Aproape nicio altă mașină de serie nu este folosită de clienții săi atât de des în zilele de circuit precum Porsche 911 GT3. Cu noul Kit Manthey, Porsche oferă componente de înaltă performanță care depășesc nivelul Pachetului Weissach – destinate în special clienților cu o pasiune mare pentru condusul pe pistă. Acestea includ o aerodinamică revizuită extensiv, deosebit de eficientă, cu o forță de apăsare semnificativ crescută, suspensii modificate și componente de frânare optimizate. 911 GT3 a parcurs Nordschleife de pe Nürburgring în 6:52.981 minute – cu aproximativ 2,8 secunde mai rapid decât predecesorul său cu Kit Manthey.
Porsche oferă un kit Manthey pentru actualul 911 GT3 (992.2) pentru o performanță și mai bună pe circuit. Kitul oferă o forță de apăsare semnificativ mai mare și, prin urmare, viteze sporite în viraje. Suspensia a fost special adaptată pentru utilizarea pe pistă, iar frânele sunt proiectate pentru cerințele deosebit de ridicate ale zilelor de circuit. Noul kit Manthey a fost dezvoltat în strânsă colaborare între Centrul de Dezvoltare Porsche din Weissach și inginerii Manthey din Meuspath. Componentele, care sunt optimizate pentru utilizarea pe circuit, sunt vândute prin intermediul Centrelor Porsche din întreaga lume.
![]()
Până la 540 kg de forță de apăsare la 285 km/h
Aerodinamica modelului 911 GT3, care este deja proiectată standard pentru o forță de apăsare ridicată, a fost optimizată suplimentar pentru utilizarea pe pistă. Întregul șasiu a fost transformat într-un element aerodinamic continuu. Elementele deflectoare de aer de pe șasiu (cunoscute și sub numele de palete de direcție) au fost extinse cu un metru, până la 1,5 m. Acest lucru le permite să genereze o forță de apăsare suplimentară într-un mod deosebit de eficient. În plus, podeaua portbagajului vehiculului de serie are acum un capac, creând un șasiu complet neted.
Marginea frontală a fost reproiectată și extinsă în față cu 12 milimetri. Aripioarele speciale ale difuzorului frontal din partea inferioară a caroseriei și clapetele atașate pe lateralele vehiculului cresc forța de apăsare la puntea față. Aripa modelului 911 GT3 cu suporturi gât de lebădă este mai lată și acum dispune de o clapetă Gurney. Plăcile de capăt au fost lărgite și sunt vizibil curbate spre interior pentru a obține un flux de aer optim. Difuzorul spate, cu aripioare mai lungi, crește forța de apăsare fără a crește rezistența la înaintare.
Capacele roților din fibră de carbon (aerodiscurile) din spate reduc rezistența la înaintare, completând interacțiunea tuturor componentelor aerodinamice ale mașinii pentru a optimiza fluxul de aer și a maximiza eficiența generală. Per total, forța de apăsare este mult crescută, în timp ce rezistența la înaintare rămâne aceeași. La 285 km/h, 911 GT3 cu kitul Manthey în modul de drum produce o forță de apăsare totală de 355 kg. În modul circuit, care nu trebuie utilizat pe drumurile publice, forța de apăsare crește la 540 kg la 285 km/h.
![]()
Suspensie reglabilă cu coilover
Împreună cu Manthey, Porsche a dezvoltat o suspensie specială cu coilover în patru direcții pentru 911 GT3, care poate fi adaptată pentru utilizarea pe circuit. Lonjeroanele suspensiei sunt reglabile în patru direcții, iar revenirea și compresia pot fi reglate fără unelte. Ratele arcurilor moderat reglate (plus 10% pe puntea față față de modelul predecesor cu kitul Manthey) contribuie la o manevrabilitate îmbunătățită la limită și sunt adaptate la valorile de forță de apăsare semnificativ mai mari. Suspensia optimizată pe circuit crește aderența mecanică și face mașina și mai stabilă, în special la trecerea peste borduri.
Jantele forjate ușoare de 20 și 21 de inci sunt disponibile ca opțiune pentru Porsche 911 GT3. Acestea reduc masa nesuspendată cu un total de șase kg față de jantele standard. Sunt disponibile în argintiu strălucitor, neodim și negru (luciu mătăsos). Conductele de frână din oțel împletit sunt incluse standard în kit. Acest lucru garantează o presiune foarte precisă și un control optim al frânării. Ca opțiune, plăcuțele de frână speciale de curse pentru sistemul Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) sunt disponibile pentru Porsche GT3 cu kitul Manthey.
![]()
Gamă extinsă de accesorii pentru și mai multă individualitate
Cei care doresc să adauge accente vizuale suplimentare își pot individualiza modelul 911 GT3 cu accesorii deosebit de sportive. Pragurile ușilor din carbon cu inscripția Manthey iluminată, proiectoarele LED pentru uși cu inscripția Manthey albă și opțiunea de a aplica inscripția Manthey pe uși subliniază caracterul pronunțat al modelului 911 GT3. În plus, aerodiscurile din carbon sunt disponibile în diferite culori. Curele de remorcare sunt disponibile pentru utilizare în față și în spate pe circuit. Acestea sunt disponibile opțional în roșu, negru sau galben și pot fi atașate la orificiile filetate prevăzute în față și în spate. Trebuie îndepărtate înainte de a conduce pe drumurile publice. În plus, modelul 911 GT3 poate fi îmbunătățit cu prize de aer față și spate din fibră de carbon.
![]()
Cu aproape trei secunde mai rapid pe Nürburgring
Pe Nürburgring Nordschleife, în mod tradițional laboratorul de testare Porsche pentru mașini sport, 911 GT3 cu kit Manthey își poate desfășura activitatea la maximum. Cu campionul en-titre DTM, Ayhancan Güven, la volan și în condiții mai puțin ideale, mașina sport GT modificată a parcurs circuitul de 20,8 kilometri din regiunea Eifel în 6:52,981 minute – cu 2,76 secunde mai rapid decât generația anterioară (992,1) a modelului 911 GT3 cu kit Manthey. Ambele mașini au fost echipate cu anvelopele Michelin Pilot Sport Cup 2 R, disponibile opțional. Timpul pe tur a fost certificat de un notar prezent la fața locului.
„Cu kitul Manthey, 911 GT3 a devenit din nou vizibil mai bun în virajele de pe circuit”, spune Güven. „Forța de apăsare semnificativ mai mare și suspensia optimizată fac mașina foarte ușor de controlat și oferă șoferului și mai multă încredere. Din păcate, timpul pe tur nu a fost ideal, deoarece vremea de toamnă a făcut ca pista să fie încă umedă pe alocuri și, prin urmare, foarte alunecoasă – altfel am fi putut reduce cu câteva secunde în plus”.
„Timp de mai bine de un an, am lucrat cu inginerii Porsche pentru a dezvolta noul kit Manthey pentru 911 GT3 și am depus multă muncă detaliată în tunelul aerodinamic”, spune Nicolas Raeder, director general al Manthey Racing GmbH. „De asemenea, l-am testat pe parcursul a câteva mii de kilometri pe circuitele europene și pe Nürburgring Nordschleife. Deoarece condițiile de pistă au fost dificile în puncte critice la stabilirea timpului oficial pe tur, vom face o altă încercare anul viitor, pe vreme mai bună, pentru a demonstra întregul potențial al kitului Manthey”.