Energy Expo - Join the revolution

Ani și Bogdan Blidariu

Secretul unui somn perfect: Paturile boxspring de la Ami White Quality Sleep

Scris de Luxury
Publicat la data de: 02-07-2024

în: Cover

Ani Blidariu

Un pat bun nu e un moft, ci o necesitate. Este secretul unui somn odihnitor, cu vise plăcute și fără dureri, care precede măreția dimineților, atunci când poți da glas celor mai îndrăznețe dintre visurile tale… Sună poetic poate, dar e purul adevăr: paturile boxspring la comandă, cu saltele pocket, marca Ami White Quality Sleep, ne-o dovedesc din 2015 încoace, de când doi antreprenori și-au asumat misiunea de a se îngriji de calitatea somnului nostru. O calitate pe care o găsim de obicei la hotelurile de 5 stele și care se reflectă în viața noastră de zi cu zi, precum și în sănătatea fiecăruia dintre noi. Pentru că ne petrecem o treime din viață dormind, dar mai ales pentru că de somn depinde în mare parte starea noastră generală de bine, vom descoperi împreună cu Ani și Bogdan Blidariu, fondatorii Ami White Quality Sleep, unul dintre cele mai de succes branduri din segmentul pieselor de mobilier, de ce și cum să alegem confortul și luxul fiecărei nopți.

În ce măsură un somn de calitate este astăzi un lux și de ce ar trebui să devină o prioritate pentru fiecare dintre noi?
Ani Blidariu: Remarc, în România, dar și la nivel global, un interes ridicat pentru îmbunătățirea calității vieții și, de multe ori, acest subiect este într-o strânsă legătură nu doar cu cât dormim, ci direct cu felul în care dormim. Un somn odihnitor este esențial pentru sănătatea noastră fizică și emoțională. Premisa de la care pornim este una confirmată științific: avem studii care ne arată beneficiile unui somn de calitate și care susțin, deopotrivă, că lipsa acestuia este asociată cu afecțiuni extrem de frecvente în rândul populației, cum sunt depresia și anxietatea.

Simt că tot mai multe persoane înțeleg importanța somnului, dar că, din cauza stilului de viață agitat și chiar a lipsei ritualurilor de igienă a somnului, nu toți prioritizăm factorii care ar putea face diferența: un program clar, reguli de folosire a dispozitivelor înainte de culcare și, bineînțeles, un cadru potrivit.

La Ami White Quality Sleep, știm că dormitorul unei persoane este sanctuarul său personal, așa că încercăm să ne jucăm rolul în viața oamenilor și să le oferim acces la elemente-cheie, cum sunt un pat bun, o saltea hiperpersonalizată în funcție de nevoile lor, perne și lenjerie care să contribuie la un somn mai bun, odihnitor și de calitate. Noi credem că un somn odihnitor este fundamentul unui „mâine” vibrant, în varianta cea mai bună a fiecăruia dintre noi.

Cum ați descoperit secretele unui somn de calitate și ce anume v-a convins să le împărtășiți pe scară largă? Mai pe scurt, care este povestea Ami White?
A.B.: Indiferent ce am făcut de-a lungul timpului, o parte din mine și-a dorit întotdeauna să creeze ceva care să aducă valoare oamenilor, să le îmbunătățească stilul de viață. Sunt o persoană practică, atentă la detalii, îmi place artizanatul, așa că am știut mereu că vreau să creez un produs, un obiect. Aceste gânduri nu mi-au dat pace, prin urmare am început să explorez serios ideea și să identific felul în care ar arăta meseria mea ideală. Trecând prin tot felul de experiențe, toate m-au condus către copilărie și timpul petrecut în atelierul în care tatăl meu cioplea lemn. Mi-au venit în minte tot felul de amintiri plăcute și am conștientizat că mirosul de lemn lucrat este ceva ce voi iubi pentru totdeauna. Acesta a fost un moment extrem de important, fiindcă m-a ajutat să mă decid. Poate suna ciudat, dar, după această conștientizare, la doar două luni, am demarat această afacere. Ca să mă înțelegi, eu sunt și o persoană foarte dinamică, ador să pun lucrurile în mișcare. Pentru mine, să nu fac nimic este definiția nefericirii, așa că, odată ce am găsit ceva-ul care să mă motiveze, nu am mai avut obstacole.

