Toate noile modele Maserati vor fi dezvoltate, proiectate şi construite în proporţie de 100% în Italia, adoptând sisteme electrice de propulsie hibride şi cu baterii, care vor îngloba toată inovaţia şi performanţele extraordinare ce fac parte din ADN-ul mărcii.
După anunţarea testării noilor sisteme electrice complete, care vor fi instalate pe viitoarele modele Maserati, vă prezentăm acum planurile de dezvoltare şi producţie pentru gama de automobile electrice a mărcii Tridentului.
Programul de electrificare Maserati începe anul acesta, iar primul automobil hibrid construit va fi noul Maserati Ghibli.
Producţia noilor Maserati GranTurismo şi GranCabrio, primele maşini ale mărcii care au adoptat soluţii 100% electrice, va începe în 2021.
Maserati a decis să construiască GranTurismo şi GranCabrio în nucleul de producţie din Mirafiori, cu o investiţie de 800 de milioane de euro. Ultima generaţie de GranTurismo şi GranCabrio, două maşini reprezentative pentru marca Trident, a însumat peste 40.000 de unităţi vândute din 2007 până în 2019.
Pe parcursul anului 2020, Mirafiori îşi va consolida poziţia de nucleu mondial dedicat electrificării şi mobilităţii pentru viitor, o mare parte a capacităţii sale fiind alocată producţiei de noi maşini electrificate din această marcă.
Cu toate acestea, inima Maserati se află încă în Modena, la sediu, unde sunt dezvoltate şi testate maşinile din gama sa şi unde urmează să fie construită noua maşină super sport. Pentru Maserati, Modena este locul în care se produc maşini extraordinare de mai bine de 80 de ani, toate remarcându-se prin lux, eleganţă, stil, performanţă şi calitate, şi care sunt vândute în peste 70 de pieţe.
În 2020, primul dintre noile modele Maserati construite la Modena va fi modelul super sport, ce debordează de tehnologie şi evocă valorile tradiţionale ale mărcii. Sunt în curs lucrări importante de modernizare pe linia de producţie de la fabrica din Modena, parţial pentru a putea găzdui versiunea electrică a noii maşini super sport. În acelaşi timp, au început deja lucrările la o vopsitorie, o adăugire complet nouă la fabrică.
Tot la Modena se află şi laboratorul de inovare, punctul central de cercetare tehnologică, dezvoltare şi design al mărcii. În această instituție de excelenţă sunt concepute toate modelele Maserati de astăzi şi de mâine. Aici, procesele digitale susţin dezvoltarea produsului, aplicând formula exclusivă Maserati, care adoptă o abordare integrată, ce acordă prioritate factorului uman încă din fazele iniţiale: accentul pe client este încorporat în lumea simulării virtuale, printr-o combinaţie exclusivă între hardware şi software. Procesele digitale care susţin dezvoltarea produsului se desfăşoară în trei domenii majore: simulatorul static, noul simulator dinamic de ultimă generaţie cu tehnologie DiM (Driver-in-Motion) şi laboratoare de dezvoltare „User eXperience”.
De asemenea, urmează un nou vehicul utilitar Maserati, care va fi construit la Cassino şi este destinat să fie vârful de lance al mărcii, datorită tehnologiilor sale inovatoare. Investiţia în construcţia noii linii de producţie se va ridica la aproximativ 800 de milioane de euro şi este programată să înceapă la sfârşitul primului trimestru al anului 2020. Se preconizează că primele automobile din preproducţie vor ieşi de pe linie până în 2021.
Potrivit unuia dintre sloganurile recente ale mărcii, „viitorul sună altfel”, iar acest lucru va fi şi mai evident în luna mai a acestui an, când trecutul şi viitorul se vor întâlni pentru a propulsa Maserati în mod ferm pe scena mondială pentru viitorul mobilităţii.