BMW Group accelerează ritmul rapid de creştere în mobilitatea electrică şi dublează vânzările de automobile electrice în primul trimestru

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 07-04-2022

în: Auto

BMW Group şi-a extins de peste două ori vânzările de automobile BMW şi MINI electrice la nivel mondial în primul trimestru al anului 2022, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut (+149,2%). În primele trei luni ale anului, compania a vândut un total de 596.907 de automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce. Cu portofoliul său larg de sisteme de propulsie, cu tehnologie de ultimă oră, care are un impact pozitiv asupra climei, BMW Group a reuşit să răspundă diferitelor nevoi de mobilitate ale clienţilor săi din întreaga lume. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, care a fost cel mai puternic prim trimestru din istoria companiei, vânzările au înregistrat o scădere moderată (-6,2%). După un început de an puternic, într-un mediu extrem de volatil, efectele combinate ale situaţiei geopolitice din Europa de Est şi ale blocajelor cauzate de Covid-19 în China au umbrit dezvoltarea afacerilor pe măsură ce trimestrul a progresat. Cu toate acestea, compania a absorbit bine aceste impacturi în general.

„Accentul nostru clar este pe creşterea mobilităţii electrice. În primul trimestru, am crescut şi mai mult ritmul rapid de creştere din 2021 şi suntem clar pe drumul cel bun pentru a îndeplini obiectivele noastre ambiţioase de creştere pentru automobilele electrice în 2022”, a declarat Pieter Nota, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru clienţi, mărci şi vânzări. „Cererea pentru produsele noastre pline de emoţie şi inovatoare, cu o gamă largă de sisteme de propulsie care acoperă toate nevoile clienţilor, rămâne ridicată la nivel mondial. Datorită acestui portofoliu puternic de produse şi nivelului nostru înalt de flexibilitate şi excelenţă operaţională, ne aşteptăm ca vânzările pentru întregul an 2022 să fie la acelaşi nivel cu anul trecut, în ciuda mediului global dificil”, a continuat Nota.

Compania stabileşte cursul pentru viitorul model european de vânzări

Odată cu introducerea BMW iX şi BMW i4, BMW Group şi-a extins deja în mod semnificativ digitalizarea interfeţei cu clienţii şi a creat condiţiile necesare pentru o comercializare eficientă şi personalizată a acestor două avanposturi tehnologice. Acest lucru are ca rezultat un aport de comandă ridicat pentru ambele automobile.

Cu noua sa strategie de vânzări şi marketing, compania pune experienţa clienţilor în centrul activităţilor sale de vânzări. Într-un pas următor, BMW Group va răspunde aşteptărilor în schimbare ale clienţilor, digitalizării în creştere şi extinderii vânzărilor online de automobile. „Pentru regiunea Europei, credem că viitorul se află într-un nou model de agenţie paneuropeană. Accentul nostru se pune pe accesul direct al clienţilor, cu o loialitate ridicată a clienţilor şi o experienţă de client premium, digitală şi fizică, de la un capăt la celălalt”, a explicat Nota. Acum, BMW Group elaborează detaliile acestui nou model împreună cu partenerii săi de retail europeni. „Vrem ca viitorul nostru model de vânzări pentru Europa să fie benefic pentru toţi cei implicaţi: pentru noi, partenerii noştri din retail şi, mai ales, pentru clienţii noştri”, a continuat Nota.

Marca BMW vinde peste jumătate de milion de automobile în întreaga lume

De asemenea, marca BMW a avut rezultate bune în primul trimestru al anului, datorită gamei sale de produse fresh şi inovatoare. Nivelul ridicat de interes al clienţilor s-a reflectat în vânzarea a peste jumătate de milion de automobile (519.796 de unităţi) pe tot globul. BMW Seria 4, care combină plăcerea de a conduce caracteristica mărcii cu eleganţa sportivă, a oferit o performanţă deosebit de impresionantă: vânzările pentru primele trei luni aproape s-au dublat de la an la an, la 27.704 de unităţi.

BMW Group se concentrează pe creşterea mobilităţii electrice

În ciuda condiţiilor dificile, BMW Group a reuşit din nou să-şi dubleze vânzările de automobile electrice în primul trimestru faţă de anul precedent, cu un total de 35.289 de automobile BMW şi MINI electrice livrate clienţilor (+149,2%). În special BMW iX şi BMW i4, care în curând vor fi disponibile amândouă pe pieţele din întreaga lume, aduc o contribuţie semnificativă la accelerarea mobilităţii electrice. În 2022, compania îşi propune din nou să-şi dubleze vânzările de automobile electrice faţă de anul trecut.

De asemenea, BMW Group îşi stabileşte obiective mai mari pentru oferta sa de BEV: deja în acest an, inclusiv automobilele preserie, compania va avea în producţie 15 modele electrice – deservind aproximativ 90% din segmentele sale actuale. Pe lângă modelele existente precum BMW i4, BMW iX şi MINI Cooper SE, acestea includ şi patru serii de modele BMW de mare volum: BMW Seria 3 şi BMW Seria 5, BMW X1 şi BMW X3. De asemenea, noul BMW Seria 7 va juca un rol-cheie în 2022, odată cu lansarea noului BMW i7.

Cu această gamă de produse în creştere rapidă şi cererea puternică pentru noile sale modele electrice, BMW iX şi BMW i4, BMW Group se aşteaptă ca vânzările sale de automobile electrice să crească semnificativ: până la sfârşitul anului 2025, compania îşi propune să aibă peste două milioane de automobile electrice pe şosele.