Am pornit afacerea singură. Am vrut să învăț meserie de la tapițerii mai în vârstă, din proximitate, dar nu au fost deschiși spre a-și împărtăși meșteșugul, așa că am fost nevoită să învăț pe cont propriu. Am studiat paturile boxspring și mi-am dat seama că în direcția aceasta vreau să merg, pentru că ele sunt cele mai performante, din punct de vedere calitativ.

Chiar dacă eu sunt absolventa unei facultăți cu profil economic, faptul că am fost de mică pasionată de desen tehnic și că am vrut, la un moment dat, să studiez arhitectura m-a ajutat enorm. În primele luni am ocupat toate rolurile existente, am făcut design, am studiat tâmplăria, am fost croitoreasă, cusătoreasă, orice a fost necesar.

Soțul meu, Bogdan, m-a susținut încă din primele clipe și m-a încurajat să îmi dau frâu liber creativității. Când afacerea a crescut și ne-am dat seama că avem nevoie de mai multe competențe, dincolo de cele de proiectare și producție, Bogdan s-a alăturat proiectului, ajutându-ne cu expertiza sa de vânzări și management. Practic, atunci am simțit că am devenit un brand cu viziune și cu potențial de extindere.

Din acel moment, am început să ne organizăm altfel activitatea, astfel încât fiecare să avem responsabilitățile sale, eu pe partea de viziune și producție, Bogdan pe dezvoltare și management de business. Astfel, am ajuns să ne extindem atât portofoliul de clienți, cât și showroomurile. Acum suntem prezenți în toată țara, prin sedii unde doritorii pot descoperi și testa paturile noastre.

În ceea ce privește secretele unui somn de calitate, pot spune că le-am descoperit testând și că suntem într-o continuă evoluție, deoarece ținem pasul cu studiile și cu soluțiile internaționale. Avem deja peste nouă ani de când experimentăm hoteluri de 5 stele, pentru a înțelege cum se raportează ospitalierii de top la un somn de calitate, și, în plus, suntem întotdeauna prezenți la târgurile internaționale, unde producătorii prezintă produse inovatoare.

AMI WHITE BUCURESTI

Conceptul de paturi boxspring este puțin cunoscut în România. Ne explici în ce constă și care sunt diferențiatorii săi?
A.B.: Paturile boxspring sunt formate dintr-o structură cu două părți principale – o bază rigidă și un strat suplimentar de înveliș moale (stratul de confort, cum îi spunem noi), care combină funcționalitatea, susținerea și confortul.

În cazul nostru, la Ami White Quality Sleep, structura boxspring, salteaua și topperul reprezintă elementele fundamentale ale patului.

Boxul este realizat din lemn masiv, oferind o bază solidă și stabilă pentru întregul sistem. În interiorul său sunt integrate arcuri de tip Pocket Spring, dispuse individual și conectate între ele pentru a asigura o distribuție uniformă a greutății corpului.

Salteaua Pocket Spring este compusă din arcuri împachetate individual, ce oferă susținere optimă și mențin poziția corectă a coloanei vertebrale. Fiecare jumătate de saltea poate fi personalizată în funcție de preferințele și nevoile fiecărui partener, alegând între arcuri moi, medii sau tari.

Topperul, ultimul element al sistemului, oferă senzația pe care doriți să o simțiți atunci când vă așezați pe pat. Disponibil atât încorporat în saltea, cât și separat, topperul este realizat preponderent din latex natural, pentru a oferi confort și susținere suplimentară.

În ansamblu, structura boxspring, salteaua și topperul Ami White Quality Sleep reprezintă o soluție completă pentru un somn de calitate și o experiență de odihnă de neuitat.

Numele brandului are o semnificație anume?
A.B.: Albul este suprafața noastră de reflecție. Așa cum conceptul de white noise face referire la frecvențe care acoperă și neutralizează alte sunete, noi privim albul ca pe o metaforă pentru potențialul pur și infinit al somnului odihnitor. Este o suprafață fără cusur, care oferă un mediu imaculat și calm pentru odihnă. Astfel, această înțelegere a albului ne ghidează către ideea de a crea un mediu perfect și liniștit pentru somnul de calitate, reflectând, în același timp, angajamentul nostru față de confort și excelență în fiecare detaliu al experienței noastre.

