Defender Classic V8 Churchill Edition – omagiu adus modelului „UKE 80” al lui Sir Winston Churchill

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 27-08-2025

în: Auto

Defender Classic V8 Churchill Edition

Defender Classic V8 Churchill Edition aduce un omagiu modelului „UKE 80”, un Land Rover Seria I din 1954 deținut cândva de faimosul prim ministru al Marii Britanii, Sir Winston Churchill. O ediție limitată de 10 vehicule de culoare Bronze Green, cu jante din tablă asortate, elemente exterioare galvanizate și piele semi-anilină Bottle Green produsă la Bridge of Weir. Defender Classic V8 Churchill Edition va fi configurat la cerere – în variantele 90 sau 110 Station Wagon, ori 90 Soft Top. Fiecare model Defender Classic V8 este regândit și reproiectat în amănunt pentru confort și performanțe optime, cu motor Land Rover V8 pe benzină, de 5,0 l și 405 CP, cuplat la o cutie de viteze automată cu 8 trepte. Comandați un model personalizat Defender Classic V8 direct prin Land Rover Classic: www.landrover.com/classic, +49 2054 939 870, classic.germany@jaguarlandrover.com 

Cea mai recentă ediție limitată lansată de Land Rover Classic Works Bespoke se inspiră de la modelul Land Rover Seria I primit în dar de Sir Winston Churchill în 1954. Vor fi realizate numai 10 exemplare Defender Classic V8 Churchill Edition. 

Creat la inițiativa Grupului Emil Frey, distribuitor autorizat Land Rover Classic, care deține modelul original Churchill Seria I înmatriculat ca „UKE 80”, Churchill Edition demonstrează nivelul de personalizare disponibil pentru clienții Land Rover Classic prin programul Works Bespoke pentru Defender Classic V8. 

Modelul Defender Classic V8 Churchill Edition este vopsit în culoarea Bronze Green, corelată atent cu a modelului original de către experții Classic Works. Culoarea originală intensă și plăcută este folosită și pentru jantele robuste de 16 inch din tablă, precum și pentru elementele interioare, cum ar fi rama consolei centrale. 

Defender Classic V8

Bara față este galvanizată, grila de radiator este una clasică, din metal, iar partea din față este caracterizată de rama unică a farurilor de culoare negru mat, inspirată de poziția numărului de înmatriculare din față al celebrului model 4×4 deținut de Churchill. Detaliile suplimentare includ un autocolant „UKE 80” de pe aripile față și emblema personalizată în spate, precum și elemente de protecție galvanizate, ne-vopsite, pe caroserie. 

Interiorul beneficiază de piele de lux semi-anilină produsă la Bridge of Weir, inclusiv pe mânerele interioare, asortată cu ornamentele și capitonajul plafonului din piele Windsor Ebony. Planșa de bord dispune de un ceas cu design original, de culoare albastră cu dungă roșie – inspirat de șampania Pol Roger Sir Winston Churchill. 

Dominic Elms, director general Jaguar Land Rover Classic, a declarat: „Defender Classic V8 Churchill Edition este un exemplu excelent pentru ceea ce este posibil atunci când ideea unui client se îmbină cu talentul și atenția la detalii ale experților Land Rover Classic. Experții noștri Works Bespoke au integrat subtil esența celebrului model Land Rover din 1954, deținut de Winston Churchill, pentru a crea aceste vehicule exclusiviste în ediție limitată, personalizate manual la centrul nostru pentru restaurări de talie mondială din Marea Britanie”. 

Sir Winston Churchill

Land Rover Seria I model 1954, deținut de Sir Winston Churchill 

„UKE 80”, un model Land Rover Seria I cu ampatament de 86 inch, i-a fost prezentat prima dată lui Winston Churchill la domeniul Chartwell, pe 30 noiembrie 1954, la aniversarea a 80 de ani. Acesta avea numărul de înmatriculare UKE 80 și beneficia de numeroase modificări pentru locul pasagerului, scopul său principal fiind plimbarea lui Churchill pe domeniul său. Printre aceste modificări se numărau scaunul mai lat, cu cotieră centrală rabatabilă, sistem de încălzire pentru zona picioarelor și mâner îmbrăcat în piele. 

