Porsche AG a demonstrat o performanță robustă la început de an. În primele trei luni ale anului 2022, compania și-a crescut atât veniturile din vânzări, cât și profitul operațional, comparativ cu primul trimestru al anului precedent. Veniturile din vânzări au crescut de la 7,73 la 8,04 miliarde de euro, iar profitul operațional de la 1,26 la 1,47 miliarde de euro, ceea ce reprezintă o creștere de 4,1 și, respectiv, 17,4%. Rentabilitatea vânzărilor s-a îmbunătățit de la 16,2 la 18,2 la sută.
„În ciuda tuturor provocărilor globale, suntem în continuare pe drumul cel bun”, spune, vicepreședinte și membru al Comitetului executiv responsabil pentru finanțe și IT la Porsche AG. „În primul trimestru, Porsche a beneficiat în special de un mix puternic de vânzări, o creștere disproporționată în celelalte segmente de afaceri și efecte valutare pozitive. Din cauza numeroaselor provocări externe pe care nu le putem influența, este dificil să oferim o perspectivă. Cu toate acestea, urmărim o rentabilitate a vânzărilor de cel puțin 15% în exercițiul financiar 2022.”
„Cifrele noastre trimestriale puternice arată că grupul nostru de lucru a făcut o muncă excelentă”, spune Meschke. Producătorul de mașini sport a înregistrat o creștere a veniturilor, în ciuda unei scăderi a livrărilor de cinci procente față de anul precedent; în primul trimestru au fost livrate clienților 68.426 de vehicule. Cele mai vândute modele au fost Cayenne (19.029) și Macan (18.329). Taycan, modelul Porsche complet electric, a fost al treilea cel mai popular (9.470). „Strategia noastră de electromobilitate își arată efectul: 23% din toate vehiculele livrate au fost modele electrificate – iar 14% au fost complet electrice”, spune Oliver Blume, Președintele Comitetului Executiv al Porsche AG. Prin urmare, compania este pe cale de a-și atinge obiectivele ambițioase. În 2025, jumătate din toate vânzările Porsche noi sunt de așteptat să fie electrificate – fie vehicule complet electrice, fie vehicule hibride. Până în 2030, este prevăzut ca proporția tuturor vehiculelor Porsche noi cu grup motopropulsor integral electric să ajungă la peste 80%.
Oliver Blume: „Carnetele noastre de comenzi sunt pline și lucrăm foarte mult pentru a satisface cererea, în ciuda tuturor incertitudinilor. Cu mentalitatea unei echipe de motorsport, toți angajații au demonstrat un angajament deosebit în munca pe care o desfășoară împreună și au performat la cel mai înalt standard”. În ciuda condițiilor incerte din întreaga lume, Porsche continuă să investească în domenii relevante pentru viitor, cum ar fi electrificarea, digitalizarea și sustenabilitatea. „Putem spune cu siguranță un lucru”, subliniază Meschke. „Intern avem o structură eficientă, robustă. Scopul Porsche a fost și rămâne să stabilească standardele în ceea ce privește profitabilitatea și fluxul de numerar”.
„Este important pentru noi să ne impresionăm clienții din întreaga lume, să obținem o creștere profitabilă și să ne asumăm responsabilitatea socială”, continuă Oliver Blume. Porsche și-a demonstrat deja angajamentul social în primul trimestru, cu cursuri de limbă pentru refugiații din Ucraina și donații către programul ONU pentru refugiați. „Succesul nostru nu trebuie să ne permită să-i pierdem din vedere pe cei care se află în dificultate, fără nicio vină a lor. Suntem foarte îngrijorați de suferința poporului ucrainean”.