Ce servicii ne propune Ami White și cât ne pot garanta ele calitatea relaxării și sănătății?
Bogdan Blidariu: Serviciile oferite de Ami White se bazează pe un proces meticulos și personalizat, menit să asigure confortul și satisfacția fiecărui client. Începem cu o sesiune inițială de consultanță, în cadrul căreia identificăm nevoile și preferințele clientului. Luăm în considerare toate aspectele, de la cele estetice, la cele funcționale, pentru că analizăm aspecte extrem de importante pentru configurarea unei saltele, cum sunt greutatea, înălțimea, poziția preferată de dormit și potențialele probleme de sănătate sau afecțiuni.

Astfel, consultantul și clientul trec printr-un proces de co-creare, în care primul configurează o soluție complet personalizată, oferind sugestiile și explicațiile necesare, iar beneficiarul își exprimă dorințele și aprobă modelul și designul final. Rezultatul este un produs hiperpersonalizat, adaptat nevoilor și preferințelor clientului. Practic, la noi, niciun produs nu seamănă cu celălalt.

Mai mult, serviciile noastre nu se opresc aici. Odată ce producția este gata, clientul beneficiază de o perioadă de probă, care îi permite să se asigure că se simte confortabil cu noua saltea și că are parte cu adevărat de un somn odihnitor, de calitate.

Credeam că un pat zdravăn și o saltea calitativă sunt bune pentru toată lumea, indiferent de particularitățile fiecărui individ (greutate, înălțime etc.). De ce e importantă personalizarea saltelei și a patului?
B.B.: Afirmația că un pat zdravăn și o saltea calitativă sunt bune pentru oricine era considerată corectă cu ani în urmă, însă studiile constante ne arată că e loc de îmbunătățire și ne învață câte variabile există, atunci când te raportezi la calitatea unei saltele. Fiecare dintre noi este diferit, atât la nivel de preferințe, cât și în ceea ce privește nevoile pe care corpul nostru le are, așa că sunt multe șanse ca salteaua optimă pentru mine să nu fie cea mai confortabilă pentru tine. Aici intervine personalizarea, în funcție de particularitățile noastre. Forma și greutatea corpului fiecăruia dintre noi influențează modul în care dormim și nevoile pe care le avem. O saltea făcută la comandă oferă susținerea corectă în funcție de distribuția greutății și de poziția de dormit a fiecărei persoane, ajutând la menținerea unei alinieri corecte a coloanei vertebrale și la reducerea disconfortului sau durerilor.

În plus, pentru că rămânem fideli ideii de personalizare, o aplicăm și la nivel de produs, pentru că, în cazul cuplurilor, le permitem partenerilor să își adapteze partea saltelei pe care dorm, în funcție de greutate, înălțime, poziția de somn și mulți alți factori.

Care sunt atuurile/avantajele saltelelor cu arcuri ambalate individual față de celelalte tipuri de saltele din piață?
B.B.: Saltelele cu arcuri împachetate individual au câteva avantaje semnificative față de cele cu arcuri interconectate. În primul rând, fiind complet separate între ele, creează o stare de izolare. Practic, se reduce transferul de mișcare dintre parteneri, ceea ce poate îmbunătăți calitatea somnului și diminuarea disconfortului, în cazul în care unul dintre ei se mișcă sau se ridică în timpul nopții.

Mai mult, când fiecare arc este împachetat individual, corpul beneficiază de o susținere mai bună, precisă și personalizată. Astfel, se menține o aliniere corectă a coloanei vertebrale și se reduc punctele de presiune, ceea ce contribuie la reducerea durerilor și disconfortului asociate cu diferite afecțiuni ale coloanei.

Un experiment pe care îmi place să îl recomand clienților noștri este cel al paharului de vin, plasat pe o parte a saltelei. În cazul paturilor noastre, dacă îl lași acolo și te așezi pe latura opusă, el va rămâne fix, fără a exista vreun risc să se verse. Acest lucru demonstrează nivelul ridicat de stabilitate.

Cât de greu sau de ușor a fost să vă evidențiați într-o piață efervescentă și dinamică atunci când ați început, la Timișoara?
A.B.: Trăim vremuri foarte competitive, așa că nu e niciodată ușor să te evidențiezi pe piață, însă credem ferm în pasiunea și dedicarea noastră. Experiența ne-a demonstrat că, atunci când faci lucrurile corect și oferi produse de calitate, consumatorii te vor remarca și te vor pune în topul preferințelor lor.

