Range Rover Electric încheie testele la Cercul Polar

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 07-05-2025

în: Auto

Range Rover Electric- Performanță pe gheață

Range Rover își respectă angajamentul față de identitatea sa emblematică, redefinind SUV-ul electric de lux prin performanță și rafinament. Prototipurile Range Rover Electric au încheiat cu succes un nou sezon de testare la Cercul Polar, parcurgând peste 72.000 km în condiții extreme.

Testele au validat tehnologia avansată ThermAssist, care optimizează eficiența termică și confortul în condiții de iarnă severă, confirmând capacitatea modelului de a livra o experiență de condus fără compromisuri, chiar și în cele mai dificile medii.

Un element esențial pentru inginerii de la Arjeplog, Suedia, a fost validarea noii tehnologii ThermAssistTM care echipează modelul Range Rover Electric. Sistemul avansat de gestionare a temperaturii reduce consumul de energie pentru încălzire cu până la 40%și are ca obiectiv recuperarea căldurii pentru încălzirea sistemului de propulsie sau a habitaclului, la temperaturi exterioare de până la -10 °C.

Tehnologia avansată de gestionare a temperaturii se asigură că Range Rover Electric garantează o autonomie optimizată, chiar și la temperaturi extrem de scăzute. De asemenea, minimizează impactul temperaturilor extreme asupra performanțelor de încărcare, asigurând clienții că atunci când conectează vehiculul pentru alimentare, acesta se va încărca în mod optim. De asemenea, pasagerii beneficiază în permanență de o temperatură plăcută în habitaclu, indiferent de frigul din exterior.

Thomas Müller, Executive Director, Product Engineering, JLR, a declarat: „Procedurile riguroase de testare în condiții extreme și imprevizibile ca acelea de la Arjeplog sunt esențiale pentru fiabilitatea și durabilitatea de zi cu zi a modelului Range Rover Electric. Cel de-al doilea sezon la Cercul Polar ne-a oferit ocazia ideală de a testa noua tehnologie ThermAssistTM, iar aceasta ne-a depășit așteptările. Tehnologia ne ajută să garantăm că Range Rover Electric beneficiază de o autonomie optimizată în mod inteligent și de viteze de încărcare performante”.

Bateria de înaltă tensiune de 800 V este prima baterie proiectată și fabricată de JLR – cu densitate energetică, autonomie și durată de încărcare optimizate. Proiectat pentru a oferi manevrabilitate și rafinament la standarde Range Rover, acest SUV electric de lux beneficiază de arhitectură CTP a bateriei (organizată pe module), pentru a oferi performanțe de excepție. Bateria de 117 kWh a modelului Range Rover Electric este complet separată și proiectată inteligent, cu 344 de celule prismatice dispuse pe două nivele.

Capabilitățile în teren accidentat, alături de rafinamentul deosebit, sunt elemente de bază ale experienței Range Rover. La acestea se adaugă propulsia electrică, cu implementarea tehnologiilor avansate printre care se numără condusul folosind doar pedala de accelerație și suspensia pneumatică reglabilă, cu 2 camere.

Range Rover Electric redefinește condusul cu o singură pedală, oferind o experiență fluidă și rezerve de putere mereu disponibile. Pe lângă încetinirea vehiculului și încărcarea bateriei prin frânarea cu recuperarea energiei, acesta este proiectat să funcționeze împreună cu sistemul Terrain Response. Condusul doar cu pedala de accelerație va frâna vehiculul până la oprirea completă și va activa asistența la pornirea din rampă, permițând șoferului să reia deplasarea fără să apese vreun moment pedala de frână. Caracteristic funcției de condus cu o pedală a modelului Range Rover Electric este posibilitatea de utilizare în off-road, deoarece inginerii Range Rover i-au testat capabilitățile pe pante cu un unghi de înclinare longitudinală de 28 de grade și transversală de 17 grade, în zonele de testare arctice.

Permițând modelului Range Rover Electric menținerea unei stabilități de excepție în orice condiții, suspensia pneumatică reglabilă, cu 2 camere, a fost optimizată pentru a gestiona mișcările caroseriei induse de distribuția specifică a maselor acestui model electric.

Matt Becker, Vehicle Engineering Director, JLR, a menționat: „Stilul de condus al unui Range Rover trebuie să îmbine perfect capabilitățile și rafinamentul. Este extrem de dificil să oferi aceste 2 calități pe un vehicul electric, fără să diminuezi în niciun fel importanța celorlalte elemente. Prin creșterea rigidității torsionale și îmbunătățirea agilității, am reușit să păstrăm senzația inconfundabilă și familiară a experienței de condus Range Rover. Iar acest lucru a fost posibil prin îmbinarea tuturor elementelor specifice Range Rover cu tehnologiile noi și avansate”.

Experiența de la Cercul Polar a demonstrat că tehnologia tracțiunii integrale a modelului Range Rover Electric poate face față oricăror suprafețe. Grație dozării exacte a cuplului, mai precis decât în cazul vehiculelor cu motoare termice, tehnologia IDD (Intelligent Driveline Dynamics) asigură distribuția cuplului pe puntea spate de la 100% la 0%, pentru a preveni pierderile de aderență. Stabilitatea este asigurată de sistemul de gestionare integrată a tracțiunii – care controlează turația motorului la fiecare 50 de milisecunde și gestionează patinarea de 100 de ori mai rapid decât în cazul unui vehicul echivalent cu motor termic.

La finalul celui de-al doilea sezon în Arjeplog, prototipurile Range Rover Electric vor continua programul riguros de testare și dezvoltare, înainte de începerea perioadei în care pot fi rezervate de clienți.