2024, anul lansărilor Porsche: Panamera, Taycan, Macan și 911 primesc versiuni noi

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 06-06-2024

în: Auto

Porsche

Noua generație a modelului Panamera, dezvăluită la finalul anului trecut, a fost expusă și prezentată publicului din România, în premieră europeană absolută, pe terenul principal din cadrul BT Arena, de unde a urmărit evoluția jucătoarelor în turneul Transylvania Open de la Cluj-Napoca, desemnat cel mai bun din lume la categoria WTA250 în 2022 și 2023. Turneul a avut loc anul acesta în deschiderea sezonului, în februarie, iar Porsche a fost, din nou, mașina oficială și partenerul auto exclusiv al turneului.

Lansarea oficială a modelului Panamera pe piața din România a avut loc în luna martie, la MINA Museum din București, într-un spectacol incendiar de lumini și culori. În acord cu sloganul modelului, Choose Boldly, Porsche a avut la premiera Panamera o abordare curajoasă și ieșită din tipare. Seara a fost deschisă de un concert energizant susținut de trupa Vunk, care a încins atmosfera și a pregătit publicul pentru momentul dezvelirii modelului. O trupă de dans contemporan a însoțit, pe ritmuri dinamice, momentul intrării în scenă a noii berline de lux. Cu un concept de show imersiv de artă digitală creat special pentru Panamera, evenimentul a găzduit momente și decoruri de live art, care i-au făcut pe cei prezenți parte integrantă din tablouri și imagini artistice. În concluzie, cei prezenți au trăit live conceptul de exclusivism promovat de Porsche: acela că luxul se extinde dincolo de produsul cumpărat, la toată lumea de experiențe, trăiri și comunități pe care ți-o deschide și în care te învăluie.

Întorcându-ne la noul model, cea de-a treia generație a berlinei sportive de lux se caracterizează printr-o gamă mai largă de funcții digitale, un design proaspăt și expresiv și un spectru mai larg între performanța dinamică și confortul la volan.

Porsche

Aspectul fundamental reînnoit al modelului Panamera conferă berlinei sport un aspect și mai expresiv și sportiv. Linia redesenată a geamurilor, din partea laterală, întărește caracterul de berlină al mașinii sport în patru uși. Marginile exterioare ale lunetei sunt la același nivel cu conturul caroseriei, creând linii armonioase în partea din spate a mașinii.

La interior, conceptul de habitaclu – Porsche Driver Experience – prezintă echilibrul ideal între elementele de control digitale și analogice și poziționează elementele esențiale pentru condus de-a lungul axei șoferului. 

Un afișaj opțional pentru pasageri integrează îndeaproape pasagerul în experiența de conducere. Ecranul de 10,9 inchi afișează, la cerere, date despre performanțele mașinii. De asemenea, acesta permite operarea sistemului de infotainment și suportă streaming video, în timp ce mașina este în mișcare. Pentru a evita distragerea atenției celui care se află la volan, ecranul dedicat pasagerilor nu poate fi văzut de pe scaunul șoferului.

Un sistem de propulsie E-Hybrid mai puternic și un nou sistem de suspensie cu specificații înalte subliniază dorința de a oferi cea mai dinamică berlină din segment. De altfel, Porsche oferă un total de patru sisteme de propulsie eficiente E-Hybrid, pentru noul Panamera, ca răspuns la cererea crescută. Toate variantele E-Hybrid beneficiază de performanțe, autonomie și eficiență mai mari. Cu o putere a sistemului de 500 kW (680 CP) și un cuplu al sistemului de până la 930 Nm, Panamera Turbo E-Hybrid atinge 100 km/h în 3,2 secunde și se mândrește cu o viteză maximă de 315 km/h. Autonomia a fost extinsă până la 96 de kilometri, la varianta Panamera 4 E-Hybrid.

Suspensia activă inovatoare Porsche Active Ride este, de asemenea, disponibilă pentru modelele E-Hybrid. Aceasta combină capacitatea de a oferi o tracțiune optimizată și performanțe optimizate în viraje, cu un grad ridicat de confort. Suspensia absoarbe aproape complet mișcările corpului cauzate de imperfecțiunile drumului și menține mașina în permanență orizontal, în timpul manevrelor dinamice de conducere. Amortizoarele pot ajusta reglajul de până la 13 ori pe secundă și, astfel, reacționează fulgerător de repede la situația de condus și la suprafața drumului. Tehnologia permite, de asemenea, funcții inovatoare, cum ar fi supracompensarea mișcărilor de tangaj și ruliu, precum și ridicarea caroseriei la urcarea și coborârea din mașină.

Porsche

Noul Porsche Macan complet electric își pregătește sosirea în România

O serie de evenimente locale ale mărcii i-au „pavat drumul” către țara noastră cu acțiuni de teasing, în așteptarea marii lansări din a doua parte a anului.