Dacă privim această industrie obiectiv, remarcăm că nu există producători români care să facă paturi boxspring la nivelul de personalizare pe care îl oferim noi, așa că am abordat un ocean albastru, în care competitori ne sunt brandurile internaționale. De acestea ne-am diferențiat prin orientarea către client și hiperpersonalizarea despre care vorbeam. Inspirația noastră este fiecare client al nostru și ritmul vieții sale de zi cu zi.

Ca urmare, afacerea noastră a crescut mult timp organic, din recomandări. Clienții au fost cei care ne-au motivat să evoluăm încontinuu și să creștem atât standardul de producție și inovație tehnologică, cât și acoperirea pe piață, extinzându-ne în toată țara.

Dar azi, cum vă raportați la concurență? Țineți cont în vreun fel de competitori?
A.B.: În viziunea mea, competiția este motorul inovației și al autodepășirii. Ne uităm, bineînțeles, și la concurența directă – producătorii internaționali de paturi boxspring –, și la cea indirectă – oricine vinde paturi și saltele în România –, pentru că știm cât de important este să înțelegi opțiunile consumatorilor și felul în care alte branduri îi abordează. La nivel de tehnologie, ne raportăm la companii internaționale de renume, cu sute de ani de expertiză în saltele și mobilier de lux pentru dormitor.

Unde anume sunt fabricate/produse aceste paturi/saltele și în cât timp putem intra în posesia lor?
B.B.: Produsele noastre sunt manufacturate exclusiv la fabrica noastră din Chereveșu Mare, lângă Timișoara. Timpul de livrare este de trei până la cinci săptămâni de la lansarea comenzii.

Succesul brandului Ami White Quality Sleep s-a răsfrânt și peste hotare. Cum faceți față onorării numeroaselor comenzi din afara granițelor țării?
B.B.: Într-adevăr, avem clienți B2B și B2C în străinătate. Colaborăm cu designeri de interior, dezvoltatori rezidențiali și hotelieri premium – pentru ca împreună să oferim o experiență sofisticată de confort. De exemplu, am finalizat recent comanda pentru un boutique hotel din regiunea Valpolicella, Italia.

Pe partea de producție, avem capacități care ne permit să executăm un volum mare de comenzi, concomitent, așa că respectăm întotdeauna termenul menționat. În ceea ce privește transportul propriu-zis, ne ajută poziția strategică, faptul că suntem în Timișoara și că putem livra direct în vestul Europei, de unde ne vin foarte multe comenzi. Lucrăm constant la identificarea de noi opțiuni de distribuție și logistică.

Știu că aveți în portofoliu și o secțiune de produse inedite – ce ne puteți spune despre ele?
A.B.: Produsul nostru cel mai apreciat și care surprinde toți clienții este salteaua personalizată 50-50, care ține cont de greutatea, dimensiunile și preferințele fiecărui partener. Pe lângă aceasta, am dezvoltat și altele, care au ca punct de pornire informațiile pe care le colectăm de la cei care ne trec pragul, nevoile și alegerile lor.

Printre acestea, se numără topperele cu 90% puf și 10% pene, create pentru a oferi cel mai înalt nivel de confort și un somn cu adevărat recompensator, sau pilota noastră fabuloasă, care îmbracă patul 180 de grade, pentru a oferi căldură ambilor parteneri, indiferent de mișcările pe care le face fiecare.

Aceste produse sunt concepute pentru a satisface cele mai exigente cerințe și pentru a crea un mediu de somn perfect, fără absolut niciun compromis.

Ce ne puteți spune despre showroomurile voastre, câte aveți, în ce orașe? Intenționați să mai deschideți și în alte zone?
B.B.: Showroomurile noastre sunt parteneriate locale cu profesioniști care ne împărtășesc viziunea, standardele de calitate și orientarea către client. Această abordare descentralizată, în care dezvoltăm relații colaborative, ne permite să ne extindem geografic mai rapid decât am fi făcut-o pe cont propriu, ceea ce ne-a ajutat să ajungem mai eficient la publicul nostru țintă și să integrăm produsele noastre în piețele locale, creând astfel o prezență națională care rezonează cu valorile fiecărei comunități.

