Violeta Pană: „Atmosphere Fashion este un brand puternic, pentru femei cu personalitate”

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 30-01-2024

în: Fashion

Violeta Pană

Atmosphere este un brand românesc dedicat femeilor care doresc să-și exprime personalitatea prin intermediul vestimentației. A fost fondat în anul 2002 de Violeta Pană, care, ulterior, în 2010, a preluat rolul de creative director. Toate piesele Atmosphere sunt create în atelierele din România, din materiale de calitate și cu o atenție specială la detalii. Într-un interviu exclusiv pentru LUXURY Magazine, Violeta Pană ne-a vorbit despre ce înseamnă să ai un business de succes în industria modei, despre evoluția brandului său și despre tendințele actuale în materie de fashion.

Care este, pe scurt, povestea brandului Atmosphere? De unde a pornit ideea acestui business?
Sunt emoționată să vorbesc despre Atmosphere, un brand românesc de modă fondat în 2002, cu un concept ce se adresează femeilor care doresc să-și exprime personalitatea prin vestimentație.

Ideea acestui business a pornit din dorința de a oferi femeilor din România opțiuni numeroase, elegante și versatile de îmbrăcăminte, potrivite evenimentelor importante, dar care pot fi adaptate și la petreceri cocktail sau întâlniri office.

Mă bucur că astăzi am ajuns la peste două milioane de cliente și peste 5.000 de ținute pentru femeile elegante din România!

Ne poți povesti puțin despre evoluția brandului, de la inaugurarea lui în 2002 și până în prezent?
De la inaugurarea sa în 2002, compania Atmosphere a parcurs o evoluție remarcabilă. A început ca un mic magazin online și s-a dezvoltat treptat într-un brand cunoscut pe piața de modă din România, ajungând la 11 magazine Atmosphere în toată țara. A crescut prin lansarea de noi colecții de modă în fiecare sezon, cu marele avantaj de a avea un atelier propriu de producție.

Astăzi, brandul deține aproximativ 80% din piața de rochii de seară și evenimente din România, are o prezență semnificativă și continuă să inspire femeile cu creații elegante și actuale. De asemenea, suntem prezenți la festivalurile de modă din România, Cannes sau Italia.

În 2010 ai preluat poziția de director de creație în cadrul brandului. Ce a îndrumat această decizie?
Decizia de a prelua poziția de director de creație în 2010 a fost motivată de pasiunea pentru design și modă, care mi-a fost insuflată de către mama mea, încă de când eram copil.

Am dorit să aduc influențe noi și inovație în crearea colecțiilor Atmosphere, pentru a consolida brandul și a satisface așteptările clientelor noastre. Îmi doresc să contribui la crearea unei imagini moderne a femeilor din România!

Violeta Pană

Ne poți vorbi puțin despre backgroundul tău în cibernetică și despre cum a contribuit la clădirea brandului Atmosphere?
Backgroundul în cibernetică m-a ajutat în dezvoltarea brandului Atmosphere prin aplicarea principiilor analitice și de planificare în procesele de proiectare și producție. Acest background mi-a oferit și abilități de gestionare eficientă a resurselor și a datelor, ceea ce este esențial în conducerea unui business de modă.

Ai preluat de la mama ta experiența în croitorie, cu toate că tu, personal, te-ai orientat către partea de creație/design. Ne poți spune câte ceva despre influența/inspirația pe care ți-a oferit-o ea?
Nu credeam că o să ajung să lucrez în domeniul vestimentar, fiind o fire atât de analitică, însă am înțeles ușor ce înseamnă un atelier și o afacere de modă cu atelier propriu.

Mama mea a fost o sursă de inspirație în ceea ce privește pasiunea pentru croitorie. Am învățat multe de la ea urmărind-o lucrând și mă bucur că m-a implicat de mică în lumea confecțiilor!

Care este prima ta amintire legată de modă? Dar legat de momentul în care te-ai hotărât să îți creezi propriul business în acest domeniu?
Prima mea amintire legată de modă se leagă de mama mea, care lucra la mașina de cusut, avea mereu rochii elegante, materiale colorate, accesorii frumoase.

Am simțit întotdeauna că moda este o modalitate de a-ți exprima personalitatea și creativitatea. Decizia de a-mi crea propriul business în domeniul modei a fost luată după ce am acumulat experiență în industrie și am simțit că este momentul să creez un proiect important pentru industria de fashion feminin din România.

Violeta Pană

Care este însemnătatea denumirii „Atmosphere” pentru identitatea brandului?
Denumirea „Atmosphere” reflectă dorința noastră de a crea un brand puternic pentru femei cu personalitate. Acest nume sugerează că fiecare piesă vestimentară contribuie la definirea propriei „atmosfere” a fiecărei femei, oferindu-i ocazia să-și exprime stilul și personalitatea, așa cum simte ea.

Care sunt tendințele spre care ne propui să ne orientăm în acest sezon de toamnă-iarnă?
În sezonul toamnă-iarnă, atenția ATM Fashion va fi dedicată paltoanelor și salopetelor de schi.

Salopetele de schi de anul acesta au culori îndrăznețe, pentru a adăuga o notă de nonconformism în garderoba femeilor. Aceste culori vibrante au fost alese cu ajutorul băiatului meu cel mare, care se pare că ne calcă pe urme și are un simț estetic înnăscut.

De asemenea, vor lua naștere noi ținute business, special create pentru femeia contemporană. Acelea vor face parte din secțiunea specială Atmosphere Luxury.

Dar pentru sezonul petrecerilor, care se apropie?
La Atmosphere Fashion, mereu e sezonul petrecerilor! Clientele noastre vor găsi întotdeauna o rochie care să li se potrivească, indiferent de mărimi sau de tematica petrecerii.

Avem rochii pentru toate tipologiile și pentru orice personalitate. Rochii lungi, cu trenă, scurte, casual – cam orice model de rochie la care s-ar putea gândi o femeie îl găsește pe site… și dacă nu l-a găsit, ne poate trimite o fotografie cu modelul dorit și îl putem lucra pe comandă în atelier.

Ce tip de femeie este muza brandului? Care este profilul femeii care te inspiră?
Muza brandului Atmosphere este o femeie sigură pe sine, cu un simț al stilului distinct și care apreciază calitatea. Este o femeie modernă, care își dorește să-și pună în valoare feminitatea și să strălucească în orice moment.

Atmosphere se adresează femeilor care doresc să-și creeze propria atmosferă, sunt independente, se simt bine în pielea lor și își doresc să se simtă unice în fiecare zi.