Energy Expo - Join the revolution

#NightDriveRO – O explorare urbană nocturnă

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 02-09-2024

în: WWW

#NightDriveRO

Ce îți poți dori mai mult decât o întreagă noapte dedicată explorării urbane la bordul noilor MINI Countryman și BMW X2, o noapte cu povești interbelice, o expoziție a unuia dintre cei mai reputați artiști contemporani – Saddo – și street art de calitate în cadrul #NightDriveRO. Adăugați mocktailuri cu ierburi naturale și pizza! Deși a plouat, a fost o adevărată experiență plină de inspirație, iar noi ne-am bucurat de străzi libere și parcă am redescoperit orașul București mai frumos ca niciodată. Poveștile care au urmat au fost și mai frumoase, iar experiența condusului fără trafic, una memorabilă.

#NightDriveRO a fost o idee creată de echipa de interni BMW din cadrul departamentelor de marketing și comunicare BMW România: Bogdan Săraru, Ingrid Paraschiv și Matei Teodor. Proiectul a fost susținut de o echipă de opt fotografi consacrați din presa auto, cu un lung istoric de colaborare cu brandul prin proiectul #BMWPhotoCamp. Echipa Neat.Graphics a realizat un film special dedicat ideii de condus nocturn folosind cele două modele, precum și vocea actorului Adrian Nicolae. O selecție de lucrări ale celor opt fotografi implicați – Adrian Cobzașu, Andrei Toboșaru, Bogdan Paraschiv, Ciprian Mihai, Dragoș Savu, Mihai Dăscălescu, Radu Chindriș și Ramona Copil – a fost prezentată într-o expoziție specială în cadrul Conferinței Naționale de Fotografie, în perioada 20-21 aprilie, la Muzeul Național de Artă. Expoziția a fost prezentată ulterior în cadrul unui concert nocturn, găzduit în atelierul de service Automobile Bavaria Otopeni la final de aprilie. Unde, evident, am fost prezenți.

#NightDriveRO

Totul a început cu un concert nocturn, cu sunetul ploii pe acoperiș

Evenimentul l-a avut în prim-plan pe violoncelistul ecuadorian Francisco Villa, care a interpretat „Marşul BMW”, o compoziţie misterioasă a cărei partitură se regăsește în arhivele BMW Group Classic. Despre „Marş”, compus de Frank Anatol, nu se cunosc multe detalii, cu excepţia faptului că a fost compus în 1930, la un an după ce BMW producea primele automobile. Compoziţia a fost publicată prima dată în publicaţia „BMW Blaetter” („Paginile BMW”), în august 1931. Mai mult o compoziţie populară, a primit în premieră transformarea muzicianului român Radu Sinaci pentru a trece într-o formă mai aproape de marş şi a fost cântată pentru prima dată în această formulă la eveniment.

Violonistul Theodor Andreescu, pasionat de motorsport, a fost cel care a iniţiat primul concert, în 2018, dar şi pe acesta, la şase ani distanţă. De această dată, punctul central a fost „Anotimpurile” de Antonio Vivaldi, în formula: Theodor Andreescu – vioară, Daniela Cobuscean – vioară II, Maria Colțatu – violă, Francisco Villa – violoncel. Hala de service s-a dovedit o sală de concerte excepţională – completată de proiecţia de fotografie #NightDriveRO. Pasagerii serii s-au putut delecta cu vinuri de la Crama Liliac, în vreme ce noi, șoferii, ne-am bucurat de oprirea ploii exact la finalul concertului. Iar experiența ploii pe acoperiș la un concert de muzică clasică a fost sublimă.

#NightDriveRO

Modele termice pentru mine – mulțumesc!

Și a venit marea seară, iar prima aventură a fost o explorare a street art-ului din București. Și ce partener mai potrivit pentru acest lucru decât un MINI? Turul artistic, pe scurt: două lucrări tribut aduse lui Ion Bârlădeanu de artistul contemporan Barto, lângă părculețul de pe strada Maria Rosetti; murale din parcul studențesc Moxa realizate de Nadine Kseibi (celebra farfurie cu dulciuri și înghețată) și Vhils (celebrul Brâncuși); super-expoziția lui Saddo, FANBOY 2, din Amzei – la MOBIUS GALLERY & THE INSTITUTE –, dedicată artiștilor hip-hop; plimbare în continuare, cu povești, pe strada Arthur Verona, faimoasă pentru festivalul de artă urbană Street Delivery, și pit stop la Palatul Universul, la FIX botanical bar, unde am băut gin tonic și alte cocktailuri clasice în versiunile lor naturale, fără alcool – o experiență foarte reușită. Tot aici, am admirat, printre picăturile ploii care nu se mai oprea, și un BMW pe două roți, respectiv eroul citadin electric CE.02, denumit de BMW „eParkourer”. Și așa s-a încheiat prima repriză. Cu pizza!

Totuși, câteva cuvinte despre noul MINI Countryman. Eu am condus MINI Countryman John Cooper Works, deci un model termic, mai performant, destinat și terenurilor mai dificile, dar cu putere turbo. Mai închegat, mai responsiv, mai precis în manevrare decât orice MINI din generațiile anterioare. Displayul central rotund, simbol emblematic al legendei britanice, este parcă și mai mare și în mod clar mai strălucitor cu noul ecran OLED, de mare rezoluție, furnizat de Samsung Displays.

#NightDriveRO

Noul X2, absolut surprinzător

Am preferat să conduc doar BMW X2 sDrive20i, deși mai aveam și versiunea electrică la dispoziție – BMW iX2 xDrive30. M-a încântat versatilitatea unui propulsor pe benzină, cu 3 cilindri, din cea mai recentă generaţie modulară a familiei de motoare Efficient Dynamics. Combinat cu sistemul mild-hybrid 48V, motorul de 1,5 litri oferă o putere maximă de 125 kW/170 CP (dezvoltat prin combinaţia dintre motorul termic cu până la 115 kW/156 CP şi motorul electric integrat cu până la 14 kW/19 CP). Poate merge liniștit sau poți să o pui în Sport… și atunci să te ții bine de volan!

Am vizitat fosta fabrică de trăsuri „Hermann I. Rieber”, construită în 1903, reprezentanță pentru Mercedes și camioanele Volvo (la acest lucru nu vă așteptați…); statuile de la Universitate (Palatul BCR) și Piața Romană (al doilea fast food celebru, sic!), foste reprezentanțe BMW în perioada interbelică; Statuia Aviatorilor – un jalon important în Marele Premiu al Orașului București, 1937 și 1939; și, nu în ultimul rând, casa din Cartierul Primăverii ce poartă semnătura arhitectului Eduard Ecker, proprietar de BMW 327. Se va despărți de iubita sa mașină în 2002, când o donează colecţiei BMW Group Classic.

MINI Countryman John Cooper Works și BMW X2 sDrive20i sunt două alegeri care își merită toți banii: 61.409,50 euro (TVA inclus) și 61.876,00 euro (TVA inclus), pentru versiunile testate.

Energy Expo 10-13 octombrie