Astfel, în prezent, avem showroomuri în Timișoara, București, Brașov, Cluj, Iași și Constanța și suntem mereu deschiși identificării de noi orașe. În plus, încurajați de cereri și feedback, explorăm ideea deschiderii unor puncte de lucru și în afara țării.

Pornind de la viziunea voastră – „Zi de zi, măreția se găsește acolo unde fiecare dintre noi își dorește cu adevărat să o caute”, voi unde anume o căutați acum?
A.B.: Ne concentrăm pe căutarea măreției în lucruri aparent simple, care aduc valoare vieții cotidiene. Angajamentul nostru nu este să îți oferim un pat, o saltea sau produse pentru dormitor, ci un somn de calitate, odihnitor și echilibrant. Pornim de la un element de bază al vieții noastre, ceva ce uneori subestimăm sau considerăm că ni se cuvine să fie la un anumit standard, și îl ducem spre excelență, pentru că ne dorim să aducem valoare în viața clienților noștri. Printr-o continuă căutare a detaliilor care fac diferența, ne inspirăm să creăm produse și experiențe extraordinare.

Sunteți doi, soț și soție, implicați în același business. Evident că este benefic să aveți viziuni comune, să „trageți amândoi la aceeași căruță”. Dar cum este atunci când aveți păreri diferite?
A.B.: Este întotdeauna o provocare să fii asociat în afaceri cu partenerul de viață, deoarece aducem în discuție nu doar viziunile și perspectivele noastre profesionale, ci și dinamica relației personale. Nu a fost ușor de la început, dar, odată cu atingerea unui nivel ridicat de maturitate profesională și personală, am învățat să ne celebrăm diferențele și să le transformăm în atuuri de business.

În acest moment, ne echilibrăm foarte bine, iar discuțiile în contradictoriu sunt extrem de benefice, fiindcă ne provoacă să găsim cele mai bune soluții. Când știi să o gestionezi, diversitatea de opinii aduce multă valoare procesului decizional și afacerii.

Eu, de exemplu, am învățat că este bine să vin cu multă creativitate și inspirație, să nu mă limitez și să fiu mereu orientată spre client și calitate, dar știu că am nevoie de pragmatismul lui Bogdan și de gândirea sa strategică, pentru a face ca lucrurile să se întâmple într-un
mod sustenabil, în linie cu capacitățile noastre de implementare, resursele financiare și dinamica pieței.

Ce altceva în afară de Ami White Quality Sleep vă aduce împlinirea, liniștea, bucuria?
A.B.: În afară de Ami White Quality Sleep, ceea ce ne aduce împlinire, liniște și bucurie sunt relațiile interumane și conexiunile autentice pe care
le-am stabilit cu cei din jur. Pentru noi, fericirea și împlinirea vin din interacțiunile cu oamenii dragi și din posibilitatea de a contribui la binele lor și la creșterea lor. De aceea, suntem mândri că am reușit să consolidăm o echipă atât de frumoasă, stabilă și unită.

Ce reprezintă luxul pentru voi?
A.B.: Pentru mine, luxul suprem înseamnă să îți permiți să fii cu adevărat tu însuți, să nu simți presiunea de a depinde de părerea altora sau de a-ți demonstra valoarea și să îți dai seama că ești suficient așa cum ești.

B.B.: Pentru mine, luxul reprezintă să trăiești în conformitate cu valori fundamentale, cum ar fi integritatea, respectul și excelența. Este un lux să poți lua deciziile care ți se par corecte, ghidându-te
după reperele tale, de a nu simți că trebuie să faci compromisuri în ceea ce le livrezi celorlalți. De aceea, vom continua să investim și anul acesta în utilaje performante, care să ne permită să folosim materiale ecologice, sustenabile, de cea mai înaltă calitate.

A.B.: Încercăm să ne consolidăm zilnic, cu pasiune și exigență, privilegiul de a fi partenerii clienților noștri în călătoria dinspre vis spre zorii unui nou început.

Unde vă găsim rapid și ușor?
Site: amiwhite.ro
Instagram: amiwhitebeds
Facebook: amiwhiteboxspringbeds
Foto: Andrada Usvat

Contact: vanzari@amiwhite.ro
+40.734.657.035

Energy Expo 10-13 octombrie