Casadei, un brand cu istorie – Interviu exclusiv cu Cesare Casadei, la inaugurarea magazinului Casadei din București

Scris de Ozana Mazilu
Publicat la data de: 26-06-2018

în: Fashion

Casadei rămâne un brand unic. Prin combinarea elementelor haute glam cu seducția chic, Casadei duce încălțămintea de lux la un alt nivel – unul în care marile competențe artizanale Made-in-Italy, imaginația bogată a designerului Cesare Casadei și materiile prime uimitoare pe care acest brand le-a folosit întotdeauna se combină pentru a crea ceva cu adevărat nemuritor. Cu ocazia inaugurării Casadei Boutique, magazinul situat pe Calea Dorobanților 133, am avut deosebita onoare de a sta de vorbă cu directorul de creație al brandului, maestrul Cesare Casadei, care s-a aflat pentru prima dată în România.

Managementul dumneavoastră a concentrat în mod strălucit o producție complet in-house, care acoperă fiecare etapă a procesului de producție, de la furnizarea de materii prime până la reproducerea diferitelor formule, care aduc o atingere state-of-the-art artizanatului. Când vă gândiți la un astfel de angajament față de producție, care sunt inovațiile de care sunteți cel mai mândru?

Sunt cel mai mândru de faptul că am reușit să creez pantofii la care am visat dintotdeauna. Cel mai important lucru este, însă, designul unic ce ne diferențiază. Ca la orice clădire pe care începi să o construiești, dacă ai o fundație bună, se va concretiza o creație de calitate. Pentru mine este foarte important să îmbin forma, inovația și calitatea. Inovația este un alt punct forte al nostru, deoarece pantofii noștri se adresează femeilor care vor să-i poarte acum. De asemenea, alt aspect de care sunt mândru este că dețin o echipă dedicată, care muncește până la cel mai mic detaliu. Pentru a obține un produs special, trebuie lucrat la fiecare amănunt, de la materiale, design până la prezentare.

Blade-urile Casadei ne-au adus privilegiul unic de a asista la apariția unui stil iconic. Având în vedere că, de-a lungul timpului, piața modei din întreaga lume a receptat extraordinar modelele ce au fost apreciate ca obiecte de cult, care a fost cheia succesului pentru a stabili atemporalitatea brandului Casadei?

Când am creat celebrele Blades care ne-au consacrat, nu mi-am imaginat că vor avea un asemenea succes. Eram pur și simplu îndrăgostit de acele modele, dar nu m-am gândit că vor fi apreciate la adevărata lor valoare. Plăcută mi-a fost surpriza să constat că munca mea a fost evaluată corect, după atât timp de dedicare și, uneori, frustrări, pentru că nu credeam că voi reuși ceea ce mi-am propus. Tatăl meu nu prea m-a încurajat la momentul respectiv, spunându-mi că nu voi vinde, în cel mai fericit caz, mai mult de 60 de perechi, iar acum, pantofii mei sunt purtați în toată lumea. Cred că aceasta este cheia succesului – perseverența. E ca și cum ai merge în iconicele Blades: ușor-ușor, la început, până te obișnuiești cu ei, apoi devine totul foarte confortabil… și ajungi unde îți dorești!

Adesea evocați femeia împlinită care vă poartă creațiile ca fiind cea mai mare recunoștință a muncii dumneavoastră, în timp ce o retrospectivă a managementului dumneavoastră evidențiază, de asemenea, un impuls dinamic spre consolidarea unui stil deosebit. Dacă cineva ar încerca să inverseze procesul creativ din spatele fiecărui design, la credințele, sentimentele și inspirația pe care le-au declanșat, cum vedeți expresia primordială a portretului unei femei?

Modul în care lucrez în prezent este următorul: mă gândesc la ce aș putea să văd în picioarele femeilor și sunt un observator, un pic voyeur. Îmi place să observ la nivel personal femeia care achiziționează produsele mele, pentru că mă ajută să descopăr personalitatea femeii care se uită în oglindă, care probează niște pantofi care îi plac și se simte mândră că îi poartă. Cu toate acestea, munca mea constă în a gândi și a desena un pantof purtat de femei – și nu mă refer doar la tocurile înalte, deoarece, dacă ne uităm de jur-împrejur, cu aceeași energie poți concepe o pereche de balerini cu ștrasuri, niște pantofi cu toc jos sau genul de pantofi sport. Fiecare pantof este feminin și elegant, ușor de purtat, dinamic și practic. Nu mă gândesc niciodată la un pantof care stă pe un raft, ci doresc să-i dau o funcționalitate. Acesta este cel mai frumos lucru pe care l-am obținut de-a lungul timpului – să creez încălțăminte de orice fel, atât timp cât femeia este liberă să poarte ce vrea și apreciază un lucru de calitate.

Având în vedere accentul puternic asupra comunicării brandului, dacă ați fi ales să dobândiți o recunoaștere a modului în care Casadei își câștigă locul în istoria modei ca o referință originală în stil, doriți ca moștenirea mărcii dumneavoastră să fie descrisă ca… ?

Casadei, în cei 60 de ani, a reușit să se remarce ca fiind o marcă ce pune accentul pe un pantof cu personalitate, care are în spate un studiu al detaliilor, culorilor, inovației. De asemenea, unicitatea creațiilor noastre și elementele specifice, cum ar fi structura, forma, materialele și modelele, fac diferența față de alți pantofi. Iar acum suntem aici, în București, pentru a sărbători inaugurarea magazinului Casadei, împreună cu Distinto – care ne-au ajutat – și cred, cu siguranță, că lucrul armonios cu echipa de aici, care durează de câțiva ani și care s-a dezvoltat frumos, va continua pe aceeași linie. Vrem ca femeile din România să perceapă pantofii Casadei ca pe niște pantofi care spun o poveste, într-un anumit context, și să-i poarte cu multă considerație.

La ce să ne așteptăm de la cea mai recentă colecție, fiind primii care îmbrățișăm noile modele ce vor deveni, în curând, la rândul lor, iconice?

În mod evident, avem câteva inovații, precum poți observa în vitrină, cele expuse. La fel cum am spus și mai devreme, deși Casadei este recunoscut pentru tocurile înalte, am dedicat acest toc jos din noua colecție femeii cu personalitate, cu o identitate aparte. Designul și materialele utilizate fac din nou diferența, astfel că am folosit vinilul. Vinilul reprezenta în anii ’60 un material futurist, al viitorului, dădea impresia a ceva ce se va modela. Și, bineînțeles, ceea ce am vrut să subliniez nu doar prin această nouă colecție, ci întotdeauna, este faptul că brandul Casadei nu proiectează niște simpli pantofi, ci făurește un întreg univers de pantofi.

 

Interviu realizat de: Ozana Mazilu