Jean Paul Gaultier, “copilul teribil al modei” a simțit din nou nevoia unei inovații, a unei provocări, a unei îmbunătățiri aduse unei povești consacrate: Parfumurile „Classique” și „Le Mâle”, cuplul lansat în anii ’90 ce a cucerit întreaga lume, se prezintă acum într-o variantă mai sofisticată. Atât forma cât și compoziția poartă semnătura sa, însemnul Belle Parfumerie, cât și gustul inovației neînfricate.
Stilistul a avut întotdeauna o înclinație spre teatralizare, spre transmiterea unei experiențe 360◦, punctarea fiecărei percepții senzoriale, de la cea vizuală la cea olfactivă, la povestea din spatele show-ului până la crearea unui univers complet, magic în integralitatea lui. Astfel, înainte de tragerea cortinei, Jean Paul Gaultier ne prezintă locul, laboratorul în care se produce magia și fiecare detaliu ce participă la proces. Actorii, parfumierii, sunt Daphne Bugey (Classique) și Quentin Bisch (Le Mâle). Aflăm că Essence de Parfum prezintă o accentuare a curbelor în formele siluetelor, utilizarea unei sticle mai groase cu efect pronunțat de cristal, totul pentru a sincroniza evoluția parfumurilor sale cu cea a societății, pentru a stimula o identificare “trup și suflet” a persoanei cu parfumul. Astfel, Classique Essence de Parfum prezintă un bust redus și o accentuare a șoldurilor, pe când Le Mâle Essence de Parfum afișează o accentuare a umerilor, față de o talie micșorată.
Compoziția este următorul act al piesei. Se pune accentul pe stimularea simțurilor, a dorinței și a pasiunii lăuntrice. Classique păstrează aroma de Chantilly, a cărei sobrietate rafinată este potențată de o intrigantă urmă picantă lăsată de iasomie și de lemnul prețios. Le Mâle prezintă aceeași urmă picantă, lăsată însă de citrice ce se întrepătrund cu pielea senzuală, așezate ca întotdeauna pe un pat de lemn. Fără îndoială, prin combinația notelor ce compun cele două parfumuri cu toate celelalte elemente atașate, Essence de Parfum își spune povestea cu succes.