BMW Golf Cup România lansează tradiția „Sacoului albastru”

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 17-06-2025

în: AutoIt happened

BMW Golf Cup România lansează tradiția „Sacoului albastru”

BMW Golf Cup este o competiţie dedicată amatorilor cu o tradiţie de peste 40 de ani. Primul eveniment de acest fel a fost organizat în Marea Britanie, în 1982. În prezent, aproximativ 100.000 de participanți din 50 de ţări îşi dispută un loc în finala mondială BMW Golf Cup. 

BMW Golf Cup România lansează tradiția „Sacoului albastru”

Turneul BMW Golf Cup România, organizat pe 14 iunie la National Golf & Country Club lângă Bucureşti, pune România pe harta uneia din cele mai mari competiţii de sportivi amatori din lume şi cea mai mare competiţie de golf de pe mapamond. În final, în urma unui interes deosebit, 80 de concurenţi şi-au disputat unul din cele trei locuri eligibile pentru a participa la finala mondială dar şi pentru “Sacoul Albastru”, un element de distincție pentru câştigătorii competiţiei şi startul a ceea ce se doreşte o tradiţie valoroasă, după modelul unor competiţii importante de acest fel. 

First place Men A – Metin Dogan 

First place Men B – Huseyin Karali 

First place Ladies – Claudia Popa 

  

Second place Men A – Serban Schiopu 

Second place Men B – Omer Susli 

Second place ladies – Delia Necula 

  

Third place Men A – Andreas Tardea 

Third place Men B – Aurelian Chirtes 

Third place ladies – Anda Dumbraveanu 

  

Nearest to the Pin Men – Mihai Tecu; Nearest to the Pin Ladies – Andreia David 

Longest Drive Men – Nicolae Kovacs; Longest Drive Ladies – Laura Iacob 

  

Din păcate premiul pentru “hole-in-one”, un BMW i4, nu a fost adjudecat. 

 BMW Golf Cup România la prima ediție

Despre BMW şi golf 

Parteneriatele BMW cu lumea golfului includ și susținerea unor turnee importante dedicate jucătiorilor profesioniști. Printre acestea trebuie menționat parteneriatul global cu Ryder Cup, competiția între SUA și Europa cu aproape 100 de ani de tradiție. BMW a marcat colaborarea, în premieră, cu transmisii video live gratuite pe sistemul iDrive al modelelor de clasă superioară – o combinație inovativă între asocierea cu lumea sportului și digitalizarea avansată a automobilului. 

BMW Golf Cup România

Un weekend de prezentare a mărcii BMW 

Experienţa din weekend de la BMW Golf Cup Romania a fost însoţită de o serie de prezentări speciale dedicate mărcii BMW. Acestea au inclus o premieră mondială BMW Indiviudal – o nouă culoare creată prima dată pentru România; aniversarea BMW Art Cars la 50 de ani de la debutul primului proiect pe circuitul de la Le Mans cu o prezentare a colecţiei complete de machete oficiale din partea unui colecţionar privat; o incursiune în istoria mărcii cu o prezentare BMW 328 şi BMW 328 Hommage. 

Oportunitatea prezentării BMW 328 şi BMW 328 Hommage în România a fost marcată şi de o şedinţă foto la Statuia Aviatorilor cu cele două modele, evocând o fotografie legendară din 1937 de la Marele Premiu al Oraşului Bucureşti. Mai multe informaţii şi fotografii în acest sens vor fi disponibile în curând. 
 
 BMW Individual și o premieră mondială 

BMW Individual și o premieră mondială 

În prim plan în cadrul evenimentului a fost gama de lux a mărci, posibilităţile de personalizare BMW Individual și o supriză specială. La eveniment şi-a făcut debutul un model BMW Seria 7 în Desert Sand Uni – o premieră mondială absolută. Mulțumită a acestei inițiative speciale din România, paletarul de culori BMW Individual s-a extins cu o nouă opțiune exclusivă. 

