C Cu sistemul de propulsie electric şi gama vastă de echipamente digitale, BMW iX reprezintă o nouă eră în mobilitatea individuală. În plus, funcţionează la cel mai înalt nivel de siguranţă. Acest lucru este apreciat de specialiştii Programului European de Evaluare a Automobilelor Noi (Euro NCAP) – institutul de protecţie a consumatorilor specializat în siguranţă auto -, care au acordat BMW iX cel mai mare calificativ posibil, cinci stele, în evaluarea de siguranţă Euro NCAP. Pe parcursul programului de testare, care a fost intensificat şi mai mult în 2020, noul avanpost tehnologic al BMW Group a impresionat atât prin protecţia remarcabilă a pasagerilor, cât şi prin sistemele sale avansate de asistare a condusului, care sunt deosebit de eficiente în prevenirea accidentelor.
BMW iX a obţinut evaluări de cinci stele în toate categoriile de testare ale testului de impact Euro NCAP. În evaluarea protecţiei ocupanţilor adulţi, examinatorii au evidenţiat, printre alte caracteristici, eficienţa noului airbag interactiv între scaunele conducătorului şi pasagerului din faţă, care oferă protecţie suplimentară împotriva leziunilor în cazul unei coliziuni laterale. Siguranţa copiilor aflaţi în spate în BMW iX a primit, de asemenea, cel mai mare punctaj posibil atât pentru coliziunile frontale, cât şi laterale.
Totodată, conceptul de siguranţă integrat al BMW iX asigură cel mai înalt nivel de protecţie a pasagerilor. Pe lângă sistemele de reţinere coordonate cu precizie, acesta include structuri de susţinere foarte rezistente şi zone de deformare proiectate cu precizie care absorb impactul unei coliziuni şi îl ţin departe de habitaclu. Structura caroseriei BMW iX combină un concept de spaceframe din aluminiu cu o structură de carbon pentru habitaclu. Componente deosebit de rezistente la torsiune din polimer armat cu fibră de carbon (CFRP) sunt utilizate în acoperişul, secţiunile laterale şi din spate ale BMW iX.
„BMW iX stabileşte noi standarde în materie de dezvoltare durabilă, iar calificativul său de cinci stele la Euro NCAP subliniază conceptul vast de dezvoltare durabilă al automobilului”, spune Dominik Schuster, director BMW pentru Securitatea Vehiculelor. „Structura extrem de stabilă a caroseriei şi gama extinsă de sisteme de reţinere asigură un nivel remarcabil de protecţie a ocupanţilor. În plus, BMW iX obţine scoruri foarte bune atât la programul de testare, cât şi la condusul cotidian, cu sisteme inovatoare de asistare a condusului, care reduc semnificativ riscul de accidente într-o gamă largă de situaţii.” Printre alte dotări, BMW iX are un sistem de avertizare a coliziunii frontale cu intervenţie a frânei care poate detecta pietonii şi bicicliştii, precum şi vehiculele. În plus, sistemul automat de frânare de urgenţă reacţionează acum şi în situaţiile de viraj, ajutând la minimizarea riscului pentru pietoni la virare şi a riscului de coliziune cu traficul venit din partea stângă.
Dacă are loc o coliziune, riscul de rănire a utilizatorilor vulnerabili ai drumului este redus prin elementele caroseriei proiectate cu grijă şi structurile flexibile din partea frontală a automobilului. BMW iX dispune şi de o capotă activă, care este ridicată prin intermediul unui mecanism de declanşare pirotehnic, de îndată ce datele colectate de senzori indică o coliziune corespunzătoare. Acest lucru creează o zonă de deformare care previne impactul direct între pieton sau biciclist şi componentele dure din compartimentul motor.
Alte dotări standard ale BMW iX includ un asistent de atenţie, avertizarea de părăsire a benzii şi recunoaşterea limitei de viteză, toate acestea reuşind un scor pozitiv la testul de impact Euro NCAP. Pachetul Driving Assistant Professional este oferit opţional, care include şi asistent de control al direcţiei şi al benzii. Într-o evaluare separată, şi Driving Assistant Professional de la BMW iX3 a primit recent calificativul de top „foarte bine” de la Euro NCAP.