Test dificil: BMW M Team RLL a încheiat cursa de 24 de ore de la Daytona cu ambele MOTUL BMW M4 GT3

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 31-01-2022

în: Auto

Prima cursă de 24 de ore de la Daytona (SUA) s-au dovedit a fi un test dur pentru echipele BMW M Motorsport şi noul BMW M4 GT3. După o cursă plină de provocări, cele două MOTUL BMW M4 GT3 ale BMW M Team RLL au trecut linia de sosire pe locurile al şaptelea, respectiv al nouălea în clasa GTD-PRO. Ambele maşini au avut probleme cu şasiul inferior la începutul cursei. A trebuit să se lucreze la difuzorul spate de mai multe ori, ceea ce a costat mult timp şi a făcut ca ambele maşini să piardă teren. Turner Motorsport a avut o revenire impresionantă în clasa GTD şi a fost în Top 5 până când a fost forţată să se retragă după un incident în timpul nopţii.

„A fost o cursă grea”, a spus Mike Krack, directorul BMW M Motorsport. „Am vrut să menţinem numărul de greşeli la minimum şi, dacă este posibil, să trecem toate modelele BMW M4 GT3 prin cursă fără incidente. Din păcate, nu a fost chiar aşa. Maşina GTD gestionată de Turner Motorsport nu a reuşit să termine cursa după un contact, iar ambele modele ale BMW M Team RLL au întâmpinat probleme şi au încheiat cursa pe locurile al şaptelea şi al nouălea. Deşi am parcurs mulţi kilometri în testele din timpul fazei de dezvoltare, acest lucru a arătat că o evoluţie în condiţii de cursă ridică provocări suplimentare. Trebuie să lucrăm împreună pentru a îmbunătăţi fiabilitatea, operaţiunile şi performanţa, deoarece nu am reuşit să avem acelaşi ritm cu liderii în niciun moment al cursei. Vom analiza acum toate constatările pentru a ne asigura că revenim în frunte la cursa de 12 ore de la Sebring. Aş dori să felicit Team Pfaff Motorsports pentru victoria sa în prima cursă a noii categorii GTD-PRO. Astăzi a fost ultima mea apariţie în curse cu BMW M Motorsport. Mi-ar fi plăcut să-mi iau rămas bun cu un rezultat de top. Vreau să le mulţumesc tuturor colegilor, echipelor şi piloţilor mei pentru cooperarea de încredere din ultimii ani”.

Volanul modelului #25 MOTUL BMW M4 GT3 a fost împărţit de John Edwards, Connor De Phillippi (ambii SUA), Augusto Farfus (Brazilia) şi Jesse Krohn (Finlanda). Acest cvartet a încheiat pe locul al şaptelea în clasa lui, după ce a parcurs 698 de tururi. A doua maşină, cu Philipp Eng (Austria), Sheldon van der Linde (Africa de Sud), Marco Wittmann (Germania) şi Nick Yelloly (Marea Britanie) în cockpit, a ajuns la sosire pe locul al nouălea al clasei GTD-PRO.

Test dificil: BMW M Team RLL a încheiat cursa de 24 de ore de la Daytona cu ambele MOTUL BMW M4 GT3

În clasa GTD, modelul #96 BMW M4 GT3 înscris de Turner Motorsport a pornit de la coada grilei, dar a trecut la ofensivă în primele ore şi a reuşit să urce până în Top 5. Cockpitul maşinii a fost împărţit de Bill Auberlen, Robby Foley, Michael Dinan (toţi SUA) şi pilotul oficial BMW M Jens Klingmann (Germania). Cu toate acestea, maşina a fost avariată într-o coliziune în timpul nopţii şi, în consecinţă, a trebuit să fie retrasă la standuri.

Acum, BMW M Team RLL şi Turner Motorsport au aproximativ şase săptămâni până la cel de-al doilea moment culminant al IMSA WeatherTech SportsCar Championship din acest sezon, la Sebring (SUA). Acolo li se va alătura Paul Miller Racing, cu un BMW M4 GT3 în clasa GTD.

În cadrul programului de susţinere pentru Rolex 24 at Daytona, BMW M Motorsport şi BMW of North America au marcat 50 de ani de la BMW M cu o serie de momente importante. Chiar înainte de începerea cursei a avut loc o paradă de maşini BMW M de epocă şi actuale, inclusiv un BMW M1 din 1980. Trei maşini de curse care au făcut istorie prin câştigarea de curse IMSA au fost expuse la Rolex 24 Heritage Exhibition în Daytona Fan Zone: BMW 3.0 CSL din 1975, BMW Z4 GTLM din 2015 şi BMW M8 GTE care a triumfat la Daytona în 2019.

BMW M Endurance Challenge a avut loc vineri. Cursa de patru ore, prima etapă a acestui sezon din IMSA Michelin Pilot Challenge, a fost începută de Timo Resch, vicepreşedinte BMW M GmbH pentru clienţi, marcă şi vânzări, în rol de Grand Marshal. Victoria a revenit Team RS1. Turner Motorsport a impresionat şi cu cele două BMW M4 GT4 ale sale şi a urcat pe podium, Bill Auberlen şi Dillon Machavern (ambii SUA) terminând pe locul al treilea. Coechipierii lor, Robby Foley, Michael Dinan şi Vincent Barletta (toţi SUA), au fost pe poziţia a cincea.

Bobby Rahal (director echipă BMW M Team RLL): „A fost o zi lungă pentru noi. A fost prima cursă cu noua maşină pentru echipa noastră. Înainte de aceasta, am avut doar un singur test scurt la Daytona în decembrie 2021 şi am fost puţin surprinşi că nu am avut problemele care ne-au încetinit aici la Rolex 24. Multe mulţumiri merg către pentru echipa mea, piloţii, BMW M Motorsport şi toţi cei care nu au renunţat niciodată în ultimele 36 de ore şi au încercat să obţină tot ce este mai bun din maşină. Acum avem o listă foarte lungă de lucruri pe care trebuie să le rezolvăm pentru a o fi în frunte la Sebring”.