Noul Porsche 911 – ADN sportiv high-tech cu design emblematic

Scris de Ovidiu Posirca
Publicat la data de: 27-04-2019

în: Auto

Cea de-a opta generație a emblematicului model Porsche 911 a fost lansată sub principiile care au consacrat legendarul producător german ce a livrat peste un milion de mașini sub această marcă, începând cu anul 1963.

Cu un plus de putere și un design emblematic cu puternice influențe high-tech, noul 911 păstrează ADN-ul unei adevărate mașini sportive care s-a adaptat cu ușurință la cele mai exigente cerințe. Modelul etalează un look mult mai musculos și un habitaclu ce include un monitor touchscreen, de 10,9 inchi.

Cea de-a opta generație Porsche 911 vine la pachet cu motoare turbo de trei litri, cu șase cilindri și 450 de cai-putere pentru versiunea S. Viteza maximă a modelului Carrera S este de 308 km/h, respectiv 306 km/h pentru versiunea cu tracțiune integrală, Carrera 4S. Cei care vor un plus de performanță pot opta pentru pachetul „Sport Chrono” prin care pot fi câștigate 0,2 secunde pentru accelerarea de la 0 la 100 km/h, până la 3,5 secunde în cazul lui Carrera S, față de versiunea standard. Performanța superioară se traduce și în eficiența consumului. Modelul 911 Carrera S are un consum de combustibil mixt de 8,9 l/100 km, în timp ce modelul 911 Carrera 4S are un consum de 9 l/100 km, potrivit datelor producătorului.

Lansată la București în cursul lunii martie, după prezentarea în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles la finalul anului trecut, varianta restilizată a Porsche 911 reprezintă unul dintre modelele aflate la răscruce în materie de motorizare. Porsche a anunțat deja că, până în 2025, jumătate din gama de mașini va fi bazată pe motoare hibrid sau integral electrice.

În termeni de design, Porsche s-a inspirat din primele generații 911. În partea din față, caroseria mai lată cu 45 de milimetri, la toate modelele, amintește de o caracteristică tradițională a primelor generații 911: o capotă alungită, vizibil retrasă în fața parbrizului. Noile faruri cu LED sunt integrate aproape perfect în aripi, luând forma rotunjită, verticală, trăsături comune cu generațiile anterioare.

Spatele mașinii vine, de asemenea, cu noutăți pe partea de design, în principal datorită spoilerului semnificativ mai lat, cu poziție variabilă, și elegantei benzi de lumini. Lamelele verticale ale admisiilor de aer reflectă contururile lunetei. Cea de-a treia lumină, de frânare, amplasată central, a fost și ea integrată în fantele de admisie.

Interiorul a fost reproiectat – designerii având ca inspirație modelele 911 din anii 1970 –, marcat de linii clare și drepte ale bordului, cu instrumente încastrate. La fel ca la primul 911, noul tablou de bord se întinde pe toată lățimea dintre aripi. Alături de turometrul poziționat central, două ecrane laterale oferă informații conducătorului auto. Interacțiunea cu șoferul este asigurată printr-o versiune îmbunătățită a sistemului Porsche Communication Management (PCM), care poate fi operat rapid și fără a distrage atenția. Noul 911 oferă conectivitate permanentă, iar specificațiile PCM din varianta standard includ navigarea online bazată pe SI (swarm intelligence – inteligența roiurilor), precum și Porsche Connect Plus.

Scaunele au fost, de asemenea, modificate semnificativ în noua variantă, ceea ce a permis reducerea greutății vehiculului cu aproximativ trei kilograme. Deși acum sunt poziționate cu cinci milimetri mai jos și au o pernă subțiată, confortul general al scaunelor a fost îmbunătățit.

„În ciuda tuturor inovațiilor, 911 rămâne ce a fost întotdeauna: o mașină sport autentică și inima mărcii Porsche: un adevărat «icon»”, spune Oliver Blume, CEO Porsche AG.

În România, prețurile pentru 911 Carrera S pornesc de la 125.756,82 de euro, cu TVA inclus, și de la 133.582,26 de euro, cu TVA inclus, pentru 911 Carrera 4S.

Galerie Foto