe piață, permițându-le clienților noștri să își creeze combinații cromatice proprii, după preferințele lor. Este un accesoriu care permite oamenilor să își poarte cu ei în mod elegant iPhone-ul, AirPod-urile sau alte obiecte favorite de zi cu zi”.

iPhone Pocket se lansează pe 14 noiembrie și va fi disponibil online, precum și în magazinele Apple sau partenerii Apple. Prețul versiunii cu baretă scurtă este de 149,95 de dolari, iar cel al versiunii cu baretă lungă este de 229,95 de dolari.