Miele

Lansarea oficială în România a colecției de parfumuri Diana Vreeland – interviu exclusiv cu Alexander Vreeland

„Trebuie să ai stil. Te ajută să te trezești dimineața. E un mod de viață. Fără stil, ești un nimeni...” Diana Vreeland

Scris de Ozana Mazilu
Publicat la data de: 09-08-2019

în: Beauty

În prezența extraordinară a lui Alexander Vreeland, exclusivistele parfumuri Diana Vreeland au fost lansate oficial în România, fiind distribuite în exclusivitate de parfumeriile Elysée. Într-o lume în care moda și luxul au devenit o parte importantă a vieții fiecăruia dintre noi, moștenirea dăruită de Diana Vreeland se adresează iubitorilor de frumusețe de pretutindeni. Este de notorietate profunda influență pe care Diana a exercitat-o asupra modei secolului al XX-lea, iar linia de parfumuri ce-i poartă numele vine să continue povestea incredibilă a uneia dintre cele mai importante figuri feminine ale epocii sale. La eveniment, am avut deosebita onoare de a sta de vorbă cu nepotul Dianei Vreeland despre bunica sa, despre colecția de parfumuri care-i poartă numele și despre planurile pe care le are pentru viitor.

Diana Vreeland și-a scris numele în istoria modei, fiind o legendă incontestabilă în acest domeniu. Cum promovați și dezvoltați moștenirea bunicii dumneavoastră?
Diana Vreeland merita ca numele ei să ajungă la cât mai multă lume; astfel, am realizat un documentar despre aceasta, numit „Diana Vreeland: The Eye Has to Travel”, care prezintă viața ei personală și profesională. Iar în curând, vom publica o carte, pentru a-i consolida moștenirea și amintirea. Ea a fost cu adevărat, așa cum i se și spunea, „Împărăteasa Modei”. Cei din industria fashion – și nu numai – o văd ca pe o referință, un model. Spre exemplu, acum aproximativ un an, redactorul-șef de la Architectural Digest, din America, a folosit-o ca inspirație în numeroase articole. Mai mult, redactorul de la British Vogue a realizat editoriale interesante despre ceea ce a creat bunica mea în anii ’60. Este fascinant cum a marcat industria modei din întreaga lume. Sunt mereu uimit de forța pe care spiritul bunicii mele o avea în a-i îmboldi pe oameni către fapte mari.

Care este cel mai de preț sfat pe care vi l-a dat bunica dumneavoastră?
Ceea ce am apreciat foarte mult la ea este că niciodată nu mi-a spus ce să fac. Întotdeauna m-a lăsat să fac ce-mi place, ce-mi doresc. Plus de asta, nu prea îmi dădea sfaturi, ci mă asculta. Cred că este important ca părinții și bunicii să-și asculte copiii și nepoții, pentru că și adulții au de învățat de la copii. Cu toate acestea, mi-a rămas în minte când mi-a spus că orice este posibil.

Ce valori v-a insuflat Diana Vreeland?
Diana Vreeland a fost editoare, curator, scriitoare, dar, în primul rând, a fost o femeie care a îndrăznit să schimbe toate regulile, lăsând în urma ei o lume plină de eleganță, stil și frumusețe. În cei 26 de ani în care a fost fashion editor al revistei Harper’s Bazaar și în cei nouă ani în care a deținut poziția de redactor-șef al Vogue, a avut realizări absolut impresionante și o reputație de neegalat. Diana Vreeland transforma tot ceea ce atingea, iar perioada de 16 ani în care a activat la Costume Institute din cadrul Muzeului Metropolitan de Artă din New York a dus la ridicarea modei la rang de artă. Așadar, este o misiune foarte dificilă și o responsabilitate mare să menții acest nivel ridicat pe care ea l-a creat prin munca sa. Dar prin valorile pe care mi le-a insuflat, cum ar fi aprecierea frumuseții, a calității, a bunului-gust, a luxului, mi-a fost mai ușor să mențin standardele ridicate. De asemenea, ea nu făcea niciun compromis, iar pentru a avea succes, în ziua de astăzi, este destul de dificil să faci doar ceea ce-ți dorești.