  

Istoria sportivității BMW și legături românești 

BMW 328 debuta la numai 7 ani de la lansarea primului automobil al mărcii. Produs în numai 464 de exemplare, modelul devenea repede unul din cele mai importante automobile sport ale vremii, reușind peste 200 de podiumuri în curse internaționale. Remarcabil este că și România are o prezență importantă în istoria acestui model care s-a remarcat într-o serie de competiții precum Grand Prix-ul Brașovului sau Bucureștiului. Cu un BMW 328 special pilotul român Petre Cristea a avut o serie de succese internaționale remarcabile, precum victoria în cursa Eifelrennen 1939, chiar în fața echipei de uzină BMW. Marin Dumitrescu, un alt personaj emblematic care a definit motorsportul românesc vreme de jumătate de secol, a avut de asemenea ca model special un BMW 328 cu are a excelat în primele curse de coastă și circuit după Al Doilea Război Mondial. Alexe de Vassal, Vintilă Frumușanu, Alexandru Papană, Nadler, Ion Bolony, Valentin Tânțăreanu și Alexandru Uță sunt alți piloți ai vremii care au concurat și performant cu BMW 328. 

Prezentat la Concorso d’Eleganza Villa d’Este în 2011, BMW 328 Hommage este un concept car spectaculos creat special pentru acest eveniment exclusiv organizat pe malul Lacului Como. Designul aduce liniile unui roadster clasic sub o formă modernă folosind materiale, așa cum este fibra de carbon. Detalii precum curelele de piele de pe caroserie, forma X deasupra farurilor sau cronometrele detașabile evocă trecutul sportiv al BMW 328. „Modelele Hommage au o tradiţie îndelungată la BMW Group. Pe baza filosofiei de design «Rooted in history, moving forward in design», ele demonstrează importanța istoriei pentru prezent. Chiar și în anii ‘30, BMW 328 se remarca prin sportivitate şi agilitate datorită construcţiei ultra-uşoare. Modelul BMW 328 Hommage aduce un omagiu acestui trecut glorios şi arată modul în care BMW va dezvolta materialele ultra-uşoare. Carbonul este materialul viitorului.” Adrian van Hooydonk, Vicepreșdeinte BMW Group, Design. 

BMW Golf Cup România lansează tradiția „Sacoului albastru”

50 de ani BMW Art Cars 

Pe 14 iunie 1975, în cadrul cursei de 24h de la Le Mans, debuta pe circuit primul model BMW Art Car al mărci, modelul BMW 3.0 CSL proiectat de sculptorul american Alexander Calder. Totul a început cu pasiunea pentru artă şi motorsport a pilotului francez Hervé Poulain, care se ocupa şi de licitaţii de artă. În 1975, Poulain şi-a găsit un aliat vizionar în Jochen Neerpasch, fondatorul şi directorul BMW Motorsport, pentru planul său de a înscrie un BMW decorat de un artist în legendara cursă de anduranţă de la Le Mans. Chiar dacă primul BMW Art Car s-a retras din cursă după şapte ore, a devenit un adevărat favorit al publicului, punând bazele colecţiei. Proiectul a fost iniţial conceput ca o colaborare unică între artist şi BMW, dar succesul a făcut ca proiectul să continue. 

În strânsă colaborare cu legendarul galerist Leo Castelli din New York, au urmat BMW Art Cars create de artişti americani precum Frank Stella, Roy Lichtenstein şi Andy Warhol – şi toate au fost pilotate de Hervé Poulain şi echipa BMW la Le Mans. Din 1982 până în 1992, Colecţia BMW Art Car s-a deschis către lume, cu artişti transformând diverse modele standard de producţie: Ernst Fuchs, Robert Rauschenberg, Michael Jagamara Nelson, Ken Done, Matazo Kayama, César Manrique, A. R. Penck, Esther Mahlangu, Sandro Chia şi David Hockney. În 1999, BMW a revenit la motorsport cu prototipul BMW V12 LMR şi artistul conceptual american Jenny Holzer. Opt ani mai târziu, Olafur Eliasson a proiectat „Aşteptările tale mobile: Proiectul BMW H₂R” – o instalație bazată pe o maşină de curse cu hidrogen destinată stabilirii de recorduri. Jeff Koons, John Baldessari, Cao Fei şi Julie Mehretu au adăugat maşini de curse dinamice în ultimii 15 ani. De la inventarea sa, acum aproape 140 de ani, artiştii din întreaga lume au interacţionat cu automobilul atât critic, cât şi cu entuziasm. În ultimii 50 de ani, seria BMW Art Car a contribuit în mod semnificativ la acest dialog care inspiră. 

În cadrul BMW Golf Cup Romania, pentru a marca această colabore unică între lumea automobilului și artă, BMW România prezintă alături de un colecționar privat întreaga colecție de miniaturi BMW Art Cars – un demers unic, foarte valoros care reflectă tradiția unică, bogată și diversă pe care proiectul a construit-o într-o jumătate de secol.