Nio EP9 este (momentan – pentru că timpul este foarte sensibil în lumea automobilelor) cel mai rapid supercar electric din lume. Pregătită cu patru motoare electrice care generează în total 1.380 de cai-putere, maşina ajunge de la 0 la 100 km/h în numai 2,7 secunde, suficient de repede pentru a doborî recordul de pe Nürburgring.
NextEV este un start-up chinez care s-a remarcat până în prezent doar prin participarea în competiţia de monoposturi electrice Formula E, însă acum a lansat şi un model electric de serie, așteptând un șofer doritor de adrenalină.
Modelul Nio EP9 impresionează prin echiparea cu patru motoare conectate la patru cutii de viteze distincte. În total, cele patru motoare electrice generează echivalentul a 1.380 de cai-putere, iar maşina este capabilă să accelereze până la 100 km/h în numai 2,7 secunde.
Datorită acestor performanţe, Nio EV9 a reuşit să doboare recordul pe Nürburgring pentru maşini electrice, după ce Nelson Piquet Jr., fost pilot de Formula 1 şi în prezent pilot al echipei NextEV în Formula E, a parcurs un tur în numai 7 minute şi 5 secunde, supercarul devenind astfel mai rapid decât Lexus LFA sau Nissan GT-R Nismo.
NextEV nu a oferit informaţii despre baterie, însă menţionează o autonomie de până la 424 de kilometri. Nio EP9 are un cost de fabricaţie de 1,13 milioane de euro şi este produs în numai șase exemplare, care au fost cumpărate de oficialii NextEV, banii obţinuţi urmând a fi investiţi în dezvoltarea unor modele de serie ceva mai accesibile. Primul pe listă este Nio ES8, care va fi prezentat în China spre finalul acestui an, însă lansarea pe piaţa europeană este incertă.
Chiar dacă nu este foarte cunoscut, producătorul chinez a atras de partea sa oameni importanţi din industria auto: centrul de design şi inginerie este amplasat în München şi este condus de David Hilton, fostul designer-șef pentru exterior al celor de la Ford şi Bentley, şi Jochen Paesen, fostul designer-șef pentru interior al gamei electrice BMW i.