Carrera GT în Salzburg Design – Refăcut în fabrică

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 23-12-2025

în: Auto

Carrera GT în Salzburg Design

Lui Victor Gómez din Puerto Rico i s-a îndeplinit o dorință foarte specială la Porsche Sonderwunsch Manufaktur: Carrera GT-ul său, vechi de 20 de ani, a fost restaurat din punct de vedere tehnic la o stare nouă și i s-a atribuit un design Salzburg care amintește de legendara prezență a modelului 917 câștigător la Le Mans în 1970. Interiorul a fost, de asemenea, individualizat și rafinat cu Alcantara roșie și carbon mat. 

Carrera GT în Salzburg Design

Orașul austriac Salzburg este cunoscut pentru orașul său vechi, pentru festival, pentru Mozartkugeln – și pentru designul special al mașinii de curse: în 1970, Hans Herrmann și Richard Attwood au obținut prima victorie generală pentru Porsche la Le Mans, cu atrăgătorul 917 scurt, roșu și alb, cu numărul de start 23. Fanii motorsportului cunosc aspectul remarcabil al acestui prototip pentru Campionatul Mondial de Mașini Sport sub numele de Salzburg Design. Reprezentanța auto „Porsche Alpenstraße” situată în sudul orașului a pregătit două 917 pentru cursa de anduranță de pe Sarthe, inclusiv mașina câștigătoare. 

Un proiect unic de recondiționare în fabrică continuă acum vopseaua în culorile roșu și alb ale orașului Salzburg: pasionatul de Porsche, Victor Gómez, și-a reproiectat Carrera GT, model 2005, ca parte a programului Sonderwunsch. Vehiculul a fost complet dezasamblat, componentele tehnice, cum ar fi motorul V10, au fost revizuite de la zero, iar piesele din carbon au fost revopsite. Ulterior, youngtimer-ul inițial de culoare argintie a primit faimosul design Salzburg, la cererea clientului. Un proiect provocator: deoarece geometria, dimensiunile și golurile Carrera GT sunt complet diferite de cele ale modelului 917. Prin urmare, designul a trebuit să fie adaptat elaborat formei. 

Carrera GT în Salzburg Design

Exterior: Salzburg Design și carbon negru mat 

Mai întâi au fost create schițe, urmate de randări. Pentru a verifica cursul dinamic al liniilor, proiectantul Grant Larson și colegii săi au lipit Carrera GT cu bandă adezivă înainte de a putea produce în sfârșit șabloane pentru vopsea. Finisajul vopsit manual în roșu și alb Guards – și faimosul număr de start 23 – este protejat de o folie transparentă, deoarece Victor Gómez dorește să conducă Carrera GT pe drumurile din patria sa portoricană. Directorul general al unei mari companii de comerț cu automobile a fost de mai multe ori la Porsche în Germania pentru a acompania proiectul. Gómez: „Experții Sonderwunsch au lucrat cu mare pasiune și atenție la detalii. Acum dețin un Carrera GT în stare nouă, cu zero kilometri pe kilometraj, și la exterior și la interior conform ideilor mele personale”. 

Aspectul individual include și carbon negru mat, care contrastează cu vopseaua roșie și albă. Acesta este utilizat, printre altele, pentru jumătățile plafonului, montanții A și B, capacele oglinzilor exterioare, canalul de aer din secțiunea față și difuzorul din spate. Grilele capotei motorului sunt anodizate negre mate. Jantele din aliaj ușor vopsite în negru, cu designul original cu cinci spițe, poartă o emblemă Porsche colorată. 

Porsche

Interior: Alcantara în culoarea Roșu Guards 

Interiorul modelului Carrera GT poartă, de asemenea, semnătura lui Goméz: la cererea sa, departamentul de tapițerie Porsche a acoperit multe suprafețe cu Alcantara Guards Red. Aceasta include părți ale bordului și panourilor ușilor, coroana volanului și consola centrală. Chiar și tapițeria portbagajului din față și setul de portbagaj sunt îmbrăcate în acest material plăcut la atingere, asemănător pielii întoarse, într-o nuanță atrăgătoare de roșu Guards. 

Carrera GT

Ca și la exterior, carbonul mat este folosit și în interior, ca un contrast incitant. Acesta este cazul, de exemplu, pentru carcasele scaunelor, capacele gurilor de aerisire din bord și capacul instrumentelor. Pentru panourile centrale, atașe și tetierele scaunelor, specialiștii în interior au folosit material textil FIA negru de la 918 Spyder, adică un material textil neinflamabil pentru motorsport. De altfel, modelul 917 avea deja două locuri – acestea erau obligatorii pentru mașinile de curse de anduranță la acea vreme. 

Porsche Carrera

Despre repunerea în funcțiune a fabricii 

Așa-numita Recondiționare în Fabrică este o ofertă exclusivă de la Porsche, ca parte a programului Sonderwunsch. În numele clienților, experții producătorului de mașini sport efectuează revizii tehnice complete pentru vehiculele aflate deja în posesia lor, inclusiv modele clasice. În timpul acestei revizii în fabrică, vehiculul este practic adus într-o „stare de kilometru zero”, care este, de asemenea, documentată în mod corespunzător. În plus, conceptul de culoare pentru exterior și interior va fi reproiectat. Există, de asemenea, opțiunea de a echipa Porsche-ul ulterior cu opțiuni individuale de culoare și materiale. 

În strânsă colaborare cu designerii și dezvoltatorii Porsche, clientul își poate transforma dorințele speciale în realitate. Experții verifică fezabilitatea ideilor clientului și elaborează detaliile împreună cu acesta până când acestea sunt aprobate din punct de vedere tehnic. Acest lucru asigură că rezultatul îndeplinește standardele de calitate Porsche în fiecare detaliu. Datele actuale ale vehiculului sunt transmise către arhiva companiei, astfel încât toate modificările să poată fi urmărite în mod transparent. 

Porsche Carrera GT

Porsche Carrera GT 

Când Carrera GT a fost lansat pe piață în 2003, era unul dintre cele mai rapide vehicule de serie din lume, cu o viteză maximă de 330 km/h. Șasiul din fibră de carbon și motorul amplasat central se bazează pe tehnologia curselor de cai pursânge. Porsche a dezvoltat inițial motorul V10 aspirat natural pentru a fi utilizat în cursa de 24 de ore de la Le Mans. La Carrera GT, cilindreea este de 5,7 litri. Puterea sa de 450 kW (612 CP) se combină cu o greutate proprie de doar 1.380 de kilograme. 

 


Secret Link