Dezvăluit cu mare fast la începutul acestui an la Singapore, primul SUV 100% electric de la Porsche stabilește noi standarde în clasa sa. Este al doilea model electric al mărcii, după Taycan, și promite E-Performance pe orice teren, dar și un nivel ridicat de utilitate cotidiană.

Noul Macan electric are performanțele unei mașini Porsche sport, cu motorizări de până la 470 kW (639 CP), dar oferă în același timp binecunoscutul confort pe care modelul și-a construit reputația. În plus, pentru o utilizare de zi cu zi fără niciun fel de obstacole, performanțele sale sunt dublate de o încărcare rapidă, de până la 270 kW, și de o autonomie de până la 613 kilometri, conform WLTP.

Datorită proporțiilor mai ascuțite și ADN-ului Porsche Design, noile modele Macan au un aspect dinamic și dominant. Ampatamentul, care este cu 86 de milimetri mai lung decât cel al modelului anterior, este compensat de un bot și un spate scurte. Linia distinctivă a modelelor Porsche se integrează cu luneta plată. În combinație cu ușile fără ramă, cu lamele laterale caracteristice, rezultatul este un design elegant și sportiv. Umerii puternic pronunțați conferă părții din spate un aspect musculos. Logoul Porsche se află acum în centrul benzii de lumină sculpturală, 3D.

În România, modelul va fi prezentat publicului pentru prima oară în a doua parte a acestui an. Dar în așteptarea acestui moment, Porsche a început campania locală de teasing.

La turneul Transylvania Open de la Cluj-Napoca, Porsche a îmbrăcat orașul Cluj-Napoca și BT Arena în nuanțe de mov, în cinstea noului Macan. Prezentat la premiera mondială sub semnul nuanțelor Shades of Provence, modelul nu a putut fi prezent fizic la Cluj, dar fanii SUV-ului i-au putut admira silueta într-un cub semiopac poziționat în centrul orașului din inima Transilvaniei. 

La ediția actuală a Art Safari, intitulată „Taine şi comori”, care marchează un deceniu de existență și aduce în prim-plan mari maeștri ai artei românești prin intermediul a cinci expoziții de artă, Porsche a reluat tema „Shades of Provence”. Camera dedicată producătorului auto este „îmbrăcată” într-un steag în carouri, binecunoscutul simbol al vitezei și al competițiilor pe circuit, de această dată în nuanțe de Provence, creând un efect de iluzie optică celor care pășesc în universul Porsche. Același tipar este preluat și pe instalația de artă supradimensionată creată de Costin Ioniță, sculptura modelului 911 Sport Classic, poziționată, ca de obicei, la înălțime, pe unul dintre pereții camerei, oferindu-i un efect 3D.

Creațiile studenților de la UNArte realizate special pentru Porsche – o serie limitată de lucrări ce înfățișează interpretări spectaculoase ale caroseriei și ale detaliilor de design specifice mărcii Porsche, transpuse în tehnici consacrate ale ceramicii, sticlei și metalului – pot fi și ele admirate în camera Porsche. O nouă sculptură metalică semnată de artistul Marian Ioniță completează exponatele Porsche de la această ediție de neratat Art Safari, pe care o veți găsi deschisă până pe 28 iulie 2024.

Porsche

Noul Porsche Taycan: îmbunătățit sub aproape toate aspectele

Lansările de anul acesta se completează cu noul Taycan, complet modernizat. Noua versiune are mai multă putere, o autonomie mai mare, accelerează mai repede și se încarcă într-un timp mai scurt, cu o stabilitate mai mare.

Cu un nou aspect frontal și posterior, cu faruri și stopuri noi, experții de la Style Porsche au perfecționat și mai mult stilul curat și purist al Taycan. Noul design al aripilor frontale și farurile mai plate accentuează și mai mult lățimea modelului Taycan.

Noile faruri dispun de tehnologie HD matrix, de înaltă rezoluție, cu optică detaliată, și afișează acum grafica specifică mărcii, în patru puncte, pe timp de noapte. Logoul Porsche din banda luminoasă din spate are un design tridimensional, cu aspect de sticlă. Pentru prima dată este disponibilă o versiune iluminată a acestuia, care prezintă animații de întâmpinare/plecare.

Printre alte caracteristici notabile, accentele în culoarea Turbonite fac ca modelele Turbo și Turbo S să iasă mai mult în evidență față de celelalte versiuni, atât la exterior, cât și la interior.

Taycan Turbo GT și-a sărbătorit, de asemenea, recent, premiera mondială. Cu acesta, Porsche transferă pentru prima dată tradiția sa GT în era electrică – cu o viteză maximă de 305 km/h, până la 815 kW (1108 PS) și un sprint de la 0 la 100 km/h de 2,2 secunde.