
Cu o carieră ce îmbină armonios radioul, muzica și social media, Andrei Niculae este exemplul perfect al unui entertainer complet. Sinceritatea, transparența și dorința de a aduce zâmbete pe chipurile celor din jur l-au transformat într-o figură iubită atât pe scenă, cât și în eter. De la visurile unui copil fascinat de muzică, la nopți vibrante pe mainstage-uri și dimineți pline de energie la radio, Andrei Niculae continuă să inspire prin autenticitate și pasiunea de a conecta oamenii prin povești și ritmuri care îi unesc.
Cum a început pasiunea ta pentru muzică? A existat un moment sau o experiență deosebită care te-a îndrumat pe această cale?
Pasiunea mea pentru muzică cred că începe de la prima piesă pe care am ascultat-o vreodată – Nana, „Lonely”. Mereu am iubit muzica și mă fascina ideea de a ajunge DJ de când am fost prima dată la cel mai tare festival din lume, Tomorrowland, în 2018. Însă, pentru o perioadă de timp, nu am simțit că e neapărat de mine și nu aveam nici timpul necesar să învăț tehnica. Atunci când programul mi-a permis, m-am înscris la cursul lui Raoul Russu, mi-am cumpărat playere și am început să exersez acasă. Apoi, după primul festival și primele petreceri, telefonul Monicăi Munteanu, managera mea, a continuat să sune din ce în ce mai mult cu propuneri de joburi pentru evenimente la care voiau să particip în calitate de DJ.
Ești unul dintre cei mai iubiți prezentatori de radio și deții în continuare titlul de „cel mai tânăr prezentator de emisiuni de radio matinale”. Ce reprezintă pentru tine acest lucru și ce perspectivă unică aduci ascultătorilor tăi?
Pentru mine, să fiu recunoscut ca unul dintre cei mai iubiți prezentatori și, totodată, cel mai tânăr în zona de matinal e un boost continuu de energie! În fiecare dimineață, mă trezesc știind că trebuie să aduc vibe-ul nou, să mă conectez cu publicul și să ridic pulsul ascultătorilor. Perspectiva unică vine din faptul că le vorbesc ca un prieten, nu ca un simplu prezentator; niciodată nu știi ce surprize pregătesc, ce invitați sau ce nebunii punem la cale în direct.
Visul tău de a deveni DJ a prins contur. Poți să ne povestești despre călătoria ta de la acel vis până la a fi astăzi un DJ iubit?
Am exersat foarte mult acasă, dar m-am bazat și pe cum îi simt pe oameni la fața locului. Chiar și acum, când am timp, pun muzică acasă și mereu caut piese noi pe care să le cumpăr și să le adaug în playlist. Am fost aruncat direct în mare cumva, pentru că la scurt timp după curs am plecat la Arad Open Air și am pus muzică pe mainstage, în fața a mii de oameni, lucru care mi-a dat niște emoții incredibile. Emoții am și acum, înainte de fiecare gig, dar sunt niște sentimente plăcute și I’m enjoying every second of it! Mă conectez rapid cu oamenii și îmi place să fiu atent la ei și la vibe-ul pe care îl au, să știu în ce direcție să merg. Apoi, ne distrăm împreună și asta e! Nu cred că trebuie să te gândești atât de mult când ești la pupitru, e mai important să simți publicul.
Ești cunoscut pentru dragostea ta pentru festivalurile de muzică. Ce face ca festivalurile să fie speciale pentru tine, atât ca artist, cât și ca fan?
Oamenii. Festivalurile sunt speciale pentru că iubirea pentru muzică îi aduce pe oameni împreună și simți pur și simplu energia aia frumoasă în aer. De asta iubesc mottoul Tomorrowland: „Live Today. Love Tomorrow. Unite Forever” – festival care este numărul 1 în lume și unde am norocul să fiu an de an, devenind apropiat și de echipa lor. Mă bucur că avem foarte multe și în România și m-am bucurat să fiu un promotor al lor încă de la început.
Cum reușești să-ți echilibrezi rolurile de DJ și prezentator de radio? Aceste două roluri se influențează reciproc în vreun fel?
Influențează, cu siguranță, în unele zile, numărul de cafele pe care le beau la radio. Programul e ușor dificil uneori, dar nu am de ce să mă plâng, pentru că îmi place. Dacă nu muncesc așa acum, atunci când? Însă nu e ușor să fie ăla care în cursul săptămânii îți zice „Bună dimineața” și în weekend „Somn ușor” cam la aceeași oră, adică 6:00.
Pe lângă munca ta în muzică, ești și unul dintre cei mai urmăriți influenceri din România. Cum îți vin idei noi de conținut?
Mereu am încercat să fiu cât mai transparent și sincer în online. De obicei, pun acolo povești pe care le trăiesc în viața de zi cu zi și îmi place să încerc lucruri noi. Să le încerc pe ale mele, deși cel mai ușor este să urmezi trenduri sau să vorbești despre ce este în trending. Îmi place să cred că, deși e mai greu, mai bine să fii ăla care încearcă să creeze unele trenduri.
