Emma Watson și fratele său lansează un gin produs din struguri de vin

Scris de Alexandra Popescu
Publicat la data de: 07-09-2023

în:

Emma Watson

Poate părea aproape imposibil să ții pasul cu noile ginuri lansate de staruri ca afaceri proprii, din moment ce în zilele noastre pare că fiecare celebritate are o marcă de băuturi spirtoase. La lunga listă de actori, chefi, oameni politici sau regizori faimoși care au propria lor podgorie se adaugă acum o listă aproape la fel de lungă și mereu în creștere când vine vorba de gin. Aviation Gin al lui Ryan Reynolds este cel mai bine vândut din listă și cel mai bine cotat, fiind achiziționat de Diageo în 2020 pentru peste 600 de milioane de dolari. Vom menționa doar câteva nume, pentru a ne susține afirmațiile, lăsându-vă vouă plăcerea de a le descoperi brandurile: Snoop Dogg, Kenny G, Kiss, regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii, Ozzy Osbourne, Def Leppard, Wiz Khalifa, Gordon Ramsay sau Dita Von Teese.

Actrița din seria „Harry Potter” este cea mai recentă celebritate care a intrat în afacerea cu băuturi spirtoase prin lansarea unui nou gin în parteneriat cu fratele său, Alex. Nu vorbim însă despre un London dry clasic – Renais Gin are legături profunde cu vinificația, pornind de la faptul că este realizat dintr-o bază de grappa.

Prima impresie este că Emma Watson ar putea fi o novice în domeniul spirtoaselor, dar familia ei se mândrește cu o istorie îndelungată într-ale vinului franțuzesc. Tatăl celor doi frați, Chris Watson, a înființat podgoriile Domaine Watson în urmă cu trei decenii. În 2002 s-a clasat ca al doilea cel mai bun cultivator de Chablis independent și a câștigat o Medaille d’Argent, iar ulterior a devenit ambasadorul Chablis în Marea Britanie. Și fratele Emmei, Alex, a lucrat timp de un deceniu în industria băuturilor, inclusiv pentru concernul Diageo. Cu o asemenea expertiză, lansarea acestei băuturi a venit în mod organic.

Emma Watson

Bazându-se pe acest istoric, Renais Gin este fabricat dintr-o bază alcoolică distilată din produsele secundare ale procesului de vinificație, în loc de cereale – mai precis „coji și drojdie de struguri de vin presați”, potrivit reprezentanților mărcii, unele dintre acestea provenind din podgoriile familiei. Baza este combinată cu așa-numitul „distilat de piatră Kimmeridgian”, struguri presați Grand Cru și esențe botanice, inclusiv flori de tei, fructe de pădure, miere de salcâm și, nu în ultimul rând, ienupăr.

„Dincolo de faptul că regiunea Chablis evocă amintiri deosebite din perioada copilăriei, mă bucur din suflet că am avut ocazia să creez ceva împreună cu fratele meu, Alex”, a spus Emma Watson. „Sunt deosebit de mândră să reciclez strugurii din podgorii (inclusiv ale tatălui meu) pentru a reduce deșeurile și a crea ceva nou, acesta fiind unul dintre singurele ginuri de pe piață care utilizează ambalaje ce au în compoziție produse derivate din ciuperci, care contribuie esențial la statutul nostru de produs neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon.”

„Am vrut să fac ceva ce nimeni nu a mai făcut vreodată”, a adăugat Alex, „pentru a surprinde esența unui terroir anume, unicitatea Chablis-ului, bazându-ne pe tradițiile, tehnicile și ingredientele din pământ și întruchipând aceste caracteristici într-un gin”.

Cât despre precizarea referitoare la ciuperci, Magical Mushroom Company a creat ambalaje biodegradabile pentru acest gin, ca parte a unei inițiative de durabilitate ce include utilizarea alambicurilor alimentate cu energie solară, compensarea emisiilor de carbon prin sprijinirea fermelor eoliene din India prin intermediul Climate Partner și utilizarea strugurilor reciclați, adică boasca și cojile care stau la baza acestei băuturi spirtoase.

Emma Watson

Ginul este menit a fi servit simplu, cu gheață, sau într-o varietate de cocktailuri, de la un Martini clasic la un gin tonic sau un Negroni. Notele de degustare ale mărcii menționează „mineralitate Chablis, citrice proaspete, struguri albi, ierburi de grădină, flori și ienupăr”.

Renais Gin va fi disponibil în Marea Britanie pentru 60 de lire sterline (75 de dolari), prin intermediul site-ului mărcii, într-o serie inițială limitată de 3.500 de sticle. Sau puteți vizita Scarfes Bar din incinta hotelului Rosewood London, dacă doriți să îl încercați într-un cocktail înainte de a aduce o sticlă acasă. Deși suntem, de anul acesta, pe primul loc la consumul de alcool pe cap de locuitor în Europa, deocamdată nicio vedetă de la noi nu și-a lansat propriul brand.