Ferrari – aproape jumătate dintre noii proprietari au sub 40 de ani

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 24-03-2025

în: Auto

Ferrari: Aproape jumătate dintre noii proprietari au sub 40 de ani

Ferrari declară că aproape jumătate dintre noii proprietari au sub 40 de ani
și plănuiește să debuteze cu prima sa mașină complet electrică în octombrie.

Cumpărătorii brandului tind spre generații mai în vârstă, din motive care sunt evidente – un Cal Cabrat nu este ieftin – și nu atât de ușor de obținut, și anume că pentru a cumpăra un nou Ferrari trebuie să cultivi o relație cu compania și acest lucru poate dura ani. Dar CEO-ul mărcii a declarat săptămâna trecută că profilul căutat de nou client este din ce în ce mai tânăr, cu aproximativ 40% dintre noii proprietari sub vârsta de 40 de ani. În urmă cu un an și jumătate, acest număr era de aproximativ 30%.

CEO-ul Benedetto Vigna a descris acest fapt drept o „realizare” într-un interviu acordat CNBC. Ferrari are o listă de așteptare în orice moment pentru a cumpăra una dintre mașinile sale, ceea ce poate dura ani sau doar luni, în funcție de mașina în cauză, de profilul cumpărătorului și de nivelul de producție al Ferrari. Compania încearcă în acest fel să mențină exclusivitatea iar cumpărătorii nu par să fie deranjați, judecând după câți se aliniază la coadă pentru acest privilegiu. Totuși, pentru un cumpărător mai tânăr, rămâne un proces în primul rând descurajant.

„Un client în vârstă de 78 de ani a trebuit să cumpere un Ferrari și a spus: <<Uite care e treaba, nu pot aștepta doi ani>>. Am spus: „Aceasta este o motivație”, a spus Vigna pentru CNBC. „Există un alt tip, mai tânăr, de 37 de ani, și mi-a spus: „Când voi fi mai în vârstă, aș dori să iau mașina înainte de 40 de ani.” I-am spus: „Nu vă faceți griji, o veți primi la 39 de ani”.

La trendul pentru tineret al brandului italian se adaugă și prima sa mașină complet electrică, despre care se spune că va veni în această toamnă și va fi gata de achiziție pentru octombrie, potrivit CNBC. Acea mașină va fi probabil o versiune a lui Purosangue, SUV-ul producătorului auto, iar prototipurile par să fi fost văzute deja în Italia, deși Ferrari a refuzat să discute despre noul său EV înainte de lansare. Purosangue, care pornește de la aproximativ 400 000 de dolari, nu este cel mai ieftin Ferrari – acesta ar fi Roma, care începe de la aproximativ 250 000 de dolari – dar este un Ferrari entry-level, Ferrari-ul pe care l-am putea cumpăra înainte de a fi invitați să ne bucurăm de modele mai dezirabile, precum noul 12 Cilindri.

Prima mașină complet electrică va fi, de asemenea, un nonstarter pentru mulți dintre cei mai fideli clienți ai Ferrari, pentru care un Ferrari trebuie să aibă un motor cu ardere internă, chiar dacă este și hibrid. Dar Vigna a mai spus că unii potențiali cumpărători vor cumpăra doar un Ferrari complet electric, ceea ce ar fi putut fi o surpriză chiar și pentru Ferrari. Este greu de văzut, în orice caz, dictonul de bază al lui Enzo Ferrari schimbându-se chiar și în adoptarea motorului complet electric.