Un alt mod prin care promovați numele Dianei Vreeland este și crearea de parfumuri, colecție pe care ne-ați prezentat-o astăzi. Ce ați vrut să exprimați prin esențele create?
Parfumurile noastre nu se adresează decât acelui segment de clienți aflat în căutarea rafinamentului autentic și adevăratei nișe în parfumeria de artă. Parfumieri celebri precum Carlos Benaim, Pascal Gaurin, Yves Cassar, Celine Barrel au reușit să imprime liniei de parfumuri Diana Vreeland caracterul deosebit de puternic al bunicii mele, într-un cadru modern și sofisticat. Fiecare parfum din colecție combină cele mai scumpe și mai nobile ingrediente, dar și cea mai înaltă măiestrie, formând o gamă ce evocă deopotrivă delicatețe și forță. Numele fiecărui parfum a fost creat pe baza citatelor Dianei Vreeland, purtând astfel în el o întreagă poveste care sporește și mai mult misterul, eleganța și noblețea unor creații olfactive cu adevărat unice. Devastatingly Chic, Smashingly Brilliant, Simply Divine, Full Gallop, Wildly At-tractive, Vivaciously Bold, Outrageously Vibrant, Perfectly Marvelous, Extravagance Russe, Absolutely Vital, Staggeringly Beautiful sunt parfumurile-poveste ale Casei, care pot fi găsite de acum și în România. De asemenea, esențele noastre persistă timp îndelungat pe piele. Astfel, te poți bucura chiar și a doua zi de la aplicarea parfumului de călătoria romantică prin care te poartă acesta. Explorând mireasma plantelor aromate, a citricelor, chiar și a brizei mării, am reușit să creăm un buchet impresionant de senzații unice.

Spuneți-ne, vă rugăm, câteva cuvinte despre procesul creativ al esențelor. Cum mixați povestea cu aroma?
Noi lucrăm, în primul rând, la esență. Alegem cu atenție ingredientele, dar în concordanță cu povestea pe care o avem în minte. Apoi, începem să creionăm povestea – numele parfumului, descrierea, citatele, culorile etc. Nu povestim înainte conceptul, pentru că atunci ar deveni mai important conceptul decât esența în sine. Aroma trebuie să iasă în față și ea trebuie să spună povestea. Alte branduri vin cu conceptul, mai întâi, apoi încearcă să creeze esența care să se potrivească cu conceptul, însă nouă nu ni se pare o modalitate potrivită. Crearea unui parfum este un drum anevoios și uneori imprevizibil.

Care este amintirea olfactivă preferată?
Îmi amintesc că atunci când aveam 8 ani, m-am mutat cu familia mea în Maroc, până atunci locuind în Elveția și în Germania. Țin minte că asociam Marocul cu iasomia, cu florile de portocal, cu trandafirii. Toate aceste arome au fost atât de puternice, încât mi-au rămas întipărite în minte. Mergeai în piață și simțurile îți erau inundate de aromele condimentelor, ale plantelor, ale fructelor și legumelor. Era un mediu nou și eram absolut fascinat de tot ce era acolo.

Cum îmbinați ingredientele pentru a făuri parfumul pe care-l doriți?
Bunica mea a fost, vreme de 26 de ani, fashion editor al revistei Harper’s Bazaar, iar timp de nouă ani a deținut poziția de redactor-șef la Vogue. Astfel, ea colabora cu parfumieri pentru anumite proiecte, editoriale, pentru a crea povești interesante. La fel și noi acum, lucrăm cu diverși parfumieri, cu viziuni diferite, pentru a plăsmui tablouri olfactive eterogene, mixăm foarte mult ingredientele, având o paletă vastă de arome.

Cum plănuiți să dezvoltați brandul pe viitor?
Mi-ar plăcea să creez o linie de make-up, o colecție de skincare, una de odorizante de cameră. Aș vrea să explorez mai mult industria de lux a frumuseții.

Diana Vreeland este un nume care va dăinui. Este unul dintre eroii pe care îi are industria globală a modei, este un fashion și un luxury icon. Ce înseamnă luxul pentru dumneavoastră?
Luxul este important pentru mine. Din moment ce creezi un produs de lux, trebuie să incluzi luxul în tot ceea ce faci. Nu este vorba doar despre prețul de pe sticla unui parfum, ci contează ingredientele pe care le folosești, mesajul pe care vrei să-l transmiți, ambalajul, calitatea lui etc. Fiecare componentă trebuie să fie de calitate și unică. Luxul ar trebui să fie internațional și apreciat de toată lumea, trebuie să rezoneze cu fiecare dintre noi.

The Grand Avenue - The home of Exclusive Brands