Seria I a rămas pe domeniul Chartwell până la moartea lui Winston Churchill, în ianuarie 1965, iar după aceea a fost preluat de ginerele său, onorabilul A C Soames C.B.E. MP. A rămas în familie până în 1973 și a fost cumpărat în 2013 de către proprietarul său elvețian actual. Vehiculul a fost restaurat și transferat către Muzeul de Vehicule Clasice Emil Frey de la Safenwil, Elveția, unde a rămas până în prezent.

Experții Land Rover Classic au vizitat modelul „UKE 80”, pentru a studia atent toate detaliile originalului și a se asigura că acestea sunt transpuse pe modelele inspirate de Churchill Edition. Echipa a analizat vopseaua, pentru a se asigura că noua culoare seamănă perfect cu originalul Bronze Green. Au fost preluate mostre din tapițeria originală, pentru a garanta că nuanța Bottle Green a pielii semi-aniline Bridge of Weir va fi impecabilă. 

Pe lângă versiunile de caroserie 90 și 110 Station Wagon, sunt disponibile și versiuni Churchill Edition Soft Top. Versiunea Soft Top beneficiază de plafon textil personalizat, inspirat de cel existent pe ultimul model „clasic” Defender fabricat la Solihull în 2016. Secțiunile laterale și cea din spate pot fi desfăcute și ridicate, pentru un plus de libertate de mișcare, fără a renunța la protecția împotriva intemperiilor. În plus, Land Rover Classic a suplimentat punctele de fixare, astfel încât să asigure stabilitatea excelentă a prelatei la viteze mari. 

Prezentarea Churchill Edition vine după lansarea versiunilor 90 și 110 Station Wagon, precum și a versiunilor 90 Soft Top ale modelului Defender Classic V8, toate fiind disponibile pentru personalizare suplimentară la cererea clienților Works Bespoke. 

Defender Classic V8 Churchill Edition

În cadrul programului Works Bespoke, echipa de specialiști Land Rover Classic Works poate crea vehicule cu adevărat personalizate în cele mai mici detalii, cu echipamente și accesorii inedite, inspirate de anumite vehicule Land Rover speciale sau renumite. Indiferent dacă sunt utilizate pe drumuri de țară, de coastă sau în zone urbane, Land Rover Classic poate transpune în realitate orice fantezie a clienților cu privire la vehiculul off-road de vis. 

Toate modelele Defender Classic V8 sunt propulsate exclusiv de motorizarea originală Land Rover V8 pe benzină, de 5,0 l, cu o putere de 405 CP și un cuplu de 515 Nm conectată la transmisia automată ZF cu 8 rapoarte, ce asigură manevrabilitate și performanțe excelente. 

Folosind un vehicul donator fabricat între 2012 și 2016, fiecare exemplar este restaurat, reproiectat și actualizat cu meticulozitate, pe durata a sute de ore de muncă atentă și detaliată a echipei Land Rover Classic, pentru a crea un vehicul care îmbină în mod unic longevitatea, robustețea, luxul și capabilitățile în teren accidentat. Experiența de condus pe șosea este și mai rafinată datorită sistemului de suspensie îmbunătățit în mod cuprinzator, cu arcuri personalizate Eibach și amortizoare Bilstein, bare stabilizatoare revizuite, un sistem de direcție cu bila recirculantă reproiectat și un sistem de frănare Alcon optimizat. 

Defender Classic V8 Churchill

Modernizarea atent realizată de Land Rover Classic include sistemul multimedia Classic, de care beneficiază toate modelele Defender Classic V8. Acesta oferă funcții moderne precum navigație, radio digital DAB și Bluetooth, alături de un aspect clasic, perfect integrat cu planșa de bord și consola centrală. 

