Bentley Motors a anunțat astăzi rezultate financiare record pentru primul trimestru al anului 2022. Cifrele încurajatoare dezvăluie o performanță de neegalat a mărcii britanice de lux în primul trimestru, cu profit operațional în creștere cu 162 la sută, până la 170 de milioane de euro, echivalând cu al doilea cel mai mare profit anual realizat vreodată de companie.
Anunțul urmează anului financiar record 2021, când profitul anual a crescut la 389 de milioane de euro – mai mult decât dublu față de cel mai bun nivel anterior al companiei, de 170 de milioane de euro, obținut în 2014. Veniturile și rentabilitatea vânzărilor au atins, de asemenea, niveluri record în primele trei luni ale anului 2022, ajungând la 813 milioane EUR și, respectiv, la 21%. Și, în ciuda performanței vânzărilor, care s-au redus ușor din cauza evenimentelor globale, a existat o creștere constantă a interesului clienților pentru noile modele, rezultând comenzi la niveluri record.
Cele mai recente cifre susțin, de asemenea, strategia de perspectivă a Bentley Beyond100, care își propune să reinventeze întreaga gamă de produse pentru a atinge neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2030. Această inițiativă ambițioasă a fost susținută de un program de investiții pe zece ani la fabrica de pe Pyms Lane – suma de 3 miliarde de euro reprezintă cel mai mare program de transformare din istoria Bentley.
În primul trimestru al anului 2022, veniturile pe unitate au crescut de la 184.000 EUR la 212.000 EUR, cu un interes semnificativ pentru derivatele Mulliner și Speed, în special în Europa, unde vânzările totale au crescut cu 38%. La nivel global, vânzările Continental GT au crescut cu zece la sută, cu performanțe puternice în regiunea Asia Pacific și în special pe piața de origine a mărcii din Regatul Unit.
Adrian Hallmark, președinte și CEO al Bentley Motors, a declarat:
„În ciuda unui mediu global provocator, am început 2022 ducând mai departe performanțele din 2021, cu un alt set solid de cifre financiare. Acest lucru a fost determinat de o creștere puternică a veniturilor, datorată noului nostru portofoliu de modele proaspăt și interesant, de o creștere semnificativă a cererii pentru programul de personalizare Bentley și de o creștere puternică a vânzărilor noilor noastre produse hibridizate. Efectul combinat al acestor venituri, împreună cu un model de afaceri restructurat, ne-a permis să oferim profituri competitive ale vânzărilor și investițiilor.
„Aceste rezultate demonstrează puterea intrinsecă a mărcii noastre și confirmă succesul continuu al strategiei noastre Beyond100. De asemenea, ele ne dau încredere în anii de transformare care urmează”.
Jan-Henrik Lafrentz, membru al Consiliului pentru Finanțe și IT, la Bentley Motors, a adăugat:
„Deși incertitudinile economice globale continue au afectat ușor performanța vânzărilor noastre în primul trimestru, creșterea veniturilor, a profitului și menținerea unei baze de costuri mai scăzute sunt un indiciu clar că avem o afacere rezistentă. Este o platformă stabilă pentru a face față provocărilor externe și formează o bază pentru a ne atinge ambițiile Beyond100 și a conduce mobilitatea de lux durabilă în viitor”.
Rezultate financiare Q1
Rezultat financiar | 2022 Q1 | 2021 Q1 |
Venituri | 813 milioane EUR (+41%) | 578 milioane |
Rezultat operațional | 170 milioane EUR (+162%) | 65 milioane EUR |
Rentabilitatea vânzărilor | 21% | 11,2% |
Vânzări Q1
Piața | 2022 Q1 | 2021 Q1 | 2022 Q1 |
America de Nord, Centrală și de Sud | 832 (-9%) | 915 | 26% |
China continentală, | 761 (-29%) | 1.068 | 24% |
Europa | 706 (+38%) | 524 | 22% |
Asia Pacific | 369 (+ 19%) | 310 | 12% |
Regatul Unit | 368 (+30%) | 278 | 11% |
Orientul Mijlociu | 167 (-38%) | 269 | 5% |
Total | 3.203 (-5%) | 3.358 | 100% |