Este o provocare să rămâi creativ și relevant în social media?
Cu siguranță. Însă, toate trec la un moment dat. Cred că de la un punct o să devenim cu toții irelevanți. Oamenii caută mereu ceva nou și se plictisesc repede. De asta cred că e important să faci ceva și pe lângă social media și îi sfătuiesc același lucru pe tineri când merg să le vorbesc în școli și licee.
Faptul că ești influencer ți-a schimbat viața sau cariera în moduri neașteptate?
Nu îmi place să folosesc acest termen de „influencer”; eu sunt un om de radio. Ce fac pe lângă asta este cumva extra și sunt foarte recunoscător pentru tot ce am. Faptul că trebuie să gândesc mereu idei de conținut m-a împins să fiu mai creativ și să învăț să livrez poveștile mai bine. M-am întins pe mai multe ramuri conectate cu jobul meu principal: pun muzică, prezint evenimente. Practic, sunt un entertainer.
Ai lucrat cu multe branduri în campaniile tale online. Cum decizi ce campanii să accepți? Ce criterii folosești pentru a te asigura că acestea se aliniază cu valorile tale personale și cu publicul tău?
Cred că am avut și puțin noroc, pentru că încă de la prima mea colaborare cu Jaguar am fost contactat de branduri cool pe care le îndrăgeam de mic. A fost o bucurie și o onoare pentru mine să lucrez cu branduri precum Nike, Lego, G-Shock, Calvin Klein, Dove și multe altele.
Atunci când mi se propune să colaborez cu un produs care nu se potrivește cu stilul meu de viață, îl refuz politicos, pentru că eu chiar sunt atașat emoțional atunci când lucrez cu cineva și, dacă aș minți, oamenii ar observa că nu este natural. Așa că nu am mai atinge scopul campaniei și nu aș ajuta brandul respectiv cu nimic.
Există vreo campanie de care ești deosebit de mândru și de ce?
Sunt foarte mândru în primul rând pentru că am reușit în ultimii ani să colaborez cu niște branduri la care visam când eram copil și nu mi-am imaginat vreodată că o să lucrăm împreună. Pentru mine, asta e priceless. Însă printre preferatele mele, cu siguranță este colaborarea cu Pepsi, care durează de ceva ani; la fel aș putea spune și despre Tuborg. Sunt unele dintre brandurile mele de suflet și am noroc să colaborez cu oameni care se află în spatele acestor branduri și care mă lasă să fiu eu într-o campanie.
Cine sau ce te inspiră cel mai mult în activitatea ta de DJ, gazdă radio și creator de conținut?
Pe mine mă inspiră oamenii. Poate și un moment în care am stat la coadă la cafea – și urăsc cozile! Ascult foarte multe povești, văd filme, citesc… Sunt într-o continuă căutare de povești, le „vânez” mereu. Asta mă ajută să îmi dezvolt creativitatea.
Programul tău este probabil foarte încărcat. Cum reușești să te ocupi de toate fără să te epuizezi?
Acum patru ani, când am început matinalul la Virgin Radio, era mai simplu. Doar că, cu timpul, mi-am dat seama că trezitul la ora 5:00 nu este deloc ușor. Așa că mi-am dezvoltat un obicei să merg și să mă pun în pat seara pe la ora 8:00-9:00 și să dorm ca să am energie a doua zi. Pe lângă asta, mănânc foarte multe fructe, în special citrice. Când sunt acasă, la TV, mănânc câte două portocale, un grepfrut, două mere, toate deodată.
Reușesc să le fac pe toate pentru că am o echipă minunată de oameni cu care lucrez, începând de la managera mea, Monica Munteanu, Elena și toate fetele de la birou.
Când îți găsești timp să te relaxezi, ce te ajută să te reîncarci? Ai și alte hobby-uri în afară de muzică și radio?
Îmi place să inventez jocuri de radio și să mă gândesc la ce pot face nou pe online. Sunt foarte onorat că Radiopoly, un joc creat pentru Virgin Radio, o să fie implementat în mai multe țări în curând. Am plâns când am aflat.
Am o autostradă de gânduri și mereu mă întreb cum pot să mai evoluez, ce să mai fac nou. Îmi este foarte greu să stau pur și simplu, pentru că nu am răbdare, dar aș vrea uneori să fiu ca acei oameni care stau în natură cu orele și nu se gândesc la nimic.
Ce urmează pentru tine ca DJ și om de radio? Există noi provocări sau proiecte de care ești entuziasmat?
Proiectul meu de suflet din radio este „Maratonul lui Niculae”, pe care îl pregătesc în fiecare an cu drag și caut mereu să adaug în el ceva nou. Îmi doresc să evoluez mai mult și în cariera de DJ și mi-ar plăcea să încep să scot muzică, să stau mai mult în studio și… pare că „viitorul nu mai are răbdare”, dacă pot modifica vorba lui Marin Preda.