Pe lângă centrul de service Classic Works de la sediul central Land Rover Classic din Marea Britanie și o locație special destinată Land Rover Classic, la Essen-Kettwig, în Germania, Grupul Emil Frey poate oferi asistență completă post vânzare pentru modelele clasice, cum ar fi Defender Classic V8, la locația sa faimoasă de la München. 

 Defender Classic V8 Churchill Edition

DATE TEHNICE DEFENDER CLASSIC V8 CHURCHILL EDITION 

MOTOR ȘI TRANSMISIE 

Capacitate cilindrică (cmc) 4.999 

Cilindri V8 pe benzină, aspirat natural (EU5) 

Putere (CP) 405 la 6.000 rpm 

Cuplu (Nm) 515 la 5.000 rpm 

Transmisie Automată cu 8 trepte și schimbător tip pistol, tracțiune integrală, cutie de transfer cu 2 trepte, diferențiale față și spate extrem de robuste, diferențial central cu distribuția variabilă a cuplului 

ȘASIU 

Suspensie față și spate Față: punte rigidă, arcuri elicoidale Eibach, amortizoare telescopice Bilstein. Bară Panhard și brațe longitudinale Bară stabilizatoare Eibach. Spate: punte rigidă, arcuri elicoidale Eibach, amortizoare telescopice Bilstein. Cadru tip A” și brațe longitudinale Bară stabilizatoare Eibach. 

Frâne față Etriere Alcon cu 4 pistonașe, discuri de 335 mm 

Frâne spate Etriere Alcon cu 4 pistonașe, discuri de 300 mm 

Jante și anvelope Jante de 16 inch robuste, din tablă, anvelope pentru teren accidentat 

Direcție Cu bile recirculabile, servoasistată 

PERFORMANȚE ȘI CONSUM DE 

COMBUSTIBIL 

0-100 km/h (secunde) 5,9 (90)/6,1 (110) 

Viteză maximă (km/h) 106 

ISTORIA DEFENDER V8 

  • Motorizările V8 care echipează Land Rover Defender și predecesorii săi au început să fie montate odată cu Seria III faza 1 V8 din 1979. Varianta Rover V8 de 3,5 l cu carburator genera 90 CP.
  • Land Rover 110 din 1983 și 90 din 1984 utilizau același motor Rover V8 de 3,5 l ca și Seria III faza 1 V8, dar în varianta de 113 CP, optimizată la 135 CP din 1987.
  • Pentru America de Nord (NAS), numai modelele Defender 90 și Defender 110 din 1992 au fost echipate cu motor Rover V8 de 3,9 l și 182 CP, cu injecție de benzină, cuplat la o transmisie automată cu 4 trepte.
  • În 1998, motorul V8 de 4,0 l și 190 CP, cu injecție de benzină, care echipa a doua generație Range Rover, a echipat ediția limitată realizată cu ocazia aniversării a 50 de ani de Defender 90, cuplat la o transmisie automată cu 4 trepte.
  • Modelul Defender Works V8 din 2018, echipat cu un motor de 5,0 l aspirat natural, a devenit primul model oficial Land Rover Defender cu motor V8 de după 1998.
  • Alte ediții ale modelului Land Rover Defender Classic V8 includ variantele Islay, Trophy și Trophy II.

 

Toate solicitările clienților potențiali Land Rover Classic trebuie direcționate către: www.landrover.com/classic, (EU) +49 2054 939 870, classic.germany@jaguarlandrover.com 

Pentru mai multe informații despre gama completă de vehicule, servicii, piese și experiențe oferite de Land Rover Classic, accesați: www.landrover.com/classic 

Pentru mai multe informații despre piesele de schimb Land Rover și despre optimizările privind performanțele modelului Defender Classic, accesați: www.parts.jaguarlandroverclassic.com