Orientată fără compromisuri către sisteme de propulsie electrice, Neue Klasse va aduce o contribuţie semnificativă la volumul vânzărilor BMW Group începând cu mijlocul deceniului.

Marca MINI va avea o gamă completă de produse electrice până la începutul anilor 2030, în timp ce Rolls-Royce va deveni o marcă integral electrică din 2030. Toate viitoarele modele noi de la BMW Motorrad în domeniul mobilităţii urbane vor fi tot electrice, precum BMW CE 04, noul campion electric al oraşului.

Cererea clienţilor pentru produse emoţionante BMW M rămâne ridicată

Cu un total de 39.055 de unităţi vândute în primul trimestru al anului 2022, vânzările BMW M GmbH au crescut uşor faţă de anul precedent (+3,1%), în ciuda lipsei de aprovizionare. Cererea rămâne puternică. Modelele M3 şi M4 de înaltă performanţă lansate pe piaţă anul trecut continuă să se bucure de o mare popularitate. Pe lângă lansarea de succes pe piaţa globală a M240i Coupé produs în Mexic, BMW M GmbH a marcat şi o altă etapă importantă în istoria sa care acum numără 50 de ani: în martie, a introdus primul său derivat BMW M Performance electric şi plin de emoţie, i4 M50 Gran Coupé. 2022 va fi un an special pentru marca M, care sărbătoreşte cea de-a 50-a aniversare la 24 mai.

Marca MINI a început primul trimestru cu o uşoară creştere

Marca MINI a livrat un total de 75.487 de automobile în primul trimestru – puţin peste nivelul relativ ridicat al anului precedent (+1,1%). În primele trei luni ale anului 2022, 8.925 Cooper SE electrice au fost predate clienţilor din întreaga lume. Marca MINI este deja concentrată pe deplin pe drumul către un viitor complet electric. Noul MINI Hatch 3 uşi din următoarea generaţie de modele este supus în prezent unor teste de iarnă. Noua familie MINI promite să maximizeze experienţa clienţilor combinând sentimentul go-kart electrificat cu punctele de contact digitalizate – cu un accent clar pe dezvoltare durabilă şi o amprentă minimă asupra mediului.

Rolls-Royce Motor Cars înregistrează o creştere de aproape 18% a vânzărilor

Cu 1.624 de autoturisme livrate clienţilor în primele trei luni ale anului (+17,7%), Rolls-Royce Motor Cars a obţinut cel mai mare rezultat de vânzări în primul trimestru pentru istoria de 117 ani a mărcii. A existat o cerere mare pentru toate modelele, iar comenzile clienţilor se extind acum până la începutul anului 2023. Recent, compania a anunţat primul său automobil complet electric, Rolls-Royce Spectre, care va veni pe piaţă în trimestrul IV 2023; şi că, până în 2030, toate produsele Rolls Royce vor fi complet electrice.

BMW Motorrad: rezultatul puternic din primul trimestru confirmă strategia de creştere de succes

Între ianuarie şi martie, BMW Motorrad şi-a crescut vânzările cu 11,3%, până la 47.403 de unităţi – cel mai bun rezultat de vânzări pentru primul trimestru. Această performanţă confirmă strategia de creştere de succes a BMW Motorrad. Atât oferta sa de produse convingătoare, cu o varietate de modele diferite, cât şi lansarea pe piaţă a diverselor produse noi ar trebui să garanteze din nou succesul BMW Motorrad.

Vânzările BMW & MINI pe regiuni/pieţe

Lucrând îndeaproape cu partenerii săi chinezi, BMW Group a reuşit să vândă un total de 208.507 automobile (-9,2%) în China în primul trimestru, în ciuda mediului dificil. Vânzările de automobile electrice au evoluat, de asemenea, bine şi au crescut cu 207,9% faţă de anul precedent. Pe lângă iX şi i4, iX3 a contribuit şi el la această performanţă puternică.

În SUA, livrările BMW şi MINI au crescut cu 3,7%, ajungând la 80.590 de unităţi. Acest lucru a permis companiei să continue dinamica vânzărilor din ultimul an.

În Europa, vânzările combinate pentru BMW şi MINI au totalizat 220.076 de unităţi (-7,8%). Cu 8.410 de automobile electrice înmatriculate în acest an până la sfârşitul lunii martie, piaţa germană a contribuit în mod disproporţionat la ofensiva electrică a BMW Group. În primul trimestru al anului 2022, pe piaţa sa internă au fost înmatriculate un total de 61.552 de automobile.

Vânzările BMW Group în T1 2022, pe scurt

 

Trimestrul I 2022

Comparativ cu anul anterior (%)

Automobile BMW Group

596,907

-6,2

BMW

519,796

-7,3

– BMW M GmbH

39,055

+3,1

MINI

75,487

+1,1

Modele electrice BMW Group

35,289

+149,2

Rolls-Royce

1,624

+17,7

BMW Motorrad

47,403

+11,3

 

Vânzările BMW & MINI pe regiuni/pieţe

 

Trimestrul I 2022

Comparativ cu anul anterior (%)

Europa

220.076

-7,8

Germania*

61.552

-9,4

Asia

264.235

-7,9

China

208.507

-9,2

America

98.718

+2,9

SUA

80.590

+3,7

*Date provizorii de înmatriculări