Rudy este robotul care asigură calitatea și luxul la JLR

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 15-01-2025

în: AutoWWW

Rudy este robotul care asigură calitatea și luxul la JLR

Rudy, Robotul JLR, derulează timp de 12 săptămâni verificări ale ușilor, echivalente cu întreaga durată de utilizare a acestora, efectuând 84.000 de închideri, înainte ca vehiculul să fie aprobat.

Rudy va avea mult de lucru de Crăciun, deschizând și închizând ușile vehiculului de peste 14.000 de ori, la temperaturi de -40 °C, demne de Polul Nord.

Robotul Rudy, colegul automatizat JLR, lucrează din greu, la temperaturi de minus 40 °C, pentru a testa durabilitatea și calitatea ușilor vehiculelor JLR.

Rudy este robotul care asigură calitatea și luxul la JLR

Amplasată în cadrul Centrului de Proiectare JLR de la Gaydon, camera de 2,1 milioane de lire sterline unde se află Rudy este doar una dintre locațiile de testare destinate producției viitoarei generații de vehicule sigure, fiabile și de lux marca Range Rover, Defender, Discovery și Jaguar.

Rudy deschide și închide ușa unui vehicul de test de 84.000 de ori, de-a lungul a 12 săptămâni, la temperaturi extreme, pentru a anticipa întreaga durată de utilizare a unui vehicul. În perioada Crăciunului, Rudy va deschide de 14.000 de ori ușa unui Range Rover.

Rudy este robotul care asigură calitatea și luxul la JLR

Ciclul de testare complet, de 12 săptămâni, echivalează cu efortul unei persoane care ridică greutăți la sală de 3 ori pe săptămână, timp de mai bine de 17 ani. Rudy poate rezista la temperaturi de până la -40 °C, reflectând temperatura medie de la Polul Nord, precum și la temperaturi de 82 °C, similare celor resimțite în timpul zilei în Death Valley, California.

Rudy este responsabil pentru testarea modului în care ușa unui vehicul se deschide și se închide, analizând sunetul și vibrațiile la închidere, alinierea panourilor, precum și rezistența balamalelor și mecanismelor de închidere. Ca să se mențină în formă, Rudy comunică cu vehiculul, pentru a se asigura că principalele caracteristici ale ușilor, cum ar fi mânerele exterioare escamotabile, funcționează chiar și la cele mai extreme temperaturi.

Thomas Mueller, JLR Executive Director, Product Engineering, a declarat: „Una dintre principalele priorități ale JLR o reprezintă întreaga experiență a clientului. Rudy este numai unul dintre roboții noștri de bază, exponent al programului de testare riguroasă a componentelor vehiculului, al cărui rol este evaluarea acestora în condiții extreme, de-a lungul unei perioade de timp care simulează durata de utilizare a vehiculului. Acest lucru asigură durabilitatea vehiculelor și le oferă clienților nivelul de calitate așteptat de la o marcă de lux modern”.

Thomas Love, JLR Component & System Test Manager, afirmă: „Ușa este unul dintre primele lucruri cu care interacționează un client, așa încât este extrem de important ca această interacțiune să reflecte standardele noastre de lux modern. De la felul în care se comportă mânerul în condiții de temperaturi scăzute sau ridicate, la sunetul închiderii ușii, este esențial să păstrăm rafinamentul și fiabilitatea fiecărui element al ușii vehiculului, pe toată durata de utilizare”.

Rudy este robotul care asigură calitatea și luxul la JLR

Investiția JLR în testarea virtuală face parte din strategia complexă Reimagine, cu o valoare de 18 miliarde £, în cadrul căreia centrul de la Gaydon este echipat cu o gamă diversificată de instrumente de testare, cum ar fi simulatoare, camere reci, camere semi-anecoide pentru testarea bateriei și multe altele. Sediul JLR de la Gaydon dispune și de 50 km de pistă de testare, cu asfalt, trasee off-road, limitatoare de viteză și capace de canal, pentru a permite inginerilor să testeze fiecare vehicul JLR în diferite circumstanțe care replică condițiile reale de deplasare.