
La trei decenii după ce și-a gravat numele în istoria curselor de anduranță, McLaren se pregătește să revină pe asfaltul sacru de la Le Mans — iar de această dată, nu va fi o călătorie pe care să o facă singur. Cu doar câteva ore înainte de startul ediției din acest an a legendarei cursa de 24 de ore, producătorul britanic de supermașini a prezentat oficial hypercarul cu care va concura în 2027. Mai mult decât o revenire în motorsport, este o invitație exclusivă pentru un număr restrâns de pasionați care vor avea ocazia rară de a lua parte la această renaștere.
Momentul lansării nu a fost întâmplător: anul 2025 marchează 30 de ani de la victoria legendară din 1995, când McLaren F1 GTR, aflat la prima sa participare la Le Mans, a câștigat cursa la general și a ocupat, totodată, locurile 3, 4, 5 și 13 — o performanță de debut care rămâne neegalată în istoria competiției.
Hypercarul McLaren din 2027 va concura în clasa LMDh, o categorie care combină performanța ridicată cu standardizarea componentelor pentru controlul costurilor. În cazul McLaren, șasiul monococ din fibră de carbon este furnizat de Dallara, același constructor care echipează și modelele Cadillac V-Series.R și BMW M Hybrid V8. Motorizarea va fi un V6 bi-turbo asistat de un sistem hibrid, puterea totală fiind limitată la 662 CP, conform reglementărilor actuale. Proiectul de curse va fi gestionat în parteneriat cu United Autosports, echipă co-deținută de Zak Brown, CEO McLaren Racing.
Specificațiile complete ale mașinii sunt încă în curs de dezvoltare, dar McLaren a dezvăluit deja o inițiativă care merge mult mai departe decât simpla participare competițională: Project: Endurance. În cadrul acestui program exclusivist, vor fi construite un număr limitat de hypercaruri pentru clienți, aproape identice cu modelul care va concura la Le Mans. Diferențele dintre cele două versiuni vor fi „doar niște rafinamente minore”, iar modelul destinat clienților va include o unitate hibrid personalizată. Acesta nu este un derivat atenuat, ci o versiune pură, concepută pentru cei care doresc o experiență autentică de motorsport.
Mai mult decât atât, proprietarii vor avea acces privilegiat în culisele procesului de dezvoltare al mașinii, până în 2027. Programul exclusiv de doi ani include sesiuni de condus pe unele dintre cele mai faimoase circuite din lume — o experiență ce transformă simplul client într-un participant activ la povestea McLaren.
Prețul nu a fost dezvăluit, însă având în vedere istoricul mărcii, se anticipează o sumă formată din șapte cifre. Dar pentru cei aleși să facă parte din acest program, valoarea nu se va măsura doar în bani — ci în statut, adrenalină și apartenența la o filă nouă de istorie.
Revenirea McLaren la Le Mans nu este doar un exercițiu simbolic. Este o decizie strategică, încărcată emoțional, dar și profund personală pentru marca britanică. Iar pentru cei suficient de norocoși să fie incluși în acest proiect rar, este o șansă unică de a păși în fluxul unei moșteniri legendare — nu ca simpli spectatori, ci ca actori direcți ai unei reveniri de excepție.